• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4492 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۸ مهر

خبر

رييس‌جمهوري:

راهي به جز ايستادگي و مقاومت در برابر فشار دشمن نداريم

حجت‌الاسلام حسن روحاني رييس‌جمهوري شامگاه شنبه همزمان با اربعين حسيني(ع) با حضور در منزل دكتر «عادل كريمي‌گيوي» جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس در فضايي صميمي با اين جانباز سرافراز ديدار كرد. رييس‌جمهور در اين ديدار با تجليل از ايثار و فداكاري شهدا، جانبازان و ايثارگران و خانواده‌هاي آنان در دوران دفاع مقدس و پس از آن گفت: اميدواريم خداوند اجر صابرين و صالحين و شهدا را براي شما منظور كند. روحاني با اشاره به اينكه به واسطه ايثار و فداكاري ملت ايران كار بزرگي در دفاع مقدس انجام شد، افزود: شهدا، جانبازان و ايثارگران سهم ارزشمندي در پيروزي‌هاي ملت ايران در دفاع مقدس و در برابر دشمنان دارند. رييس‌جمهور با بيان اينكه امروز توطئه بزرگي عليه كشور و ملت ايران از سوي دشمنان به راه افتاده است، تصريح كرد: خوشبختانه مردم با فهم صحيح از شرايط و نقشه دشمنان، به خوبي مقاومت كردند و تلاش دولت هم افزايش آرامش در زندگي مردم است. روحاني با اشاره به اينكه امروز همه كساني كه در طول ساليان دراز خشم و ‌كينه از ايران داشتند، در كنار هم حكومت را در امريكا به دست گرفته‌اند، گفت: دولت امريكا با فشار دشمنان ملت ايران به‌طور يكجانبه از توافق مورد تاييد سازمان ملل متحد خارج و با اعمال تحريم به دنبال فشار به مردم ايران است. رييس‌جمهور گفت: سران صهيونيستي و سعودي و تندروهاي امريكا همه در كنار هم به دنبال اعمال فشار عليه ملت ايران هستند و در اين شرايط هيچ راهي جز ايستادگي و مقاومت در برابر آنها نداريم. روحاني ابراز اميدواري كرد با دعاي مردم و خانواده معظم شهدا، جانبازان و ايثارگران و همت و تلاش مسوولان از اين شرايط عبور كرده و بتوانيم به مردم خدمت كنيم.

 

خسارت تاخير در كاهش تعهدات برجام

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با انتشار پستي در توييتر، از دولت در خصوص تاخير در برداشتن گام چهارم هسته‌اي انتقاد كرد. محسن رضايي در حساب‌ كاربري‌اش در توييتر با هشتگ‌هاي گام چهارم و خسارت محض نوشت: تاخير دولت در برداشتن گام چهارم هسته‌اي با چشم‌دوختن به اروپاي بي‌اراده و ناتوان خسارت محض است.

 

درخواست براي ليست مستقل اصلاح‌طلبان

يك عضو فراكسيون اميد مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر ضرورت ارايه فهرست مستقل انتخاباتي از سوي اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس آينده، پيشنهاد كرد كرسي همه فراكسيون‌ها و گروه‌هاي سياسي در مجلس مشخص باشد. به گزارش ايسنا، علي قرباني با بيان اينكه ائتلافي كه قبل از ورود به مجلس دهم شكل گرفته بود بعد از شكل‌گيري مجلس انسجام لازم را نداشت، گفت: به نظر من در دوره آينده انتخابات مجلس حتي اگر ۲۰ يا ۵۰ نفر از داوطلبان اصلاح‌طلب هستند دقيقا بايد شفاف باشد. پيشنهاد ديگرم اين است كه كرسي همه فراكسيون‌ها و گروه‌هاي سياسي در مجلس مشخص باشد، اين گامي در راستاي شفاف‌سازي و پاسخگويي كساني است كه با يك ليست به مجلس مي‌آيند. مثلا فردي با ليست اصلاح‌طلبي به مجلس آمده و حاضر نيست در كنار اصلاح‌طلبان قرار بگيرد.

 

اهميت حضور مقتدي صدر در بيت رهبري

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: امريكا و عربستان با برخي ترفندها نتوانسته‌اند بر روابط ايران و عراق كه داراي عمق تاريخي است تاثيرگذار باشند يا از حضور مردم در راهپيمايي اربعين بكاهند. به گزارش مهر، علاءالدين بروجردي با اشاره به توطئه‌هاي عربستان و امريكا در ناآرامي‌هاي عراق گفت: سياست امريكا در عراق اشغالگري بود. تلاش داشتند عراق را تبديل به يكي از ايالت‌هاي امريكا كنند اما جمهوري اسلامي ايران در كنار ملت و دولت عراق، امريكا را شكست داد و همچنان به حمايت‌هاي خود از ملت و دولت عراق ادامه خواهد داد. اين عضو كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: عربستان تلاش داشت مقتدي اصدر را به سمت خود جذب كند و حضور ايشان در بيت رهبري بسيار مهم بود. او گفت: عربستان و امريكا از مجموعه سياست‌هاي ايران در عراق و سوريه عصباني هستند و دست به مقابله نظامي، تبليغاتي و سياسي زده‌اند.

 

حدادعادل مسوول شوراي وحدت اصولگرايان است

حسين كنعاني‌مقدم درباره نقش شوراي وحدت با پررنگ‌تر شدن نقش جامعه روحانيت گفت: شوراي وحدت اصولگرايان، براي ائتلاف انتخابات است و همه اصولگرايان هم پذيرفته‌اند كه با آن همكاري كنند. جامعه روحانيت هم به عنوان مجموعه‌اي بر كار شوراي وحدت نظارت مي‌كند و حكم مشورتي و نظارتي و داوري دارد و عملا اين دو در كنار هم حركت خواهند كرد. به گزارش خبرآنلاين، او درباره روشن نبودن سازوكار شوراي وحدت و عدم اطلاع‌رساني درباره فعاليت‌هاي آن هم گفت: براي ما كه درون جريان اصولگرايي هستيم، مسائل كاملا مشخص است و مسووليت شوراي وحدت اصولگرايان برعهده آقاي حدادعادل است و ستادها و دفاتر استاني هم شكل گرفته است و در حال كار هستند. اما اينكه اطلاع‌رساني نمي‌كنند اين است كه در امر انتخابات گاهي نياز به كياست هم هست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون