• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4492 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۸ مهر

در جام جهاني راگبي

صعود انگلستان و نيوزيلند به نيمه‌ ‌نهايي

جام جهاني راگبي با برگزاري دو ديدار نخست مرحله يك چهارم نهايي ادامه پيدا كرد. در اين دو ديدار حساس كه چهار تيم بزرگ جهان در آن به رقابت پرداختند، انگلستان در ديدار سنتي راگبي جهان استراليا را راهي خانه كرد و نيوزيلند نشان داد رده‌بندي اتحاديه جهاني راگبي يك شوخي بي‌نمك بيشتر نبوده است.

در نخستين ديدار از دور حذفي ابتدا دو تيم انگلستان و استراليا در شهر اوئيتا به مصاف هم رفتند. در بازي اين دو تيم كه سابقه دو بار رويارويي در فينال جام جهاني راگبي را نيز در كارنامه داشتند، اين انگليسي‌ها بودند كه موفق شدند با نتيجه 40 بر 16 حريف را شكست دهند و به نيمه نهايي راه پيدا كنند.

در اين بازي جاناتان مي‌با دو تراي بهترين عملكرد را از خودش به نمايش گذاشت. سينكلر و واتسون نيز هر كدام با يك تراي سهم عمده‌اي در پيروزي مقتدرانه تيم‌شان داشتند. اما در دومين بازي نيوزيلند به عنوان پرافتخارترين تيم جهان با سه عنوان قهرماني رو در روي تيم نخست رنكينگ جهاني يعني ايرلند قرار گرفت.

به اعتقاد بسياري از كارشناسان اين مسابقه بايد تبديل به يك رقابت پاياپاي مي‌شد اما نيوزيلند بسيار ساده‌تر از آنچه تصور مي‌شد ايرلند را از پيش رو برداشت. پرافتخارترين تيم جهان در اين مسابقه كه در شهر چوفو برگزار شد با نتيجه سنگين 46 بر 14 تيم اول جهان را در هم كوبيد. در اين مسابقه آرون اسميت دو بار، بيودن بارت، تيلور، بريج و جردن بارت هر كدام با يك تراي اجازه نفس كشيدن به ايرلندي‌ها را ندادند.

به اين ترتيب در مرحله نيمه نهايي دو تيم نيوزيلند و انگلستان در يك ديدار فوق‌العاده سخت به مصاف هم خواهند رفت. دو ديدار ديگر مرحله يك چهارم نيز امروز بين تيم‌هاي ژاپن ميزبان و آفريقاي جنوبي و همچنين فرانسه و ولز برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون