• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4508 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۱ آبان

سيد حسن نصرالله تاكيد كرد

حزب‌الله از هيچ مقام فاسدي حمايت نخواهد كرد

گروه جهان | «سيد حسن نصرالله» دبيركل حزب‌الله در ابتداي سخنراني خود به مناسبت روز شهيد در لبنان، ميلاد پيامبر اكرم (ص) را به تمام مسلمانان جهان تبريك گفت. بر اساس گزارش شبكه «الميادين»، نصرالله در ادامه به روز شهيد پرداخت و عمليات احمد قصير را تشريح كرد و گفت، عمليات وي كه در چنين روزي انجام شد، مهم‌ترين عمليات استشهادي در نزاع عربي- اسراييلي از نظر نوع، حجم و خسارت‌هايي است كه به دشمن صهيونيستي وارد كرد.

دبيركل حزب‌الله به تحولات لبنان پرداخت و گفت: رايزني‌ها در لبنان همچنان ادامه دارد تا بهترين راه‌حل براي كشور گرفته شود. نصرالله گفت، حزب‌الله از زمان تبليغات انتخاباتي اعلام كرده بخشي از پويش مبارزه با فساد خواهد بود. اجماعي ملي در لبنان براي مقابله با فساد و بازگرداندن اموال به غارت رفته وجود دارد و امروز كسي نمي‌تواند از مفسدي حمايت كند. دبيركل حزب‌الله تصريح كرد، مقابله با فساد نياز به قاضي‌هايي پاك‌دست و شجاع دارد كه تسليم فشارهاي سياسي نشوند. اين مبارزه همچنين نيازمند دادگاه‌هاي عادل و سازوكارهاي مناسب براي بازگردان پول‌هاي به غارت‌رفته است. وي در ادامه از قاضي‌هاي لبناني خواست نماينده شهدا باشند، تسليم فشارها نشوند و گام‌هاي شجاعانه براي حمايت از كشور و نجات آن بردارند.

نصرالله قول داد اگر در پرونده‌هاي فساد مالي پاي مسوولي از حزب‌الله در ميان باشد، حزب‌الله از او حمايت نخواهد كرد. وي تاكيد كرد، انسان مفسد مانند مزدوري است كه دين نمي‌شناسد. دبير كل حزب‌الله طرح افزايش تعرفه و ماليات بر شهروندان را اقدامي اشتباه خواند و گفت، دولت امريكا مانع از آن مي‌شود كه اوضاع لبنان حل شود و در راستاي تعميق بن‌بست اقتصادي لبنان كار مي‌كند. نصرالله در ادامه از مهم‌ترين ابزارها براي حل مساله كنوني لبنان را فعال كردن بخش توليد در كشور دانست و گفت، لبنان در اين بخش در بدترين وضعيت خود قرار دارد و اگر چرخ توليد نچرخد فرصت‌هاي كاري به وجود نمي‌آيد. او در ادامه گفت، شركت‌هاي چيني آماده سرمايه‌گذاري‌هاي ميليارد دلاري در لبنان هستند اما امريكا اين اجازه را نمي‌دهد. دبير كل حزب‌الله گفت: شركت‌هاي دولتي و غيردولتي ايران آماده آمدن به ايران هستند، اما چه كسي مانع مي‌شود؟ طبيعتا ايالات متحده امريكا. او همچنين اعلام كرد، امريكا شركت‌هاي لبناني را تهديد كرده و گفته هيچ شركتي حق ندارد در روند بازسازي سوريه شركت داشته باشد، شركت‌ها و برخي بازرگانان كشورهاي عربي به سوريه رفته‌اند و پتانسيل اين كشور براي فعاليت اقتصادي را مناسب ديده‌اند اما هنگام بازگشت تماس‌هاي تهديدآميز از سفير امريكا داشته‌اند.

تقدير از عبدالمالك حوثي

او در ادامه به سخنان «عبدالملك الحوثي» رهبر جنبش انصارالله كه اعلام كرد، اگر رژيم صهيونيستي به يمن تجاوز كند صنعا به ‌شدت پاسخ خواهد داد، پرداخت و گفت، تهديد رهبر انصارالله عليه رژيم صهيونيستي، تهديدي معتبر است، اهميت اين موضوع در آن است كه اين سخنان از زبان رهبري گفته مي‌شود كه 5 سال است با ارتش و قواي بزرگ در حال مبارزه و جنگ است. نصرالله ادامه داد، يمن امروز پيشرفته‌ترين سلاح‌ها از موشك و پهپاد را در اختيار دارد و شجاعت استفاده از اين موشك‌ها و پهپادها را هم دارد. او تاكيد كرد: موضع عبدالملك الحوثي، اعلام وجود قدرتي ديگر در محور مقاومت يعني يمن است. موضع وي يك تحول بسيار مهم است و دشمن و مقاومت، هر دو اهميت اين موضع را مي‌دانند. دبير كل حزب‌الله در ادامه گفت، هزاران نفر در صنعا ساعت‌ها منتظر سخنراني رهبر انصارالله بودند و اين يك پيام سياسي بسيار مهم است.

راهبرد ترامپ شكست خورد

محور بعدي سخنان نصرالله، جمهوري اسلامي ايران بود. او گفت، در ماه‌هاي گذشته شبح جنگ عليه ايران وجود داشت اما امروز اين موضوع به احتمال 99.99 درصد از بين رفته است. ايران در برابر تحريم‌ها و محاصره ايستادگي كرد و امروز در موضع منطقه‌اي خود مقتدر ايستاده است. راهبرد ترامپ عليه ايران شكست خورده است. نصرالله سپس تصريح كرد: امروز شاهد تغيير ادبيات برخي كشورهاي منطقه و منطقه خليج فارس هستيم؛ اسم‌شان را نمي‌برم اما برخي در حال تقابل با ايران بودند. اعمال تحريم، فشار از داخل و خارج بر ايران، ارعاب براي كشاندن ايران به پاي ميز مذاكره كه همه شكست خورد. ترامپ خيلي وقت است پاي تلفن است تا ايران به او زنگ بزند. او افزود، محاسبات ترامپ فقط براساس نفت و پول است و همه ديدند چگونه از شرق فرات خارج شد و تعدادي از نيروهاي امريكايي در آنجا فقط به خاطر چاه‌هاي نفت ايستادند.

دبير كل حزب‌الله تاكيد كرد، فرصت ورود شركت‌هاي خارجي به لبنان وجود دارد اما امريكا مانع اين كار مي‌شود. نصرالله تصريح كرد، يكي از دلايل عصبانيت امريكا از «عادل عبدالمهدي» نخست‌وزير عراق، رفتن وي به چين و بستن قراردادهاي اقتصادي با پكن است. وي سپس گفت، تحريم‌هاي امريكا عليه حزب‌الله تاثيراني واضح بر وضعيت اقتصادي لبنان و بخش بانكي آن گذاشته است؛ چه كسي با وجود ارعاب‌هاي متوالي امريكا در لبنان سرمايه‌گذاري مي‌كند؟ هدف تحريم‌هاي امريكا تحريك عليه مقاومت در داخل لبنان است. حزب‌الله خواهان دولتي است كه منافع ملي را در اولويت قرار دهد. نصرالله تاكيد كرد، امريكايي‌ها سياست فشار را ترك نمي‌كنند و از آن عليه عراقي‌ها استفاده كردند تا مانع از بازگشايي گذرگاه «بوكمال» شوند. امريكايي‌ها خوب مي‌دانند بازگشايي گذرگاه بوكمال، اقتصاد لبنان و سوريه را زنده خواهد كرد. وي خطاب به مايك پمپئو وزير خارجه امريكا گفت، كجاست آن فسادي كه گفته مي‌شود ايران به لبنان آورده است، آيا اين نفوذ در بخش بانكي وجود دارد يا ارتش؟ اگر هم مفسدي در لبنان وجود دارد دوست شما هستند. قصد پمپئو از نفود ايران در لبنان، مقاومت است كه مي‌خواهند دست آن را قطع كنند، دستي كه لبنان را حمايت و دشمن را تهديد مي‌كند تا اراضي و آب‌هاي لبنان را به آن برگرداند و از امنيت و سيادتش محافظت مي‌كند. او در پايان اعلام كرد، ملت لبنان امروز قاطعانه تصميم به پايان دادن به فساد و حفاظت از قدرت خود گرفته است و در اين مسير تسليم نخواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون