• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4489 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۳ مهر

خبر

شكايت دولت از صداوسيما به شوراي نظارت

حسام‌الدين آشنا، مشاور رييس‌جمهور و نماينده قوه مجريه در شوراي نظارت بر سازمان صداوسيما در نامه‌اي به حجت‌الاسلام محسني اژه‌اي، خواستار الزام صداوسيما به پخش جوابيه دولت توسط شوراي نظارت شد. به گزارش ايسنا، مقصر دانستن دولت در خودسوزي دخترآبي به دليل عدم آماده‌سازي ورزشگاه‌ها توسط دولت و حضور نمايندگان قوه مقننه و قضاييه در برنامه پرونده ويژه و غيبت نماينده‌اي از قوه مجريه از موارد مورد اشكال دولت درباره برنامه پرونده ويژه است. اين درحالي است كه به گفته وزير ورزش در همه استاديوم‌هاي بزرگ فوتبال‌ مانند آزادي، نقش‌جهان اصفهان، يادگار امام تبريز، ثامن مشهد، غدير اهواز، پارس شيراز و ساير استاديوم‌هاي ۱۵ هزار نفري كه در مراكز استان‌ها ساخته شده است، امكان پذيرايي از خانم‌ها فراهم است. براساس قوانين موجود، شوراي نظارت نيز موظف است در اسرع وقت (حداكثر چهل و هشت ساعت) به مساله رسيدگي كرده و در صورتي كه حق را به ذي‌نفع داد نظر خود را به سازمان صدا و سيما ابلاغ كند.

اقدامات صورت‌گرفته براي كاهش آسيب‌هاي اجتماعي

عبدالرضا رحماني فضلي، وزير كشور در جلسه علني روز گذشته مجلس با اشاره به موضوع طلاق، گفت: «جلسات زيادي درباره موضوع طلاق برگزار شد و براي مقابله با رشد طلاق ۶۰۲ مركز مشاوره راه‌اندازي و ۹۳۰ مشاور به كار گرفته شد. ۱۴۲ مركز ملاقات فرزندان طلاق ايجاد و ۴۹۰۰ كارگروه براي قبل از ازدواج و ۸۰ هزار كارگروه براي حوزه آموزش خانواده و پيش از ازدواج تشكيل شد با اين اقدامات توانسته‌ايم رشد فزاينده طلاق را در طول چند سال گذشته و در دو سال گذشته به مرحله كاهش رسانده و در برخي از استان‌ها و مناطق به مرحله توقف برسانيم.» رحماني فضلي همچنين درباره اقدامات انجام شده در موضوع مواد مخدر توضيح داد: «مراكز بحراني در تهران همچون شوش و هرندي را كنترل كرده‌ايم. ۲۲ هزار نفر در اين مناطق با همكاري نيروي انتظامي، ستاد مبارزه با مواد مخدر و ساير دستگاه‌ها پاكسازي شده‌اند. ۱۸۰ باب منزل و اتاق توزيع‌كننده پلمب و بيش از ۱۲ هزار واحد آموزشي پاكسازي شد. يكي از مشكلات در حوزه مواد مخدر نبود اشتغال براي كساني كه به زندگي بازگشته و ترك اعتياد كرده بودند، است كه در رابطه با ايجاد اشتغال براي آنها ۴۲۷ درصد رشد داشته‌ايم.»

نام و سوابق و احكام قضات بركنار شده اعلام شود

دادستان كل كشور روز يكشنبه هفته جاري خبر از دستگيري 5 قاضي فاسد داد. حسام‌الدين آشنا، مشاور رييس‌جمهور در توييتي از قوه قضاييه خواست تا اسامي اين افراد را معرفي كند. آشنا در حساب كاربري خود در توييترش نوشت: «نام و سوابق و احكام اين ناقاضيان بركنار شده را اعلام كنيد. اجازه ندهيد اين افراد به دنبال وكالت بروند. احكامي را كه اين ناقاضيان صادر كرده‌اند مجددا بررسي كنيد. اجازه دهيد تا زمان مشخصي مردم امكان شكايت و درخواست رسيدگي به تخلفات ديگر اين ناقاضيان را داشته‌ باشند.»

 

نوشين جعفري با وثيقه آزاد شد

نوشين جعفري، عكاس هنري ديروز آزاد شد. به گزارش ايسنا، نوشين جعفري كه از مردادماه سال جاري بازداشت شده بود روز گذشته با توديع وثيقه از زندان آزاد شد.

 

پاسخ معاون ارتباطات دفتر رييس‌جمهور به كيهان

عليرضا معزي، معاون ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رييس‌جمهوري در واكنش به تلاش روزنامه كيهان براي دوقطبي‌سازي در حساب كاربري خود در توييتر نوشت: «برادر«كيهان» در مطلبي سراسر توهين و افترا حقير را مورد لطف قرار داده كه البته از اين دوستان، توقعي جز اين هم نيست؛ اين بهتان عجيب كه من منتقدان دولت را «سگ» خطاب كرده باشم فقط از همان ذهن‌هاي مشوشي برمي‌آيد كه ملت را به آزاده و قرباني تقسيم مي‌كنند.» به گزارش اعتمادآنلاين، او در ادامه اين مطلب نوشت: «همين نگاه كه حياتش در دوقطبي‌سازي و قرار دادن مردم در برابر مردم است مرا به هتك سپاه پاسداران و نهادهاي انقلابي متهم مي‌كند. اصرار بر ايجاد شكاف ميان كارگزاران و نهادهاي انقلابي، مصداق اقدام عليه امنيت ملي است. در كنار دلسوزان واقعي نظام و ايران، گام دوم انقلاب را محكم‌تر برخواهيم داشت».

به كوچك‌ترين تعدي پاسخي سخت و قاطع مي‌دهيم

سردار علي فدوي، جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اينكه دشمن بر قدرت جمهوري اسلامي ايران اعتراف و اذعان دارد، گفت: «دشمن جرات شليك حتي يك تير به سمت ما را ندارد.» به گزارش تسنيم، او با اشاره به پاسخ قاطع جمهوري اسلامي ايران در برابر هرگونه تعدي، تجاوز يا ماجراجويي دشمن ادامه داد: «دشمنان ما از خبيث‌ترين افراد هستند كه از ابتداي انقلاب اسلامي تاكنون بارها عليه اين انقلاب و نظام سخن گفته و عمل كرده‌اند كه البته اين رفتارها و سخنان دشمنان خبيث ما همچنان ادامه دارد اما با اين حال، قدرت جمهوري اسلامي ايران، عظمت و اقتدار نظام اسلامي ما به حدي رسيده كه دشمن بر اين قدرت و صلابت و اقتدار اعتراف و اذعان دارد.» جانشين فرمانده كل سپاه همچنين گفت: «دشمنان بدانند كه در برابر هر تعدي يا كوچك‌ترين حركتي عليه كشور و انقلاب اسلامي، جوابي سخت، محكم و قاطع دريافت مي‌كنند، اين درحالي است كه با گذشت بيش از 30 سال از پايان جنگ كشوري جرات شليك حتي يك گلوله و تير به سمت ما را ندارد كه نشان مي‌دهد دشمن به قدرت و اقتدار جمهوري اسلامي به خوبي واقف است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون