• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4487 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۱ مهر

خبرخوان

واكنش همتي به موضع ظريف درباره تحريم بانك مركزي

عبدالناصر همتي، ‌رييس كل بانك مركزي با اشاره به مباحث وزير امور خارجه در خصوص تحريم بانك مركزي گفت: هرچند دشمنان به دنبال ايجاد محدوديت بودند اما با تدابير صورت‌گرفته مشكلي در حوزه واردات غذا و دارو وجود ندارد.

 

پژويان: مساله اصلي بزرگ شدن اقتصاد است

جمشيد پژويان عضو هيات علمي دانشكده اقتصادي دانشگاه علامه طباطبايي معتقد است: مساله اصلي اقتصاد ايران اين است كه بايد قرص نان خود را بزرگ كند يعني با رشدي مناسب اقتصاد بزرگ‌تر شود و اين رشد بايد در بخش صنعت و توليد رخ دهد. او افزود: موانع عملي نشدن اين مهم با اجراي سياست‌هايي قابل رفع شدن است و از دولت انتظار مي‌رود چنين كند. طبيعي است در اقتصادي كه بازدهي بخش صنعت ۶ درصد ولي بازدهي تجارت بين ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد است، چرا بايد رشد توليد به وجود بيايد؟ قيمت مسكن چند برابر افزايش يافت؟ طبيعي است سرمايه‌هاي كشور نيز به اين بخش‌ها مي‌رود و اين نيز به معناي آن است كه اكنون نه‌تنها فقرا بلكه طبقه متوسط هم ديگر امكان داشتن سرپناهي را ندارد.

 

روپوش مدرسه بدون روتوش

يك عضو هيات مديره اتحاديه توليد و صادرات نساجي و پوشاك ايران گفت: ديده شده مدارس لباس‌ها را دو برابر قيمتي كه از توليدكننده خريده‌اند، به دانش‌آموزان فروخته‌اند. يكي از والدين از روي لوگوي لباس با يكي از توليدكنندگان تماس گرفته بود و درخواست لباس دست دوم داشت. حتي يكي از مدارس اخيرا به يكي از همكاران ما گفته بود كه هر دست لباس را به قيمت يك ميليون تومان به دانش‌آموزان فروخته است.

معافيت مالياتي براي بخشي از كالاهاي اساسي وارداتي

در بيست‌ونهمين جلسه هيات مقررات‌زدايي و تسهيل صدور مجوزهاي كسب‌وكار، تغييراتي در دستورالعمل دريافت ماليات علي‌الحساب از واردكنندگان كالا اعمال شد. با بخشنامه جديد هيات مقررات‌زدايي و تسهيل صدور مجوزهاي كسب‌وكار، مبناي محاسبه ماليات علي‌الحساب ۴درصدي واردات از مجموع ارزش گمركي و حقوق و عوارض ورودي به ارزش گمركي مندرج در اظهارنامه كاهش يافت.

 

زمان رسيدن نفتكش آسيب‌ديده به آب‌هاي ايران

نصرالله سردشتي، مديرعامل شركت ملي نفتكش در تشريح آخرين وضع نفتكش سابيتي (SABITI) اعلام كرد كه اين نفتكش ۹ تا ۱۰ روز آينده به آب‌هاي ايران مي‌رسد. وي با يادآوري اينكه دو مخزن اصلي نفت اين كشتي آسيب‌ ديده است، وضع ايمني اين نفتكش را مطلوب ارزيابي كرد و گفت: اين نفتكش با حداكثر سرعت به سمت ايران در حركت است.

 

وزارت كار با بازداشت كارگران مخالف است

مدير كل حمايت از مشاغل و بيمه بيكاري وزارت تعاون با بيان اينكه ‌حقوق مردادماه كارگران هفت تپه تا پايان هفته پرداخت مي‌شود، افزود: وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي با هر گونه بازداشت كارگران كه صرفا براي طرح مشكلات صنفي خود اعتراض مي‌كنند، موكدا مخالف است. كارگران و كارفرمايان هم مانند تمام اقشار جامعه براي دادخواهي مي‌توانند از حق شهروندي خود استفاده كرده و به مراجع و سازمان‌ها و دستگاه‌هاي اداري و اجرايي و قضايي در مركز كشور مراجعه كنند.

دستيابي ايران به ركورد توليد 2/9 ميليون تن برنج

عباس كشاورز، معاون امور زراعت وزارت جهاد كشاورزي از افزايش ۴۲ درصدي توليد برنج در كشور خبر داد و گفت: با توجه به افزايش سطح روان آب‌ها در مناطق مستعد جنوب كشور، توليد محصول برنج در سال زراعي جاري به ۲ ميليون و ۹۰۰ هزار تن رسيده كه با برآورد انجام شده ميزان مصرف اين محصول سالانه به طور متوسط 3 ميليون و ۲۰۰ هزار تن است.

 

اجاره روزانه ۲ ميليوني آپارتمان در كامرانيه

بررسي بازار مسكن در تهران حاكي از آن است كه اجاره روزانه يك واحد مبله در كامرانيه ۲ ميليون تومان و سوييت ۷۰ متري در خيابان دماوند
به ۳۷۰ هزار تومان رسيده است. پيش‌تر نايب‌رييس اتحاديه املاك با بيان اينكه هيچ‌كس حق ندارد خانه‌اي را به‌صورت ساعتي اجاره بدهد، تصريح كرده بود: اجاره دادن ساعتي و روزانه واحدهاي مسكوني توسط مشاوران املاك ممنوع است و آنها نمي‌توانند قرارداد واحد اجاره‌اي را براي كمتر از يك سال تنظيم و ثبت كنند.

 

تعجب نماينده اعزامي وزارت كار از شرايط «آذرآب»

كريم ياوري مديركل حمايت از پايداري مشاغل وزارت كار با اشاره به بازگشت به كار كارگران آذرآب، از بانك كشاورزي به عنوان سهامدار عمده اين شركت انتقاد كرد. او اضافه كرده است: اينكه در ايام بحراني كارخانه هيات‌مديره و مديرعامل و مديران اصلي در شركت حضور ندارند و شركت بزرگ آذرآب با سرپرستي موقت اداره مي‌گردد، بسيار تعجب‌آور است. اين مقام مسوول با بيان اينكه معوقات كارگران تا پايان مرداد ماه طي هفته جاري پرداخت خواهد شد، گفت: كارگران فقط حقوق شهريور ماه را طلب دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون