• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4482 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۵ مهر

موضع‌گيري رييس شوراي شهر تهران درباره انتقال پايتخت

گروه اجتماعي| رييس شوراي شهر تهران با اشاره به اينكه مدت‌هاست طرح انتقال پايتخت مطرح است گفت: طرحي مبتني بر احداث شهر كوچكي براي پايتختي سياسي كشور با جمعيت حدود ۵۰۰ هزار نفر مطرح است كه صدها هزار ميليارد تومان هزينه براي كشور دارد. در حالي كه حل مسائل اصلي تهران با كسري هزينه ممكن است و حتي اگر پايتخت نيز منتقل شود، دولت نمي‌تواند خود را در برابر مسائل تهران بي‌تفاوت احساس كند و امروز شهروندان تهراني از مجلس شوراي اسلامي انتظار دارند كه نسبت به مشكلات فراوان ايجاد شده، بي‌تفاوت نباشند.

هاشمي با طرح اين سوال ‌كه چرا مسووليت‌هاي صريح دولت در حوزه حمل و نقل، بافت فرسوده و غيره بر زمين مانده، گفت: اگر به تهران نيز همانند ساير نقاط كشور نگريسته شود حداقل حقوق قانوني اين شهر محقق مي‌شود و بسياري از مشكلات امروز قابل حل خواهد بود.

او با بيان اينكه حدود يك‌سوم درآمد اقتصاد ملي در تهران ايجاد مي‌شود اما يك دهم آن نيز در تهران هزينه نمي‌شود، ادامه داد: مشكلاتي همچون ترافيك، ازدحام و آلودگي هوا، زيبايي تهران را تحت‌الشعاع قرار مي‌دهند و «روز تهران» بهانه‌اي است براي پرداختن به نقاط قوت و چالش‌هاي تهران كه متاسفانه با اينكه تهران نزديك‌ترين فاصله به مسوولان را دارد اما از ديد آنها پنهان
مانده است.

رييس شوراي شهر تهران با بيان اينكه دولت مي‌تواند به جاي انتقال پايتخت به مديريت شهري كمك كند تا مشكلاتي همچون بافت فرسوده، آب و برق اضطراري، ايمني و پسماند را حل كند، تصريح كرد: مسوولان شهرداري بايد از ظرفيت‌هاي مختلف براي بهبود زيست شهري تهران كمك كنند. محسن هاشمي،همچنين با اشاره به جلسه‌اي كه اعضاي شوراي شهر با مديركل حقوقي شهرداري تهران داشتند، گفت: اين جلسه فرصتي بود تا مديركل حقوقي شهرداري تهران گزارشي را در ارتباط با پرونده‌هاي حقوقي به اعضاي شوراي شهر تهران ارايه كند.

هاشمي همچنين گفت: هم‌اكنون 15 الي 20 هزار پرونده حقوقي در شهرداري تهران وجود دارد كه البته پرونده املاك به صورت جداگانه بررسي مي‌شود كه اين كار توسط سازمان املاك شهرداري تهران مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

او اظهار اميدواري كرد تا با برنامه‌ريزي جديد شهرداري تهران پرونده‌هايي كه ويژه‌تر است، زودتر رسيدگي مي‌شوند.

رييس شوراي شهر تهران همچنين در ابتداي جلسه شوراي شهر تهران با بيان اينكه امروز(ديروز) ۱۴ مهر ماه به عنوان «روز تهران» شناخته شده است، گفت: نقش تهران از بعد سياسي و اقتصادي بعد از آنكه به عنوان پايتخت شناسايي شد، ارتقا يافت.

او با بيان اينكه موقعيت جغرافيايي، اقتصادي و سياسي تهران موجب شد كه نه ‌تنها به عنوان پايتخت بلكه به عنوان بزرگ‌ترين كلانشهر كشور بيش از ۱۰ درصد جمعيت كشور را در خود جاي دهد، اظهار كرد: با اينكه در تبليغات و تصوير عمومي، تهران يكي از برخوردارترين مناطق كشور محسوب مي‌شود اما واقعيت اين است كه محروم‌ترين مردم و مناطق ايران را نيز مي‌توانيم در تهران مشاهده كنيم به گونه‌اي كه دانش‌آموزان تهراني از پايين‌ترين سرانه‌هاي آموزشي برخوردارند، حمل و نقل عمومي نيز ايراداتي دارد، بافت فرسوده در تهران مشكل‌ساز مي‌شود و در كل به دليل عدم توجه كافي دولت و مجلس شوراي اسلامي به تهران شاهد هستيم كه آنها به وظايف خود در برابر پايتخت عمل نمي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون