• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4500 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۱ آبان

رييسي مي‌گويد مبارزه با فساد، توليد را تقويت مي‌كند

حل مشكل 500 كارخانه با اقدام فوري قوه‌قضاييه

رييس قوه قضاييه در جريان سفر روزهاي اخير خود به آذربايجان غربي، از لزوم تسهيل در شرايط توليد و مبارزه با فساد در فرآيندهاي اجرايي سخن گفت.

ابراهيم رييسي كه در سفر به تبريز از كارخانه ماشين‌سازي اين شهر بازديد كرد، ‌گفت: اگر خان‌هاي ايجادشده جلوي راه صنعتگران و توليدكنندگان كه موجب تاخير شده و از قبل مشخص هستند رفع شود، مشكلات بسياري حل خواهد شد.

نظام بروكراسي اداري پيچيده موجب رشوه مي‌شود وگرنه كدام صنعتگر آماده رشوه دادن است ولي وقتي وضعيت به امر پيچيده اداري تبديل و كار سه‌روزه در 30 روز انجام شود با پول و رابطه ناسالم دست به كار مي‌زنند. تسهيل امر توليد و شفاف‌سازي تسهيل اخذ مجوز امري بسيار مهم است و روابط ناسالم را كاهش مي‌دهد.

وي به برخي خان‌هاي موجود در امر توليد اشاره كرد كه اقتصاد كشور را با مشكلاتي روبه‌‌رو كرده و گفت: تمام تلاش در دستگاه قضايي اين است تا در جهت رونق توليد تلاش كنيم و به هيچ‌وجه اجازه تعطيلي هيچ كارگاه و كارخانه‌اي را نمي‌دهيم. اگر در قانون گفته شده كه بايد ۴۰ درصد بانك‌ها منابع خود را بدهند، بايد اجرا شود و اگر در قانون آمده است كه اين درصد در اختيار رونق كشاورزي قرار گيرد، بايد انجام شود. احكام بايد براي بهبود فضاي كسب و كار، حمايت از كشاورز و توليد به طور جد مورد توجه قرار گيرد.

آخرين بررسي‌هايي كه از سوي اتاق بازرگاني انجام شده نشان مي‌داد كه وضعيت شاخص كسب و كار در اقتصاد ايران، با وجود بهبود نسبي در بهار سال جاري، همچنان با اولويت‌هاي كلان اقتصادي فاصله دارد.

فعالان اقتصادي كه در اين نظرسنجي اتاق شركت كرده بودند، دشواري‌هاي موجود در فرآيندهاي اداري و دريافت مجوزهاي لازم را يكي از اصلي‌ترين چالش‌هايي اعلام كردند كه در ماه‌هاي گذشته همچنان با آن رو‌به‌رو بوده‌اند. رييسي با اشاره به تلاش‌هاي اين قوه، براي حل اين مشكلات، اعلام كرد: بيش از ۳۲ مورد از كارخانجات مشكل‌دار در استان آذربايجان شرقي توسط دستگاه قضايي با حل مشكلات روبه‌‌رو شده است. ۵۰۰ مورد از كارگاه‌ها و توليدي در سطح كشور با اقدام سريع قوه قضاييه مشكلات‌شان رفع شد.

رييسي در ادامه به مشكلات توليد از جمله چندنرخي بودن نرخ ارز و ايجاد پرونده‌هايي به‌تبع آن اشاره كرد و گفت: اميد است ثبات و آرامش با كمك همه صنعتگران به نحوي پيش رود كه به سمت تك‌نرخي بودن ارز برود زيرا اين موضوع موجب تشكيل پرونده‌هاي زيادي در قوه قضاييه شده و مي‌شود.

وي با اشاره به اقدامات اقتصادي صورت گرفته در كشور با وجود تحريم‌هاي اقتصادي ماه‌هاي اخير، اظهار كرد: كاري كه با وجود تهديدهاي دشمن در كشور انجام شده، ملموس است و مردم نشاط و فعاليت در جامعه دارند و رهبري بر كارهاي نو، حمايت از توليد، رعايت اقتصاد مقاومتي و عدالت اقتصادي تاكيد دارند، آمار حاكي از روزنه اميد افزون‌تر است.

وي ادامه داد: توليدگران در خط مقدم جبهه اقتصادي دارند ولي با وجود مشكلات ما آينده را تابناك مي‌بينيم و اراده دولت، نظام و مسوولان بر حل مشكلات است، قوه قضاييه نيز همه ظرفيت‌ خود را پاي كار آورده است و تلاش بر مبارزه با مفاسد اقتصادي داريم ولي بايد در عمل و اجرا نيز كار كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون