• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4501 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۲ آبان

خبر

تاييد ارسال پويش صلح هرمز با امضاي روحاني براي پادشاه عربستان

سخنگوي وزارت امور خارجه ضمن تاييد ارسال متن كامل نامه طرح «پويش صلح هرمز» رييس‌جمهوري اسلامي ايران به سران كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس و عراق گفت: اين امر نشان‌دهنده جديت جمهوري اسلامي ايران و اهميت دادن به كشورهاي منطقه در تامين ثبات و امنيت در منطقه خليج فارس است. به گزارش روز شنبه اداره كل اطلاع‌رساني و امور سخنگويي وزارت امور خارجه، سيدعباس موسوي در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص اخبار منتشره از ارسال نامه رييس‌جمهوري اسلامي ايران به سران كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس و عراق، ضمن تاييد اين خبر افزود: پس از ارايه «پويش صلح هرمز» توسط رييس‌جمهوري اسلامي ايران در نشست امسال مجمع عمومي سازمان ملل متحد، ايشان متن كامل آن را براي سران كشورهاي ياد شده ارسال كردند و در آن خواستار تشريك مساعي همه آنها در پردازش و اجراي آن شدند. او افزود: اين امر نشان‌دهنده جديت جمهوري اسلامي ايران و اهميت دادن به كشورهاي منطقه در تامين ثبات و امنيت در منطقه خليج فارس است. موسوي اضافه كرد: محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه كشورمان نيز به زودي نامه‌اي در اين زمينه خطاب به دبيركل سازمان ملل متحد ارسال خواهد كرد.

 

توييتر حساب كاربري شبكه المنار و الاعلام الحربي را مسدود كرد

شبكه اجتماعي توييتر بدون اعلام قبلي صفحه شبكه المنار و الاعلام الحربي دو رسانه نزديك به مقاومت را مسدود كرد. شبكه اجتماعي توييتر روز شنبه به يك‌باره و بدون اطلاع قبلي صفحه شبكه المنار وابسته به حزب‌الله لبنان و صفحه «الاعلام الحربي المركزي» را كه اخبار ميداني جبهه مقاومت را پوشش مي‌داد، مسدود كرد. تمامي صفحات مربوط به شبكه المنار از جمله صفحات اخبار و برنامه‌هاي اين شبكه نيز مسدود شده است. وبگاه شبكه المنار اين اقدام توييتر را نشان‌دهنده فشارهاي سياسي دانست و نوشت كه صفحه شبكه المنار نزديك به يك ميليون دنبال‌كننده داشت. به نظر مي‌رسد اين اقدام توييتر در پاسخ به درخواست نمايندگان امريكايي از «جك دورسي» مديرعامل توييتر در ۲۲ اكتبر (۳۰ مهر ماه) گذشته باشد. در اين تاريخ چهار تن از اعضاي مجلس نمايندگان امريكا به نام‌هاي «تام ريد»، «مكس رز»، «برايان فيتز پاتريك» و «جاش گاتمر» به ‌شدت از توييتر به علت ميزباني از حساب‌هاي كاربري وابسته به حزب‌الله و حماس انتقاد و اين دو گروه مقاومت را «سازمان‌هاي تروريستي خارجي» توصيف كردند. به نوشته وبگاه «هيل» وابسته به كنگره امريكا، اين نمايندگان از «جك دورسي» خواستند تا با حضور در كنگره، در خصوص دلايل حضور حزب‌الله و حماس در توييتر توضيح دهد.

پمپئو: روند مذاكرات با كره شمالي خيلي كند است

وزير خارجه امريكا گفت پس از آزمايش موشكي اخير كره شمالي، مذاكرات با اين كشور خيلي كند پيش مي‌رود. به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري فرانسه، مايك پمپئو، وزير خارجه امريكا پرتاب‌هاي موشكي روز پنجشنبه از سوي كره شمالي را «كم ‌اهميت» شمرد و گفت: كره شمالي قبلا هم چنين پرتاب‌هايي را انجام داده اما از اين كشور مي‌خواهيم تا تلاش‌هاي بيشتري در راستاي مذاكرات اتمي انجام دهد. او ادامه داد: روند پيشرفت در راستاي مذاكرات اتمي با پيونگ‌يانگ بسيار كند و آهسته است. اميدوارم كه بتوانيم درباره اين موضوع همكاري داشته باشيم و به نتيجه‌اي خوب در ماه‌هاي پيش رو دست پيدا كنيم. ارتش كره جنوبي اخيرا اعلام كرد، دو موشك از سوي كره شمالي با طي مسير ۲۳ كيلومتري به سمت شرق كره شمالي پرتاب شدند. اين نخستين پرتاب از دوم اكتبر است. دونالد ترامپ، رييس‌جمهوري امريكا سه بار با كيم جونگ اون، رهبر كره شمالي و با اميد دستيابي به توافقي تاريخي براي پايان دادن به برنامه‌هاي اتمي اين كشور ديدار كرده است اما تاكنون چنين توافقي بين اين دو كشور به دست نيامده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون