• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4508 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۱ آبان

خبرخوان

نوبخت: بودجه 99 دو ساله نيست

رييس سازمان برنامه و بودجه، با اشاره به مخالفت برخي دستگاه‌ها درباره رويكرد جديد بودجه، گفت: آنچه به عنوان لايحه بودجه ۹۹ به مجلس ارايه مي‌شود، صرفا مصوبات براي سال ۹۹ و يك‌ساله است. محمدباقر نوبخت در حاشيه جلسه ستاد بودجه 99 گفت: منظور از بودجه دو ساله در واقع پيش‌بيني‌هاي دو سال است و آنچه به عنوان لايحه بودجه سال 99 به مجلس داده مي‌شود، يك‌ساله است. وي افزود: با اين حال در لايحه بودجه ارقام و پيش‌بيني‌هاي سال 1400 را هم به مجلس ارايه مي‌كنيم يعني نوع نگاه‌مان به درآمد‌ها و مصارف دوساله است، اما مصوبه‌اي كه از مجلس مي‌گيريم مانند سنوات گذشته بودجه سالانه است و بودجه يك سال را از مجلس مصوبه مي‌گيريم. رييس سازمان برنامه و بودجه تاكيد كرد: در واقع بودجه ما دو ساله نيست، بلكه نگاه ما به بودجه دو ساله است. رييس سازمان برنامه و بودجه گفت: برخي تبصره‌هاي بودجه سال آينده براساس اصلاح ساختاري حذف و اضافه مي‌شوند.

پرداخت وام بدون وثيقه به كارآفرينان

عيسي منصوري، معاون اشتغال وزارت كار با اشاره به تسهيلات بدون وثيقه براي كارآفرينان برتر گفت: مصوبه‌اي در حوزه حمايت از كارآفرينان پيشرو توسط دولت در دستور كار قرار گرفت كه فرآيند تصويب خود را طي مي‌كند. در قالب اين مصوبه براي كساني كه در فرآيند انتخاب كارآفرين برتر به عنوان برگزيده انتخاب مي‌شوند تسهيلات بانكي و همچنين غيربانكي در نظر گرفته شده است. او افزود: براي اولين بار براي كساني كه به عنوان كارآفرين پيشرو و برتر انتخاب مي‌شوند كارت‌هاي طلايي و نقره‌اي صادر مي‌شود كه در قالب آن كارآفرينان مي‌توانند بدون وثيقه و ضمانت از تسهيلات بانكي بهره‌مند شوند.

افزايش 27 درصدي مانده سپرده‌ها

آمارهاي بانك مركزي از افزايش ۲۶.۹ درصدي مانده سپرده‌ها و ۲۱.۷ درصدي مانده تسهيلات بانكي در پايان تير ۹۸ نسبت به مقطع مشابه سال قبل حكايت دارد. بيشترين مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده 11969.8 هزار ميليارد ريال و كمترين مبلغ مربوط به استان كهگيلويه و بوير احمد معادل 59.5 هزار ميليارد ريال است. مانده كل سپرده‌ها بالغ بر 22165.1 هزار ميليارد ريال شده كه نسبت به مقطع مشابه سال قبل 4696.4 هزار ميليارد ريال (26.9 درصد) و نسبت به پايان سال قبل معادل 1491.7 هزار ميليارد ريال (7.2 درصد) افزايش نشان مي‌دهد.

3 هزار وكيل پرونده مالياتي ندارند

فريد موسوي، ‌عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: 3 هزار نفر از وكلا شناسايي شده‌اند كه پرونده مالياتي ندارند كه بايد در زمان صدور پروانه كسب و كار از سازمان امور مالياتي استعلام شود و هركس امتناع كند شريك جرم خواهد بود و با توجه به اعلام آمادگي سه قوه، سازمان مالياتي نيز بايد اسامي آنها را اعلام كند. عضو كميسيون اقتصادي مجلس گفت: در كشور ما نسبت فرار مالياتي، انگيزه فعاليت سالم اقتصادي را از بين برده است. از هر بعدي نگاه كنيم ماليات بسيار مهم است، اما در طي زمان با توجه به درآمدهاي نفتي فرار مالياتي زياد مورد توجه نبوده است و در بخش‌هاي مختلف آنچنان نتوانسته توسعه لازم را ايجاد كند.

نرخ اجاره مسكن تا ۷ درصد بالا رفت

مطابق گزارش مركز آمار ايران، در فصل تابستان ١٣٩٨، شاخص قيمت اجاره‌بهاي واحدهاي مسكوني در مناطق شهري به عدد ١٥١,٩ رسيد كه نسبت به فصل قبل (١٤٢.٠)، ٦.٩ درصد افزايش داشته است. در اين فصل بيشترين نرخ تورم فصلي مربوط به استان لرستان با ٢٣.٦ درصد افزايش و كمترين آن مربوط به استان آذربايجان شرقي با ٢.٧ درصد افزايش است. بيشترين نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان لرستان با ٣٧.٢ درصد افزايش و كمترين آن مربوط به استان آذربايجان غربي با ١١.٠ درصد افزايش است.

ايران در توليد فولاد، فرانسه و ايتاليا را پشت سر گذاشت

رضا رحماني وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: توليد فولاد ايران در چند سال گذشته با رشد خوبي مواجه بوده و از رتبه ۱۳ جهاني به رتبه ۱۰ ارتقا يافته‌ايم و حجم توليدات كشورمان از كشورهايي همچون فرانسه و ايتاليا نيز بيشتر شده است. از تمامي سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي دعوت مي‌كنيم با توجه به ظرفيت‌ها و فرصت‌هاي بسيار خوب حوزه معادن در سطح كشورمان، به اين بخش نگاه جدي‌تري داشته باشند و در طرح‌هاي جديد مشاركت كنند.

دريافت فيلترشكن قانوني مي‌شود؟

به گفته ابوالحسن فيروزآبادي، دبير شوراي عالي فضاي مجازي، با توجه به اينكه اقتصاد وي‌ پي‌ ان، بزرگ شده و سازمان‌ها و افراد زيادي از آن بهره‌برداري مي‌كنند، اميدواريم با مسووليت‌پذيري دادستاني و وزارت ارتباطات، شاهد اپراتورهاي وي‌پي‌ان رسمي باشيم و وي‌پي‌ان طبق يك مقررات و با نظم مشخصي از طريق اپراتورهاي رسمي واگذار و با توجه به مواردي كه در كشور نياز است، از آن استفاده شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون