• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4485 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۸ مهر

خبر كوتاه

نبود زيرساخت وزارت بازرگاني در استان‌ها

علي اكبركريمي، نايب‌رييس اول كميسيون اقتصادي مجلس گفت: در استان‌هاي كشور زيرساختي براي تشكيل وزارت بازرگاني وجود ندارد، حتي در همين تهران هم ساختمان وزارت بازرگاني را به وزارت دادگستري داده‌اند و وزير دادگستري در آن ساختمان نشسته است. اين نماينده مجلس با بيان اينكه وزارت بازرگاني عمدتا به دنبال منفعت واردكنندگان و تجار بوده است، افزود: در بسياري از كشورها حوزه تجارت و توليد در يك سازمان و دستگاه متمركز ملي، سازماندهي مي‌شوند و حتي در برخي از معدود كشورهايي كه اين حوزه‌ها جدا هستند سازوكاري براي يكپارچه كردن فعاليت و هماهنگي آنها وجود دارد.

فروشگاه‌هاي اينترنتي زير ذره‌بين استاندارد

نيره پيروزبخت، رييس سازمان استاندارد با بيان اينكه براي فروش يا تبليغ هر كالايي كه مشمول استاندارد اجباري است بايد براساس موازين سازمان استاندارد عمل شود، گفت: طبق برنامه‌ريزي‌ها در نظر داريم فروشگاه‌هاي اينترنتي را پس از طي مراحل قانوني تحت پوشش قرار دهيم و بر كل مراحل از تامين تا تبليغ و فروش كنترل و نظارت خواهيم داشت. پيروزبخت درباره جعل علامت استاندارد در برخي كالا‌ها گفت: كالا‌ها از فيلتر‌هاي خاصي رد و نمونه‌برداري مي‌شوند، همچنين وضع توليد در واحد‌هاي توليدي پايش، كنترل و تضمين كيفيت مي‌شود.

درآمد ۱۳۰۰ ميليارد توماني رجيستري تلفن همراه

علي رهبري، رييس مركز توسعه تجارت الكترونيك وزارت صنعت با اشاره به درآمد ۱۳۰۰ ميليارد توماني دولت از محل اجراي طرح رجيستري تلفن همراه گفت: سوءاستفاده‌كنندگان كه از واردات مسافري تلفن همراه به اطلاعات مسافران به ‌صورت غيرمجاز دسترسي پيدا كرده به نام آنها گوشي ثبت مي‌كنند. تا اين لحظه سوءاستفاده از رويه مسافري در واردات ۳۷ هزار گوشي تلفن همراه محرز شده و بر همين اساس براي 7 هزار گوشي‌ تلفن همراهي كه در شبكه اپراتوري فعال شده‌اند، پيامك هشدار ارسال شده است.

 

افزايش توليد و صادرات گاز طبيعي ايران با وجود تحريم‌ها

مجله پتروليوم در گزارشي نوشت: با وجود سختي شرايط تحريم‌هاي اقتصادي دولت امريكا، توليدات گاز طبيعي در ايران در ميان سال‌هاي ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ افزايش يافته و اين كشور توانسته حتي كمبود گاز مصرفي خود در فصل زمستان را نيز با توليد بالا برطرف كند.

 

ابلاغ دستورالعمل استخراج رمزارزها؛ به زودي

عليرضا هادي، مديركل دفتر طرح‌ها و تامين مالي وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دستورالعمل صدور جواز تاسيس و پروانه بهره‌برداري استخراج رمزارز با همفكري صاحب‌نظران و فعالان اين بخش تدوين شده است. به گفته او، ‌اين دستورالعمل در آينده نزديك توسط وزير صنعت، معدن و تجارت ابلاغ خواهد شد اما نياز است به دليل جديد بودن اين صنعت، سازمان‌هاي استاني كاملا توجيه شوند. او افزود: در تهيه دستورالعمل صدور جواز تاسيس و پروانه بهره‌برداري استخراج رمزارز تلاش كرديم همه جوانب موضوع را ببينيم و نظرات دستگاه‌هاي مختلف را در آن لحاظ كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون