• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4506 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۹ آبان

پيدا و پنهان

روال غلط تصميم‌گيري‌ها در مورد افزايش قيمت بنزين

حسينعلي حاجي‌دليگاني، عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس با بيان اينكه طرح موضوع گران شدن بنزين را تاكنون نشنيده‌ام، گفت: اگر دولت افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي را در ساختار بودجه و در موعد مقرر (چهار ماه ابتدايي سال) آورده بود، امكان بررسي چنين موضوعي همچون يارانه پنهان و حل اين مساله با در نظر گرفتن منافع مردم امكان‌پذير بود. به نظر مي‌رسد تصميمات عجولانه درباره قيمت بنزين به صلاح كشور نيست و تصميمات به اين مهمي بايد ابتداي سال گرفته مي‌شد. او اضافه كرد: متاسفانه روال غلطي هم در مجلس و هم در دولت باب شده كه بيشتر تصميمات و قانونگذاري‌ها به صورت عجله‌اي بوده و آورندگان طرح و لايحه بنا دارند، تصميمات هر چند ناپخته خود را با ابزاري به نام قيد فوريت به تصويب برسانند.

 

انجام تراكنش‌هاي بانكي از ابتداي دي‌ماه، فقط با رمز دوم پويا

بانك مركزي در اطلاعيه‌اي اعلام كرد: انجام تراكنش‌هاي بانكي و پرداخت از ابتداي دي‌ماه، فقط با رمز دوم پويا امكان‌پذير خواهد بود و مردم به‌ منظور دريافت رمز و تاييد شماره تلفن همراه خود به بانك‌ها مراجعه كنند. پيش از اين مقرر شده بود بانك‌ها از اول خردادماه ۹۸ رمز دوم ثابت را حذف كرده تا با جايگزيني رمز يك‌بار مصرف مقابله جدي با برداشت‌هاي غيرمجاز صورت بگيرد.

 

جمعيت ايران: 83 ميليون نفر

مركز آمار ايران اعلام كرد كه جمعيت ايران از ۸۳ ميليون نفر گذشت و به 83 ميليون و 734 نفر رسيد. بنا بر اعلام اين مركز نرخ رشد جمعيت تا سال 95 به 1/24درصد رسيده است. نرخ بيكاري تا تابستان امسال به 10/5 درصد و نرخ تورم تا مهرماه سال جاري به 42 درصد رسيده است.

 

تكليف بقيه خودروهاي دپو شده چه مي‌شود؟

اخيرا بعد از رايزني‌هاي صورت گرفته براي تعيين تكليف ۱۰۴۸ دستگاه خودرويي كه مراحل ترخيص را طي كرده و پروانه گمركي را دريافت كرده بودند، وزارت صمت دستور خروج را صادر كرد. بر اين اساس با حدود ۷۵۰۰ دستگاهي كه طبق آخرين آمار گمرك در زمان مصوبه دولت ترخيص شده بود، بيش از ۸۵۰۰ دستگاه خارج شدند. اما در اين بين از حدود ۱۳ هزار دستگاهي كه دپو شده بود، بيش از ۴۰۰۰ دستگاه در گمركات و بنادر باقي مانده كه تاكنون اعلامي در رابطه با اينكه قرار است اين خودروها چه سرنوشتي داشته باشند، نشده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون