• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4493 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۹ مهر

جام جهاني راگبي به نيمه‌نهايي رسيد

خرد شدن ميزبان توسط آفريقاي‌جنوبي

ژاپني‌هاي ميزبان بعد از صدرنشيني در گروهي كه ايرلند، رنك يك جهان در آن حضور داشت، اميد زيادي به شگفتي‌سازي داشتند. آنها هر چهار بازي خود را با پيروزي پشت‌سر گذاشتند و اين اميد وجود داشت كه راگبي آسيا هم حرفي براي گفتن در سطح جهاني داشته باشد. قرعه ژاپن بعد از صدرنشيني در گروه، برخورد با آفريقاي‌جنوبي بود. آفريقاي‌جنوبي در گروه دوم مسابقات بعد از نيوزيلند دوم شده بود. عملكرد كلي اين تيم در اين مسابقات در حد نام آفريقاي‌جنوبي نبود و ژاپني‌ها تصورشان اين بود كه مي‌توانند در اين مسابقه به پيروزي برسند، اما اسپرينگ‌بوك‌ها (لقب تيم ملي راگبي آفريقاي‌جنوبي، نوعي غزال آفريقايي) كه سابقه دو بار قهرماني در جام جهاني را دارند، نشان دادند كه ژاپن هنوز راه زيادي تا تبديل شدن به يكي از غول‌هاي راگبي جهان دارد. مسابقه بين اين دو تيم در مرحله يك‌چهارم ‌نهايي مسابقات در ورزشگاه توكيو استاديوم در حضور 50 هزار هوادار ژاپني برگزار شد و اسپرينگ‌‌بوك‌ها ژاپن را به خاك و خون كشيدند. در يك مسابقه كاملا يك‌طرفه، آفريقاي‌جنوبي موفق شد با نتيجه 26 بر 3 ژاپن را شكست بدهد. آفريقاي‌جنوبي در اين مسابقه سه بار «تراي» داشت و 15 امتياز به اين روش به دست آورد. ژاپني‌ها تنها با يك پنالتي سه امتياز به دست آوردند. اسپرينگ‌بوك‌ها در اين مسابقه عملكرد دفاعي هوشمندانه‌اي داشتند و اجازه پيشروي ژاپني‌ها در زمين خودشان را نمي‌دادند. تا دقيقه 30 مسابقه، نتيجه پنج بر سه به نفع آفريقاي‌جنوبي بود و سامورايي‌ها اميدوار بودند كه بتوانند با يك «تراي» يا پنالتي، از حريف پيش بيفتند. اما ژاپني‌ها هيچ‌ سورپرايزي براي آفريقاي‌جنوبي نداشتند و همه ‌چيز مطابق برنامه‌هاي آفريقايي‌ها پيش مي‌رفت. آناليز درست مربي‌هاي اسپرينگ‌بوك از ژاپن، كار سامورايي‌ها را در اين بازي گره زد و تكراري بودن شيوه بازي ميزبان، در اين مسابقه حسابي كار دست‌شان داد. ماكازوله ماپيمپي بازيكن 29 ساله آفريقايي‌ها ستاره اين مسابقه بود و با 10 امتيازي كه براي تيمش با دو تراي به دست آورد، نقشي بسيار مهم و پررنگ در پيروزي با اختلاف آفريقايي‌ها داشت. نكته جالب اينجاست كه اين بازيكن اولين بازي ملي‌اش براي اسپرينگ‌بوك‌ها را در 27 سالگي انجام داده است. تامورا تنها پنالتي ژاپن را تبديل به گل كرد و ديگر امتيازهاي آفريقاي‌جنوبي در اين مسابقه را دي‌كلرك با تراي و پولارد با سه پنالتي و يك كان به دست آوردند.

آفريقاي‌جنوبي با اين پيروزي حريف ولز در نيمه‌نهايي شد و براي رسيدن به سومين قهرماني در جام جهاني بايد اژدهاها را از پيش رو بردارد. ولز هرگز به فينال جام جهاني نرسيده، اما دو بار در نيمه‌نهايي حاضر بوده و در سال 1987 درنهايت به مقام سوم رسيده و در سال 2011 چهارم شده است. آفريقاي‌جنوبي علاوه بر دو قهرماني در سال‌هاي 1995 و 2007، دو بار هم در سال‌هاي 1999 و 2015 به مقام سومي رسيده است. ولزي‌ها براي رسيدن به نيمه‌نهايي اين مسابقات فرانسه را با نتيجه 20-19 از
پيش رو برداشتند. ديدار تيم‌هاي آفريقاي‌جنوبي و ولز يكشنبه هفته آينده در ورزشگاه بين‌المللي يوكوهاما برگزار خواهد شد.

ديگر ديدار نيمه ‌نهايي بين تيم‌هاي انگليس و نيوزيلند برگزار خواهد شد. نيوزيلندي‌ها با نتيجه قاطع 14-46 ايرلند را شكست دادند و انگليس 16-40 استراليا را شكست داد. اين مسابقه شنبه هفته آينده در استاديوم بين‌المللي يوكوهاما برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون