• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3228 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۵ ارديبهشت

خبر كوتاه

 وزير علوم :دانشگاه‌ها به 9 منطقه تقسيم مي‌شوند

ايسنا| وزير علوم، تحقيقات و فناوري از منطقه بندي دانشگاه‌ها با هدف افزايش هم‌افزايي آنها خبر داد. محمد فرهادي از اجراي طرح منطقه‌بندي دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: طبق طرحي كه به زودي ابلاغ مي‌شود، منطقه بندي دانشگاه‌ها با هدف رسيدگي بهتر به امور آنها صورت مي‌گيرد. طبق اين طرح، دانشگاه‌ها به 9 منطقه تقسيم مي‌شوند، اين منطقه بندي بيشتر تشكيلاتي بوده و در جهت هم افزايي و هم فكري دانشگاه‌ها صورت مي‌گيرد كه در اين راستا بخشنامه منطقه‌بندي دانشگاه‌ها تا ماه آينده ابلاغ مي‌شود. وي به مقايسه رتبه‌بندي با منطقه بندي دانشگاه‌ها پرداخت و اظهار كرد: رتبه بندي بر مبناي معيارهاي علمي بوده اما منطقه بندي بيشتر تشكيلاتي است و هدف آن هم‌افزايي و هم فكري دانشگاه‌ها است. فرهادي همچنين درمورد موسسات غير انتفاعي و حذف كلمه غير انتفاعي اظهار كرد: عنوان اين موسسات طبق مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي غير دولتي و غير انتفاعي است. پيشنهاداتي مبني بر حذف عنوان غيرانتفاعي مطرح شده و پيشنهاد شده اين موسسات غيردولتي شوند، زيرا هنگامي كه موسسه‌اي عنوان غير انتفاعي دارد، افراد راغب به هزينه كردن نيستند زيرا اگر فعاليت موسسه متوقف شود اموال به وزارت علوم واگذار مي‌شود. پيشنهاد ديگري كه در مورد اين موسسات مطرح شده اين است كه موسسات غير دولتي با يكديگر همكاري و هم‌افزايي كنند كه وزارت علوم از اين پيشنهاد به‌شدت استقبال مي‌كند.

 

مرگ پنجمين پلنگ ايراني در كمتر از ۳۰ روز

ديده بان محيط زيست ايران: متاسفانه سريال تلخ كشتار پلنگ‌هاي ايراني در سال ۱۳۹۴ ادامه دارد و پلنگ ديگري اين بار در خراسان رضوي و در شهرستان تربت جام از پاي درآمده است. لاشه يك پلنگ در حاشيه روستاي چشم آزاد در شهرستان تربت جام مشاهده شده است. نتايج بررسي‌هاي اوليه نشان مي‌دهد كه اين پلنگ بر اثر استفاده از لاشه آغشته به سم مسموم شده و پس از طي مسافتي هنگام بالا رفتن از يك دره توان خود را از دست داده و تلف شده است. شواهد موجود و رد ناخن‌ها روي زمين بيانگر آن است كه پس از تاثير سم، پلنگ از ادامه حركت به سمت بالاي دره بازمانده و چند متر بر خلاف جهت شيب روي زمين كشيده شده و سپس تلف شده است. رييس اداره حفاظت محيط زيست تربت جام ضمن تاييد اين خبر گفت: به دنبال دريافت گزارش مردمي مبني بر مشاهده لاشه يك پلنگ در حاشيه روستاي چشم آزاد از توابع
شهر صالح‌آباد، عازم محدوده مذكور شديم. پلنگ مذكور به لحاظ جنسيت نر بوده و در مناطق آزاد در ۵۰ كيلومتري شهر صالح آباد تلف شده بود. جواد دامن‌پاك اظهار داشت: لاشه پلنگ جهت بررسي و تحقيقات تكميلي به اداره كل حفاظت محيط زيست خراسان رضوي منتقل شده است. پس از كشتار بيرحمانه يك پلنگ در بردسير كرمان و مرگ پلنگي ديگر در كازرون بر اثر برخورد با خودروهاي عبوري و مرگ يك پلنگ در ارتفاعات پشتكوه فارس به وسيله طعمه مسموم و كشتار يك پلنگ در شهرستان ايوان در استان ايلام، در كمال ناباوري اين پنجمين پلنگي است كه طي كمتر از ۳۰ روز ابتداي سال جاري در نقاط مختلف كشور از بين مي‌رود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون