• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4506 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۹ آبان

در نشست خبري مديرعامل بيمه دي و مديرعامل انجمن اهداي عضو ايرانيان مطرح شد

خانواده «جان‌بخشان» توسط بيمه دي بيمه مي‌شوند

نشست خبري مهندس محمدرضا كشاورز مديرعامل بيمه دي و دكتر كتايون نجفي‌زاده مديرعامل انجمن اهداي عضو ايرانيان با هدف توسعه فرهنگ اهدا عضو برگزار شد.

 

فرهنگ‌سازي نيازمند همياري است

در اين نشست خبري كه با حضور مهندس محمدرضا كشاورز، مديرعامل بيمه دي و معاونان و مديران اين شركت بيمه و دكتر كتايون نجفي‌زاده مديرعامل انجمن اهداي عضو ايرانيان و مديران اين انجمن برگزار شد، در ابتداي برنامه دكتر كتايون نجفي‌زاده با ارايه آمار و توضيحاتي در خصوص پيوند و اهدا عضو در كشور اظهار كرد: سالانه در كشور بين ۵ تا ۸ هزار نفر با مرگ مغزي از دنيا مي‌روند و اعضاي بدن نيمي از افراد مرگ مغزي شده قابليت اهدا دارد. وي با اشاره به اينكه سال گذشته اعضاي بدن ۹۲۶ مرگ مغزي در كشور اهدا شد، ادامه داد: در سال ۹۷ اعضاي بدن ۲ هزار مرگ مغزي اهدا نشد؛ در حالي كه هر فرد مرگ مغزي بين يك تا ۸ عضو مي‌تواند اهدا كند، اگر تصور را بر اين بگذاريم كه خانواده فرد مرگ مغزي شده دير رضايت به اهدا بدهند و اگر ۳ عضو فرد مرگ مغزي قابليت اهدا داشته باشد، با اهدا نكردن اعضاي بدن اين ۲ هزار مرگ مغزي، ۶هزار ارگان سالم به زير خاك رفته است؛ از طرفي روزي ۷ تا ۱۰ نفر به دليل نرسيدن عضو پيوندي از دنيا مي‌روند. نجفي‌زاده افزود: توسعه فرهنگ اهداي عضو نيازمند حضور تمامي سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادهاي دولتي و خصوصي است و مقوله فرهنگ با توجه به فراگيري آن بدون مشاركت و همياري ميسر نمي‌شود. وي درخصوص تفاهمنامه ميان بيمه دي و انجمن اهدا عضو اظهار كرد: ذات شركت‌هاي بيمه در تمامي كشورهاي دنيا، ايجاد احساس آرامش و آسايش است، آرامشي كه پس از‌جبران خسارت ايجاد مي‌شود و اين موضوع رابطه بسيار نزديكي به مفهوم اهداي عضو دارد. جبران پس از خُسران و اهداي عضو مي‌تواند زندگي دوباره به فرد نيازمند عضو اهدا كند و به عنوان نماينده جامعه اهدا عضو از طرح بيمه دي در جهت ايجاد پوشش بيمه خانواده‌هاي اهدا‌كننده عضو، استقبال مي‌كنم. نجفي‌زاده همچنين در خصوص ايجاد واژه «جان‌بخش» افزود: امروز و در كنار تفاهمنامه با بيمه دي، از واژه و مفهوم بزرگي به نام «جان‌بخش» پرده‌برداري مي‌كنيم، مفهوم بزرگي كه مي‌تواند به عنوان يك افتخار در كنار نام هر كدام از ما قرار گيرد. «جان‌بخش» با اهداي اعضاي بدن خود مي‌تواند يك افتخار ملي و معنوي را براي خود و خانواده خود به ارمغان بياورد.

 

بيمه دي، حامي «جان‌بخش»

مهندس محمدرضا كشاورز، مديرعامل بيمه دي نيز در خصوص تفاهمنامه ميان شركت بيمه تحت مديريت خود و انجمن اهداي عضو ايرانيان اظهار كرد: شركت بيمه دي در سال ۱۳۹۷ با فروش ۳۵، ۸۷۳ ميليارد ريال حق بيمه به عنوان سومين شركت بيمه در كشور (دومين شركت بيمه خصوصي) توانسته پس از اخذ تاييديه كفايت ذخاير فني از بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران و طبق صورت‌هاي مالي حسابرسي شده به سود ۱۰۲۸ ميليارد ريالي دست يابد كه اين امر نشان از موفقيت اين شركت در دست‌يابي به اهداف مورد نظر و سياست‌هاي شركت بيمه دي است.

او اظهار كرد: هم‌اكنون كه شركت بيمه دي توانسته در رسالت اصلي خود موفق باشد، مسووليت اجتماعي كه يكي از مهم‌ترين ركن برندهاي مطرح اقتصادي در تمامي جوامع است مورد توجه بيمه دي قرار گرفته و امروز در اين نشست خبري، بيمه دي به صورت رسمي وارد حوزه با اهميت اهداي عضو و حمايت از اين حركت خداپسندانه مي‌شود. فعاليت موثري كه همخواني زيبايي با مفهوم صنعت بيمه در گسترش چتر حمايت و همراهي با مردم عزيزمان دارد. او در خصوص مسووليت اجتماعي بيمه دي افزود: مسووليت اجتماعي، با وجود تفكر برخي از برندهاي اقتصادي، يك حركت تبليغاتي نيست، بلكه از نظر بيمه دي، مسووليت اجتماعي يك وظيفه است، وظيفه‌اي كه تمامي افراد و در جايگاه‌هاي بزرگ‌تر، تمامي شركت‌ها و سازمان‌ها بايد در قبال جامعه خود متعهد باشند. مديرعامل بيمه دي در خصوص مفهوم «جان‌بخش» و بيمه خانواده «جان‌بخش» اظهار كرد: همان‌گونه كه عنوان شد، جان‌بخشي يك افتخار ملي و معنوي است و بسيار خرسندم كه بيمه دي افتخار دارد در ايجاد مفهوم «جان‌بخش» سهيم باشد. در جهت توسعه فرهنگ جان‌بخشي، همه ما مسوول و سهيم هستيم و بيمه دي نيز حمايت از خانواده‌هاي جان‌بخش را وظيفه خود مي‌داند و اميدواريم بتوانيم به ميزان توان خود در افتخار جان بخشي سهيم باشيم.

 

جشنواره «جان‌بخش» زمينه‌ساز فرهنگ

اهداي عضو

در حاشيه اين نشست خبري و امضا تفاهمنامه ميان بيمه دي و انجمن اهداي عضو، دكتر ميرموسوي، مدير ارتباطات بيمه دي در خصوص جشنواره هنري جان‌بخش اظهار كرد: هنر، خروجي تفكر و فرهنگ يك جامعه است و هنرمندان با آثار هنري خود، زمينه‌ساز توسعه فرهنگ جان‌بخشي خواهند بود. او افزود: جشنواره هنري جان‌بخش كه با حمايت بيمه دي و با نظارت انجمن اهداي عضو در حوزه تنديس‌سازي و با هدف معرفي تنديس جان‌بخش با حضور هنرمندان‌ مطرح كشور برگزار خواهد شد. موسوي با اشاره به هيات داوران جشنواره هنري جان‌بخش، افزود: براساس تصميم شوراي سياستگذاري اين جشنواره، هنرمندان مطرح كشور در حوزه هنرهاي تجسمي آثار هنري ارسالي را انتخاب و داوري خواهند كرد و اميدواريم بتوانيم با برپايي اين جشنواره، گام موثري در توسعه فرهنگ «جان‌بخشي»‌برداريم. گفتني است در پايان اين نشست خبري، تفاهمنامه ميان بيمه دي و انجمن اهدا عضو امضا شد و بيمه دي به صورت رسمي به عنوان حامي فرهنگ «جان‌بخشي» معرفي شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون