• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4485 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۸ مهر

خبر

فرمانده ناجا اعلام كرد

صدور بيش از 500 هزار برگ تردد موقت اربعين

سردارحسين اشتري فرمانده نيروي انتظامي با اعلام اينكه تاكنون هيچ‌كس به صورت غيرقانوني از مرزها براي اربعين خارج نشده است، اعلام كرد: گيت‌هاي خروجي و ورودي را افزايش داده‌ايم و بحمدالله تاكنون هيچ مشكل امنيتي در مرزهاي چهارگانه و در طول مسير وجود نداشته است.

به گزارش ايسنا، سردار اشتري در حاشيه بازديد از مرز مهران در استان ايلام به هماهنگي و تعامل خوب با طرف عراقي به منظور تسهيل در تردد زايران ايراني اشاره كرد و اظهارداشت: صدور گذرنامه نسبت به سال گذشته 78 درصد رشد داشته است.

او از افزايش 4 برابري خروج زايران اربعين نسبت به سال گذشته خبرداد و گفت: امنيت كامل در مرزهاي چهارگانه حاكم است.فرمانده ناجا در ديدار با نماينده ولي‌فقيه در استان ايلام نيز با اشاره به اينكه مرزهاي سه‌گانه «شلمچه، چذابه و مهران» آماده خدمت‌رساني به زايران هستند، اظهار كرد: نيروي انتظامي براي عمليات بزرگ اربعين آمادگي كامل دارد.او به تجربه بيش از شش‌ساله نيروي انتظامي در ماموريت عظيم اربعين اشاره و بيان كرد: با توجه به اشتياق مردم در سال جاري و افزايش چشمگير آمار تردد زايران در مرزهاي چهارگانه، برنامه‌ريزي و آمادگي‌هاي لازم به منظور تسهيل تردد زوار و خدمتگزاري شايسته به آنها را در مرزها ايجاد كرده‌ايم.از سال گذشته، جلسات متعددي را در راستاي تسهيل تردد زايران در درون ناجا و نيز با مسوولان كشور عراق برگزار كرده‌ايم. فرمانده ناجا گفت: امسال با توجه به درخواست‌ها و اشتياق مردم براي حضور در راهپيمايي بزرگ اربعين با هماهنگي‌هاي به عمل آمده با طرف عراقي، اقدام به چاپ برگ تردد موقت زاير كرده‌ايم كه تاكنون بيش از 500 هزار برگ چاپ و ارسال شده است.

خانه مصدق سال آينده افتتاح مي‌شود

گروه اجتماعي|خانه مصدق در احمدآباد با اخذ مجوز مرمت در مسير مرمت قرار گرفت و طبق گفته مديركل ميراث فرهنگي استان البرز تا سال آينده به بهره‌برداري مي‌رسد.حجت‌الاسلام فخر‌الدين صابري، مديركل ميراث فرهنگي استان البرز در نشست مطبوعاتي روز چهارشنبه با اشاره به اينكه مطالعات لازم در خانه مصدق صورت گرفته است از بازسازي مختصر در اين بنا خبر داد. با اتمام بازسازي، اين خانه قرار است به موزه تبديل شود. به نقل از صابري در اين موزه مجموعه‌اي از وساييل شخصي و تصاويري كه بيانگر مبارزه او در برابر استعمار انگليس هستند به نمايش گذاشته خواهند شد. وي با اشاره به شروع بخشي از مرمت خانه در سال جاري افزود: «هر آنچه مربوط به زندگينامه دكتر مصدق كه در پايتخت نگهداري مي‌شود را مي‌توانيم به خانه موزه او در روستاي احمدآباد انتقال دهيم و به نمايش بگذاريم.»

خانه دكتر مصدق قلعه‌اي خشتي در روستاي احمدآباد استان البرز است كه با شماره 2943 به ثبت ملي رسيده است. دكتر مصدق پس از پايان دوره زندان باقي‌ مانده عمر خود را در حصر خانگي و انزواي سياسي در اين قلعه گذراند. لازم به ذكر است با وجود وصيت دكتر مصدق براي دفن‌ شدن در قبرستان ابن‌بابويه در كنار شهداي قيام ملي سي تير، پيكر او همچنان در احمدآباد دفن است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون