• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4491 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۵ مهر

خبرخوان

افزايش قيمت براي خودروهاي فاكتور نشده

رييس اتحاديه نمايشگاه‌داران خودرو گفت: قيمت پژو ۲۰۶ تيپ ۲ تا ۷۴ ميليون تومان پايين آمده بود كه حالا به دليل فاكتور نشدن از سوي كارخانه، در بازار به ۷۷ ميليون تومان رسيده است. پژو ۲۰۶ تيپ ۵ نيز در روزهاي گذشته در بازار با قيمت ۸۹ ميليون تومان عرضه مي‌شد، اما حالا قيمت اين خودرو به ۹۳ ميليون تومان رسيده است. قيمت سايپا ۱۳۱ در بازار به ۴۰ ميليون تومان رسيده بود، به دليل فاكتور نشدن اين خودرو از سوي كارخانه قيمت آن در بازار با رشد ۳ ميليون توماني به ۴۳ ميليون تومان رسيده است.

گوشي تلفن همراه گران مي‌شود؟

وزير صنعت با اشاره به لغو معافيت ۸۰ دلاري واردات گوشي مسافري گفت: اين امر حتما بر روي قيمت موبايل در كشور تاثير مي‌گذارد. رضا رحماني افزود: توليد موبايل‌هاي ايراني در آن حد نيست كه در بازار تاثيرگذار باشد البته سياست ما حمايت از هر كالايي است كه در توليد داخل به حد كفايت برسد اما توليد موبايل داخلي نسبت به مصرف بسيار ناچيز است. به گفته او، در سال گذشته در مجموع ۲۰۰ هزار تلفن همراه در كشور توليد شده است؛ اين فعاليت‌ها نيازمند سرمايه‌گذاري سنگيني است و از سوي ديگر در اين زمينه تكنولوژي به سرعت حركت مي‌كند.

 

كاهش ۴۰ درصدي قيمت مسكن در واحد‌هاي بزرگ متراژ

به گفته حسام عقبايي، نايب رييس اول اتحاديه املاك استان تهران در پاييز و زمستان امسال ريزش قيمت‌هاي مسكني و روند نزولي معاملات همچنان تا پايان سال ادامه خواهد داشت و به همين دليل در متراژ‌هاي بالا قيمت‌ها تا ۴۰ درصد و در متراژ‌هاي كوچك تا مرز ۳۰ درصد كاهش خواهد يافت. عقبايي اضافه كرد: كاهش ۸۰ درصدي معاملات مسكن در ۲۵ سال گذشته بي‌سابقه بوده و از سوي ديگر رشد نامتعارف قيمت‌ها باعث شده است كه خريد و فروش از حالت عادي خود خارج شود.

 

۴۵ هزار حمله سايبري به سامانه‌هاي اشتغال وزارت كار

معاون دفتر سياستگذاري و توسعه اشتغال وزارت كار گفت: دو سامانه «كارورزي ويژه فارغ‌التحصيلان» و «يارانه دستمزد» وزارت كار طي هفته اول مهرماه جاري بيش از ۴۵ هزار بار مورد حمله هكرها قرار گرفت اما اين حملات ناكام ماند. خوشبختانه حمله‌كنندگان موفق به ورود به سامانه نشده‌اند و از اين بابت هيچ نگراني وجود ندارد و از تمام اطلاعات كاربران محافظت شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون