• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4500 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۱ آبان

فوتبال قاره سبز در هفته‌اي كه گذشت

اين روزها همه پنج گل مي‌زنند

علي كربلايي

 

 

فوتبال اروپا در هفته‌اي كه گذشت برخلاف فوتبال ايران بازي‌هاي پرگلي را ديد و جدول ليگ‌هاي معتبر دستخوش تغييراتي شد و رقابت تيم‌ها در صدر جدول داغ‌تر از هميشه شده است. در روزهاي اخير هفته‌اي كه گذشت لاليگا و سري‌آ بازي‌هاي جذابي داشتند و بازي‌هاي جام اتحاديه انگليس نيز برگزار شد. در ادامه نگاهي به مهم‌ترين ديدارها و اتفاقاتي كه رخ داده انداخته‌ايم.

 

لاليگا، مدعيان پنج گله

سه‌شنبه شب بارسلونا در چارچوب هفته يازدهم لاليگا به مصاف وايادوليد رفت و در ورزشگاه خانگي، دمار از روزگار وايادوليد ميانه جدولي درآوردند و با پنج گل آنها را از نيوكمپ بدرقه كردند. در اين مسابقه لنگله دقيقه 2 اولين گل بارسا را به ثمر رساند، اما كيكو در دقيقه 15 گل تساوي را به ثمر رساند و وايادوليدي‌ها را اميدوار كرد. اميدي كه 14 دقيقه بعد با گل ويدال نقش بر آب شد و در دقيقه 34 مسي تير سوم را هم روانه دروازه‌شان كرد. مسي در نيمه دوم هم يك بار گل‌زني كرد و به سوارس پاس گل داد تا در نهايت با نتيجه پنج بر يك بازي به پايان برسد. اين نتيجه باعث شد هواداران بارسا از تعويق الكلاسيكو گلايه كنند و اشاره‌شان هم به فرم ايده‌آل تيم در اين مقطع فصل بود. اما چهارشنبه شب كه رئال مادريد پذيراي لگانس بود، اين نظر كمي تغيير كرد. رئال در سانتياگو برنابئو با 5 گل لگانس را شكست داد. در دقيقه 7 رودريگو توانست براي كهكشاني‌ها گل‌زني كند و يك دقيقه بعد توني كروس دومين گل رئال را هم وارد دروازه كرد. نكته مهم نقش اساسي كريم بنزما در هر دو گل و ارسال پاس گل بود. در دقيقه 25 سرخيو راموس موفق شد پنالتي‌اش را تبديل به گل كند و نيمه اول با همين نتيجه به پايان رسيد. رئالي‌ها كه اصراري به گل‌باران كردن حريف نداشتند، چندين موقعيت ديگر ايجاد كردند و در دقيقه 70 كريم بنزما با پنالتي خوبي كه مودريچ برايش گرفت در نقش گلزن تيم هم حاضر شد و بازي را 4 بر صفر كرد. لوكا يوويچ، مهاجم جديد رئال مادريد هم در دقيقه 91 گل پنجم را به ثمر رساند. نتيجه خوب رئال و بارسا زماني ارزشمندتر مي‌شود كه اتلتيكو مادريدي‌ها نتوانستند
از تك گل موراتا مقابل آلاوس حراست كنند و با گل دقيقه 83 لوكاس پرس، كارشان به تساوي كشيد. گرانادا، صدرنشين اين هفته‌هاي لاليگا نيز از ختافه با نتيجه سه بر يك شكست خورد تا هم‌امتياز با اتلتيكو رده چهارمي، در رده سوم قرار بگيرند. بارسا با 22 امتياز صدرنشين است و رئال مادريد 21 امتياز دارد. دو تيم اول جدول به دليل تعويق الكلاسيكو، يك بازي كمتر از ساير تيم‌ها دارند.

 

سري آ، يوونتوس يكه‌تاز 5 ليگ معتبر

بعد از گذشت 10 هفته از سري آ فوتبال ايتاليا، يوونتوس تبديل به تنها تيمي شده كه هنوز هيچ شكستي در كارنامه‌اش ثبت نشده است. در اين هفته سري آ تمام بازي‌ها گل داشتند و در مجموع 30 گل به ثمر رسيد. اين هفته البته 6 اخراجي، 4 پنالتي و 3 گل به خودي هم داشت تا از عجيب‌ترين هفته‌هاي اين ليگ باشد. اينتر كونته با پيروزي دو بر يك مقابل برشا در خانه حريف نشان داد براي قهرماني آمده و يوونتوس خوش‌شانس بود كه در آخرين لحظات داور خطاي مشكوك روي رونالدو را پنالتي تشخيص داد و در واپسين لحظات يك امتياز را تبديل به 3امتياز كرد و با يك امتياز بيشتر بالاتر از اينتر در صدر جدول ايستاد. اينتر با دو گلي كه روملو لوكاكو و مارتينز به ثمر رساندند و البته گل‌ به خودي اشكرينيار، دو بر يك پيروز شد تا كونته ركورد مانچيني را براي بهترين شروع اينتر در10 هفته ابتدايي سري ‌آ را بشكند. يوونتوس ساري همچنان تيم مستحكمي نيست و به خصوص از نظر دفاعي مشكلات فراواني دارد؛ اما نكته مهم اين‌جاست كه اين تيم با وجود اينكه در بهترين فرم نيست، باز هم از سد حريفان عبور مي‌كند و امتيازهاي زيادي را از دست نمي‌دهد. گل دقيقه 36 بونوچي را كوامه، بازيكن جنوا در دقيقه 41 پاسخ داد و اين ديدار تا دقيقه 95 با نتيجه مساوي دنبال مي‌شد كه كريستيانو رونالدو با آن پنالتي سه امتياز را براي تيمش به ارمغان آورد. در ديگر ديدارهاي مهم اين هفته فوتبال ايتاليا ناپولي با آتالانتا دو – دو مساوي كرد و لاتزيو 4 بر صفر تورينو را شكست داد. آ.اس رم در خانه اودينزه به اين تيم 4 گل زد و آث ميلان كه پيولي را براي دومين بار روي نيمكت مي‌ديد با عبور از سد اسپال تا رتبه دهم جدول بالا آمد. در اين هفته 4 گل دقيقه 90 به بعد به ثمر رسيد. آتالانتا با 30 گل زده بهترين خط حمله و هلاس ورونا با 8 گل خورده، بهترين خط دفاع را دارند.

 

جام اتحاديه، زيبايي فوتبال ديوانه‌وار

نبرد تيم‌هاي ليورپول و آرسنال در مرحله يك‌هشتم نهايي جام اتحاديه فوتبال انگليس از زيباترين، دراماتيك‌ترين و جذاب‌ترين مسابقه‌هايي كه اين مدت از اين دو تيم ديديم و 10 بار دروازه دو تيم در جريان بازي باز شد و 9 گل هم در ضربات پنالتي به ثمر رسيد تا در مجموع شاهد 19 بار عبور توپ از دروازه اين دو تيم باشيم. هر چند كه در نهايت اين شاگردان كلوپ بودند كه موفق شدند از سد تيم اوناي امه‌ري عبور كنند. در اين ديدار كه دو تيم به بازيكنان اصلي‌شان ميدان نداده بودند، مسوت اوزيل شاهكار كرد و با ارسال دو پاس گل و ميان‌داري زمين براي آرسنال، تا زماني كه در زمين بود، آرسنال به شكل واضحي تيم برتر ميدان بود. اين ديدار از همان دقيقه 3 با گل به خودي شوكوردان مصطفي مدافع مغضوب اوناي امه‌ري هيجان‌انگيز آغاز شد. آرسنال يك هيچ در خانه ليورپول عقب افتاد، اما واكنش اين تيم باورنكردني بود و با گل توريرا و دو گل گابريل مارتينلي تا دقيقه 36 سه بر يك از حريف پيش افتاد. ميلنر در دقيقه 43 با گلي كه از روي نقطه پنالتي به ثمر رساند، كار را سه بر دو كرد و دو تيم با همين نتيجه به رختكن رفتند. نيلز در دقيقه 54 كار را 4 بر 2 كرد و در حالي كه پيروزي آرسنال قطعي به نظر مي‌رسيد، چمبرلين 4 دقيقه بعد اختلاف را به يك گل رساند. اوريگي در دقيقه 62 بازي را مساوي كرد و جو ويلك در دقيقه 70 بازي را 5 بر 4 به نفع آرسنال كرد. اين ديدار با همين نتيجه در حال پايان بود كه اوريگي در دقيقه 95 گل تساوي‌بخش سرخ‌هاي مرسي‌سايد را به ثمر رساند تا كار به ضربات پنالتي كشيده شود. در ضربات پنالتي نيز دو تيم تمام ضربات‌شان را گل كردند و تنها دني سبايوس، ستاره قرضي رئال مادريد در آرسنال پنالتي‌اش را خراب كرد تا ليورپول برنده اين مسابقه بشود. همچنين دو تيم چلسي و منچستريونايتد در استمفوردبريج به مصاف هم رفتند كه شاگردان لمپارد براي دومين بار در اين فصل در ورزشگاه خانگي از يونايتد بحران‌زده شكست بخورند. منچستر به بازيكنان اصلي‌اش ميدان داده بود و چلسي سعي كرده بود به تعدادي از بازيكنان مهمش استراحت بدهد.

قرعه‌كشي مسابقات برگزار شد و بر اساس آن منچسترسيتي، مدافع عنوان قهرماني رقابت‌ها در دور بعد ميهمان تيم دسته سومي آكسفورد يونايتد خواهد بود. قرعه آسان‌تر اما نصيب منچستريونايتد شده كه در خانه ميزبان كولچستريونايتد دسته چهارمي خواهد بود. در ساير بازي‌ها اما تيم‌هاي ليگ برتري مقابل هم قرار خواهند گرفت كه استون‌ويلا از ليورپول پذيرايي خواهد كرد و اورتون هم در گوديسون‌پارك به مصاف لسترسيتي مي‌رود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون