• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4501 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۲ آبان

خبر

تشكيل جلسه شوراي عالي اقتصادي سران قوا

سياست‌هاي اصلاح ساختار نظام مالياتي بررسي شد

چهل و يكمين جلسه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران سه قوه روز شنبه با حضور اعضا و سران سه قوه تشكيل شد. به گزارش ايسنا، در ادامه مباحث پيرامون اصلاحات ساختاري بودجه، رييس سازمان برنامه و بودجه گزارشي از اقدامات صورت گرفته مطرح كرد. سياست‌هاي اصلاح ساختار نظام مالياتي مبتني بر افزايش پايه مالياتي و نسبت آن با درآمد ناخالص ملي و تامين منابع پايدار و جهت‌گيري‌هاي مالياتي در حمايت از افزايش توليد و حمايت از اقشار كم درآمد در اين جلسه مورد بحث و بررسي قرار گرفت.قائم‌مقام وزير صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگاني در ادامه جلسه گزارشي از عملكرد اين وزارتخانه در حوزه واردات و صادرات ارايه كرد و مقرر شد ورود كالاهايي كه امكان توليد داخلي آن و تامين نيازهاي بازار وجود دارد در حمايت از توليدگران داخلي و افزايش اشتغال ممنوع شود.

ابلاغ 4 قانون مصوب مجلس به دولت

علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي، طي نامه‌اي به حجت‌الاسلام حسن روحاني، رييس‌جمهوري، چهار قانون مصوب مجلس را ابلاغ كرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، قانون تشديد مجازات اسيدپاشي و حمايت از بزه‌ديدگان ناشي از آن، قانون اصلاح بند هـ تبصره ۱ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ كل كشور، قانون موافقتنامه تشويق و حمايت متقابل از سرمايه‌گذاري بين دولت جمهوري اسلامي و دولت مجارستان و قانون پايانه‌هاي فروشگاهي و سامانه مؤديان چهار قانون مصوب مجلس بوده‌اند.

اعلام مخالفت دولت با طرح تعطيلي پنجشنبه‌ها

معاون پارلماني رييس‌جمهوري اعلام كرد كه دولت با طرح تعطيلي پنجشنبه‌ها مخالفت كرده است. به گزارش ايسنا، حسينعلي اميري در ارتباط با اعلام مخالفت دولت با طرح تعطيلي پنجشنبه‌ها طي گفت‌وگويي با صدا و سيما در زنجان بيان كرد: «نمايندگان محترم طرحي تهيه كرده بودند كه روزهاي پنجشنبه در سراسر كشور تعطيل شود. اين طرح در دولت مطرح شد و به گمانم يك نفر بيشتر از اعضاي دولت، موافق آن نبود.» او ادامه داد: «اين طرح آثار مالي منفي بسيار زيادي بر كشور دارد و منجر به تعطيلي واحدهاي توليدي مي‌شود. بار مالي اين طرح بسيار بالا بود. از سوي ديگر متاسفانه تعداد روزهاي تعطيلي در كشورمان خيلي زياد است، اين طرح به صلاح كشور نيست.» اميري گفت: «دولت با احترام به نظر نمايندگان محترم در مجلس شوراي اسلامي با اين طرح اعلام مخالفت كرد.»

دبير شوراي اطلاع‌رساني دولت منصوب شد

علي ربيعي، با صدور حكمي محمدرضا نوروزپور را به عنوان معاون سخنگو و دبير شوراي اطلاع‌رساني دولت منصوب كرد. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دولت؛ در حكم صادر شده از سوي علي ربيعي دستيار ارتباطات اجتماعي رييس‌جمهوري، سخنگو و رييس شوراي اطلاع‌رساني دولت براي محمدرضا نوروزپور آمده است: «امروز دولت تدبير و اميد در شرايطي قرار دارد كه تحريم‌هاي ظالمانه، پايين آوردن تاب‌آوري اجتماعي، زندگي اقتصادي و رواني جامعه را هدف قرار داده است و از سويي تلاش‌هاي زيادي نيز براي نااميدسازي مردم در حال جريان است. لذا بيش از هر دوره ديگري نيازمند ايجاد يك نظام اطلاع‌رساني دقيق، سريع، موثر و شفاف از برنامه‌ها و اقدامات دولت هستيم، به نحوي كه افزايش اعتماد اجتماعي و نيز سرمايه اجتماعي دولت و نظام عزيز اصلي‌ترين هدف ما در حال حاضر است. انتظار مي‌رود با به كارگيري موثر از امكانات انساني و نيز ظرفيت‌هاي موجود در جامعه رسانه‌اي، علاوه بر ايجاد فضاي تعامل، زمينه‌هاي همكاري مناسبي بين شوراي اطلاع‌رساني دولت و جامعه رسانه‌اي گسترش يابد.»

مشكلات عراق به دليل حضور امريكايي‌هاست

سرلشكر محمدعلي جعفري، فرمانده قرارگاه فرهنگي - اجتماعي بقيه‌الله الاعظم(عج) ابعاد حضور امريكايي‌ها در عراق را عامل وضعيت امروز اين كشور دانست و گفت: «بدون شك مشكلات امروز عراق به خاطر ابعاد حضور امريكايي‌ها و سفارت اين كشور در عراق است؛ مردم عراق بايد بدانند تا زماني كه از دست امريكايي‌ها خلاص نشوند و آنها در عراق حضور داشته باشند، امريكايي‌ها مداوم درحال برنامه‌ريزي، ارتباط‌گيري و تحريك عناصر فريب خورده يا ناراضي هستند.» به گزارش مهر، او با بيان اينكه در هر كشوري مشكلات، نارضايتي، كمبودها و نواقصي وجود دارد، تصريح كرد: «امريكا از هر كشوري كه در آن منافعي داشته باشد به سادگي نمي‌گذرد و تمام سعي و تلاشش را براي روي كار آوردن عناصر هماهنگ با خود در آن كشور انجام مي‌دهد تا منافع خود را تامين كند.»

جزييات فروپاشي شبكه آمدنيوز به اطلاع مردم مي‌رسد

فرمانده كل سپاه با تاكيد بر اينكه جزييات فروپاشي شبكه سست و عنكبوتي آمدنيوز به اطلاع مردم خواهد رسيد، گفت: «اعلام جزييات اين عمليات بايد به نقطه‌اي برسد كه براي مردم جذابيت داشته باشد.» به گزارش فارس؛ سرلشكر حسين سلامي، فرمانده كل سپاه پاسداران توضيح داد: «طبيعي است كه پيشرفت‌هاي ما در زمينه كشف شبكه‌اي كه از طرف امريكايي‌ها و انگليسي و صهيونيست‌ها حمايت و سازماندهي مي‌شد به آگاهي مردم خواهد رسيد.» او افزود: «اين حق مردم است كه درباره اين رويداد بزرگ كه در حقيقت فروپاشي يك شبكه بزرگ و پيچيده عمليات رواني است، آگاهي داشته باشند. البته اين شبكه به ظاهر پيچيده اما فاقد استحكام و مانند لانه عنكبوت است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون