• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4505 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۸ آبان

بهترين گلزن تين‌ايجر تاريخ ليگ قهرمانان

هالاند فراتر از رائول و امباپه

فوتبال اروپا به جولانگاه ستاره‌هاي جوان تبديل شده و طي سال‌هاي اخير ركوردهاي مهمي توسط بازيكنان كم نام و نشان شكسته شده است. مطرح‌ترين چهره جوان اين سال‌ها كيليان امباپه بوده، بازيكني كه موناكو را به نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان رساند و در سال‌ 2018 نقشي مهم در قهرماني فرانسه در جام جهاني داشت. پس از او ستاره‌هاي جوان به خودباوري بيشتري رسيدند و مربي‌ها هم اعتماد بيشتري به بازيكنان مستعد جوان‌شان كردند. يكي از بازيكناني كه از اين فرصت نهايت بهره را برده، ارلينگ برات هالاند است. ستاره جوان تيم ردبول سالرزبورگ كه موتور گلزني تيمش است و عملكردش در ليگ قهرمانان اروپا و بوندس‌ليگاي اتريش خيره‌كننده بوده.

هالاند متولد 2000 است و تنها 19 سال سن دارد. او اين فصل در ليگ اتريش يازده بار به ميدان رفته و موفق شده 12 بار دروازه حريفان را باز كند. در جام حذفي تنها در2 بازي، 4 بار گل زده و آمار خيره‌كننده‌اش مربوط به ليگ قهرمانان است كه در حضور ستارگان بزرگ فوتبال جهان، در 4 بازي 7 گل به ثمر رسانده و تا پايان هفته چهارم، آقاي گل مسابقات است. او با اين 7 گلي كه به ثمر رسانده، ركورد امباپه و رائول را شكسته است. رائول در فصل 96-95 و امباپه در فصل 2017-18، در حالي كه هنوز تين‌ايجر بودند موفق به ثبت 6 گل در طول يك فصل ليگ قهرمانان شدند و به صورت مشترك، بهترين گلزنان كم سن و سال اين رقابت‌ها بودند. حالا هالاند وارد ميدان شده و با 7 گل زده ركورد اين دو را شكسته است. ركوردي كه در دو بازي آينده مي‌تواند بهبود پيدا كند. نكته مهمي كه بايد در نظر داشت، اين است كه هالاند در دور گروهي تمام اين گل‌ها را به ثمر رسانده، در حالي كه رائول و امباپه تيم‌هاي قدرتمندشان از مرحله يك‌هشتم نهايي عبور كرده بودند.

ارلينگ هالاند، فرزند آلف اينگ هالاند است كه در تيم‌هاي مطرحي همچون ليدز، منچسترسيتي و ناتينگهام فارست بازي كرده و به‌يادماندني‌ترين اتفاق زندگي‌اش هم شايد خطاي خشني باشد كه روي كين در دربي منچستر روي او متحمل شد. ارلينگ هالاند نروژي، متولد شهر ليدز است و سال‌هاي كودكي‌اش را همراه پدر در انگليس سپري كرد. نكته جالب در مورد او اين است كه سه فصل پيش زماني كه براي تيم مولده نروژ بازي مي‌كرد، شاگرد اوله‌گنار سولسشاير بود. هالاند شم گلزني فوق‌العاده‌اي دارد و در بازي تيم‌هاي ملي زير 19 سال نروژ و هندوراس، موفق شد 9 بار دروازه رقيب را باز كند.

از همين حالا، تيم‌هاي بزرگ اروپا صف كشيده‌اند تا اين مهاجم ارزشمند را از سالزبورگ به مادريد، بارسلون، لندن، منچستر يا تورين ببرند. هالاند با آمار فوق‌العاده‌اي كه ثبت كرده، مي‌تواند عنوان پسر طلايي سال را هم مال خودش كند و به نظر مي‌رسد ادامه روند خوب و سبك زندگي درستش، او را در جمع بهترين مهاجمان اروپا قرار بدهد. بايد منتظر ماند و ديد سرانجام اين بازيكن چه مي‌شود و تابستان كدام تيم موفق به جذب اين ستاره مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون