• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4509 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۲ آبان

از بازي برد پيت در فيلمي از شزل تا مستند زندگينامه آزناوور

رضا قيصريه به روايت ديگران

گروه هنر و ادبيات

مراسم اكران فيلم مستند «پرتره رضا قيصريه؛ در ستايش ۷۷ سالگي» به كارگرداني سعيد بهشتي و تهيه‌كنندگي آيسان زرفام، در قالب برنامه‌هاي دوازدهمين دوره هفته زبان ايتاليايي در جهان توسط سفارت ايتاليا در تهران برگزار شد. اين فيلم مستند درباره رضا قيصريه، مترجم و استاد زبان ايتاليايي و نويسنده ايراني و خالق رمان «كافه نادري» است. هوشنگ گلمكاني، علي دهباشي، امير حسين‌زادگان، مسعود كازري و... در اين فيلم مستند حضور دارند. در ادامه اين مراسم، انتشارات كتاب خورشيد از دو كتاب تازه رضا قيصريه به زبان‌هاي فارسي و ايتاليايي با عنوان «چكيده درس‌گفتارها، نقد ادبي از عصر باستان» و «تاريخ ادبيات ايتاليايي» رونمايي كرد.

برد پيت و ديگران

كمپاني پارامونت فيلم «بابل» به كارگرداني «ديمين شزل» را براي حضور در فصل جوايز سينمايي ۲۰۲۱ آماده مي‌كند؛ «برد پيت» و «اما استون» دو ستاره احتمالي اين فيلم هستند. ديمين شزل» پس از ساخت فيلم موفق «لالا لند» و پس از آن درام فضايي «نخستين انسان»، قصد دارد در جديدترين پروژه سينمايي خود با عنوان «بابل» داستاني را در حال و هواي دهه ۱۹۲۰ ميلادي و دوران طلايي هاليوود مقابل دوربين ببرد و «برد پيت» و «اما استون» مشغول مذاكره براي پيوستن به اين فيلم هستند. گفته مي‌شود داستان اين فيلم در بستر اتفاقاتي روايت مي‌شود كه در مرحله گذار سينماي صامت به سمت سينماي صدادار روي مي‌دهد.

فيلمنامه يك فيلم مشهور در ايران

فيلمنامه «سه بيلبورد خارج از ايبنينگ، ميزوري» اثر مارتين مك‌دونا در ايران ترجمه و منتشر شد.

مترجم اين اثر در بخشي از مقدمه خود بر آن آورده است: اذعان به اعجاب‌انگيز بودن نوشته‌هاي مارتين مك‌دونا امروزه فراگير است. اگر اين ستايش روزي محدود به انگلستان و عرصه ظهور نمايشنامه‌هاي اين نويسنده ايرلندي‌الاصل روي صحنه تئاتر بود، حالا در سراسر جهان هم براي نمايشنامه‌هايش، هم براي تجربه نويسندگي و كارگرداني فيلم كوتاه و هم براي سه تجربه موفق كارگرداني و فيلمنامه‌نويسي بلند شهره است. اما آنچه مك‌دونا را از ديگران متمايز مي‌سازد، نگاه او به دنيا از دريچه قلمش است. نگاهي كه براي توصيف آن مي‌توان از لفظ سهل و ممتنع استفاده كرد. در ظاهر بسيار ساده است اما كسي نمي‌تواند مانند آن را به نگارش در آورد.

خواننده فقيد و مستندش

يك مستند زندگينامه‌اي با تمركز بر زندگي شارل آزناوور خواننده فقيد ارمني به زودي در سراسر جهان اكران مي‌شود. «آزناوور از نگاه شارل» نام مستندي زندگينامه‌اي است كه با تمركز بر خواننده مشهور فرانسوي ساخته شده است. اين فيلم كه توسط مارك دي دومنيكو با روايت رومن دوريس ساخته شده توسط يك كمپاني فرانسوي توزيع مي‌شود. «آزناوور از نگاه شارل» پرتره‌اي صميمي از خواننده افسانه‌اي فرانسوي را در طول زندگي طولاني و پربارش روايت مي‌كند و در آن مصاحبه‌هايي با برخي دوستان مشهور او، از جمله اديت پياف و فرانك سيناترا كه هيچ يك در قيد حيات نيستند زندگي او بررسي مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون