• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4486 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۰ مهر

از حضور حسين عليزاده در جشنواره فجر تا همكاري شجريان با حسن فتحي

حراج ۵۷ اثر ايراني در لندن

گروه ادب و هنر

افتتاحيه جشنواره مكزيكي با فيلم اسكورسيزي

جديدترين فيلم مارتين اسكورسيزي به عنوان فيلم افتتاحيه جشنواره بين‌المللي فيلم لوس‌كابوس مكزيك انتخاب شد.به گزارش مهر به نقل از هاليوود ريپورتر، در حالي كه «ايرلندي» به عنوان فيلم افتتاحيه جشنواره لوس‌كابوس ۲۰۱۹ انتخاب شد، رابرت دنيرو بازيگر اين فيلم نيز قرار است براي اولين نمايش اين فيلم در امريكاي لاتين در مكزيك حضور يابد.اين فيلم كه درباره يك آدمكش و همكاري اسرارآميز او با رييس خلافكاران است، ماه آينده براي اولين بار با نمايش در جشنواره فيلم لوس‌كابوس، در امريكاي لاتين ديده مي‌شود.«ايرلندي» قرار است از ۱۵ نوامبر در سينماهاي مكزيك به نمايش درآيد و بعد ۲۷ نوامبر از سوي نت‌فليكس كه سازنده فيلم است، به صورت آنلاين در دسترس قرار مي‌گيرد.

همكاري حسين عليزاده با فيلم «آتاباي»

با آهنگسازي حسين عليزاده «آتاباي» به كارگرداني نيكي كريمي براي جشنواره فيلم فجر آماده مي‌شود.حسين عليزاده آهنگساز مشهور ايراني كه تا به حال جوايز زيادي در داخل و خارج از ايران كسب كرده، كار ساخت موسيقي اين فيلم را آغاز كرده است.آتاباي پنجمين فيلم بلند سينمايي نيكي‌كريمي است كه نگارش فيلمنامه آن را هادي حجازي‌فر بر اساس طرحي از نيكي كريمي به عهده داشته، سامان لطفيان مدير فيلمبرداري آن بوده و اين روزها مراحل تدوين آن توسط حسين جمشيدي گوهري در حال انجام است.همچنين هادي حجازي فر، جواد عزتي، سحر دولتشاهي و دانيال نوروش بازيگران «آتاباي» هستند و اولين نمايش اين فيلم در جشنواره فجر امسال خواهد بود.

شجريان و پورناظري و همكاري با يك فيلم

همزمان با آغاز فيلمبرداري فيلم «مست عشق»به كارگرداني حسن فتحي، همايون شجريان و سهراب پورناظري نيز به اين پروژه پيوستند.آهنگساز «مست عشق»سهراب پورناظري است و همايون شجريان بخش‌هاي آوازي را اجرا خواهد كرد. همچنين نوازندگان تركيه و چند كشور منطقه با هنرمندان ايراني همكاري خواهند داشت و ضبط موسيقي نيز در كشور تركيه انجام خواهد شد .شجريان و پورناظري هفته گذشته سر صحنه فيلم در استانبول حضور يافتند و با كارگردان، تهيه‌كننده و ساير عوامل فيلم ديدار كردند.

حراج ۵۷ اثر ايراني در كريستيز

حراجي كريستيز لندن در قالب حراجي جديد هنر اسلامي مجموعه‌اي از آثار هنري و تاريخي ايراني را به فروش خواهد گذاشت. در اين حراجي كه با عنوان «هنر دنياي اسلام و هند شامل فرش و قاليچه‌هاي شرقي» در تاريخ ۲۴ اكتبر برگزار مي‌شود و در مجموع ۲۸۷ اثر به فروش گذاشته مي‌شود كه ۵۷ اثر منشأ ايراني دارند.تعداد زيادي از آثار ايراني در اين حراجي مربوط به دوره صفويه و قاجار هستند و شامل نسخ خطي، قرآن‌هاي قديمي، ظروف تزئيني و ديگر موارد مي‌شود. اما يك نقاشي رنگ‌روغن از «محمد صادق» از هنرمندان برجسته قرن ۱۸ ايران كه نقاشِ دربار كريم‌خان زند بوده بالاترين قيمت را در ميان آثار ايراني به خود اختصاص داده و قيمت تقريبي ۱۲۲ هزار دلار تا ۱۸۴ هزار دلار براي آن در نظر گرفته شده است. كتاب شعري از امير خسرو دهلوي شاهر نامدار پارسي‌ زبان هندي نيز در اين حراجي ۹۸ هزار دلار تا ۱۴۷ هزار دلار قيمت گذاري شده است. قدمت اين نسخه خطي به سال ۱۴۶۳ ميلادي (۵۵۶ سال پيش) بازمي‌گردد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون