• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4509 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۲ آبان

نگاهي به شرايط نايب‌قهرمان فصل قبل NBA

جنگجوها به نبرد ادامه مي‌دهند

سامان سعادت

 

 

گلدن‌استيت وريرز، نايب‌قهرمان فصل قبل NBA فصل را آن‌‌‌جوري كه بسياري انتظار داشتند، آغاز نكرده است. آنها وارد يك پروسه بدون پيروزي شده‌اند و تا به اين جاي فصل با 9 باخت و تنها
2 برد در انتهاي جدول به نيويورك نيكز گره خورده‌اند. آنها در آخرين مسابقه‌شان مقابل يوتا‌جاز نيز با نتيجه 122 بر 108 شكست خوردند و بايد در ديدار بعدي به مصاف بوستون سلتيكز بروند. سپس آنها سفري به لس‌آنجلس خواهند داشت و برابر ليكرز به ميدان خواهند رفت. همه شواهد و قرائن نشان مي‌دهد وريرز به ركورد منفي 11 باخت در مقابل 2 برد خواهد رسيد.
با وجود اين روند نااميد‌كننده دلايل محكم و روشني وجود دارد كه باعث مي‌شود به آينده يكي از شانس‌هاي كسب عنوان قهرماني اميدوار باشيم. در ادامه پنج مورد از اين دلايل آورده مي‌شود.

جنگجوها به سختي تلاش مي‌كنند

اين هفته از NBA، هفته زيبايي نبود. گلدن‌استيت در خانه مقابل كليپرز زمين خورد كه البته غيرقابل پيش‌بيني نبود. بعد از آن مقابل اوكلاهاما هم شكست خورد كه اين شكست همه را شگفت‌زده كرد. از دست دادن فوق‌ستاره‌اي همچون استفن كري كه با دست شكسته‌اش بايد حداقل 3 ماه از ميادين دور بماند وضعيت را فاجعه‌آميز كرد. البته اين مصدوميت قبل از آن بود كه اين تيم در مقابل فونيكس سانز در كوارتر اول 43 بر 14 عقب بيفتد و نابود شود. اما از آن زمان اوضاع كمي متفاوت شده است. اين تيم بازيكنان مطمئني همچون ريموند گرين و كوون لوني كه جزو بهترين مدافعان هستند را از دست داده است. همچنين دي‌آنجلو راسل در دو بازي غايب بوده است، حتي بازيكن جواني همچون جيكوب ايوانز نيز شانس بازي به خاطر مصدوميت را براي برهه‌اي از دست داده است. اما نكته اصلي اين است كه هز بازيكني كه وارد زمين شده، سخت بازي كرده و در شرايط رقابت قرار گرفته است. جنگجويان جوان در رقابت‌هاي امسال قبل از اينكه بليزرز را شكست دهند، راه خودشان را مقابل هورنتس پيدا كردند. در مينه‌سوتا راسل در بازي 52 امتياز كسب كرد؛ در رقابتي كه گلدن‌استيت بايد برنده مي‌شد اما نتوانست از فرصت استفاده كند. در ديداري مشابه آنها در مقابل اوكلاهاما برگشت خوبي به مسابقه داشتند اما درنهايت بازنده شدند. بازگشتي كه نشان مي‌دهد تيم مي‌تواند به روزهاي خوب بازگردد. مطمئنا بردها و شكست‌ها هميشه در طول فصل اتفاق مي‌افتند، اما براي مربيان لحظات آموزنده‌ زيادي وجود دارد. اگر اين تيم با همين سطح از تلاش به رقابت‌ها ادامه دهد و از اشتباهات خود درس بگيرد، پيروزي‌ها در ادامه از راه مي‌رسند.

دي‌آنجلو راسل علائمي از حيات را نشان مي‌دهد

ماه اول راسل دلگرم‌كننده نشان نداد. يك نمايش كند كه اين‌طور القا مي‌كرد كه او نمي‌تواند جايگزين ستاره‌ها باشد. سپس او دچار مصدوميت از ناحيه مچ شد كه چند بازي نيمكت‌نشينش كرد. با بازگشت اين بازيكن اما وضعيت متفاوت شد. او در يك بازي 52 امتياز كسب كرد و در مقابل اوكلاهاما تاندر نيز 30 امتياز به دست آورد. راسل حالا به اندازه فصل قبل در بروكلين خوب به نظر مي‌رسد؛ جايي كه او توانست براي اولين‌بار بازيكناني جوان را تا پلي‌آف بالا ببرد. البته راسل در گلدن‌استيت كار سخت‌تري در پيش دارد. كنفرانس غرب معمولا سخت‌تر است، اما تجربه راسل مي‌تواند به او كمك كند كه به عنوان يك گارد شرايط دفاعي تيم را رهبري كند. سوال اصلي اينجاست كه راسل در تيمي كه بازيكنانش به مدت پنج سال در كنار هم بازي كرده‌اند و بر ليگ تسلط داشته‌اند، مي‌تواند در درازمدت كارآمد باشد و روند صعودي به تيم ببخشد يا خير؟

بازي‌هاي كمي آسان از راه مي‌رسند

اين هفته آسان نخواهد بود اما وقتي جنگجوها به كريسمس نزديك مي‌شوند برنامه نرم‌تر خواهد شد. بعد از اين هفته آنها 18 بازي تا كريسمس دارند. از اين تعداد بازي 11 بازي متعادل است و 5 بازي مي‌تواند فرصتي براي پيروزي باشد. هورنتز، آتلانتا هاوكز، گريزليز، نيواورلئان پليكانز و شيكاگو بولز تيم‌هايي هستند كه پيروزي مقابل آنها دور از دسترس نيست. 7 بازي خانگي تيم هم مي‌تواند براي وريرز برد به همراه داشته باشد؛ لااقل روي كاغذ. پس به ليست قبلي مي‌توان تيم‌هاي تيمبروولوز و نيويورك نيكز را نيز افزود. بردن هر 18 بازي آينده كار بسيار سختي است اما اگر وريرز بتواند نيم بيشتر اين بازي‌ها را با پيروزي پشت‌سر بگذارد وضعيت خوبي در جدول پيدا خواهد كرد.

كمك در راه است

بزرگ‌ترين مشكل وريرز تاكنون در خط دفاعي بوده است. آنها فقط در پازل دفاعي‌شان تكه‌هايي كم دارند براي اينكه بتوانند جلوي گلزني حريف را بگيرند. اما آنها دو بازيكن تست شده دارند و سه بازيكن روي نيمكت كه مي‌توانند در ادامه به تيم كمك كنند. از جمع مدافعان تيم دريمان گرين به خاطر مصدوميت انگشت بيرون است اما انتظار نمي‌رود غيبتش طولاني‌مدت باشد. او دو يا سه هفته ديگر شايد نباشد اما مربي در مورد گرين گفت اميدوارم او به زودي برگردد.

مساله لوني كمي پيچيده‌تر به نظر مي‌رسد. هفته گذشته در آخرين به‌روزرساني وضعيت مصدومان تيم اعلام شد كه اين بازيكن تحت آزمايش قرار دارد. درنهايت نتايج آزمايش نشان داد كه لوني از اواسط هفته آينده به تركيب برمي‌گردد. سپس جاكوب ايوانز است كه جدول زماني بازگشت او را حداقل 3 هفته ديگر تعيين كرده است. ممكن است ايوانز به اندازه گرين يا لوني مطرح نباشد، اما او به عنوان يكي از مدافعان محيطي وريرز نقش مهمي دارد. او به اندازه‌اي دلگرم‌كننده نشان داده كه بازگشتش بتواند به تيم كمك كند. روي هم رفته اين سه نفر از بهترين مدافعان وريرز هستند كه در حال حاضر بيرون مي‌نشينند و بازگشت اين سه بازيكن حداقل وضعيت دفاعي تيم را در شرايط خوبي قرار خواهد داد.

تا پلي‌آف راه زيادي مانده است

گلدن‌استيت بدترين شروعش را در 10 سال گذشته داشته است. آنها كلي تامپسون و استفن كري را به دليل مصدوميت ندارند و با جدايي كورين دورانت در آغاز فصل حالا بايد روي مهره‌هاي جوان سرمايه‌گذاري كنند. شايد اين مهره‌ها به اين زودي‌ها نتوانند راه بردن را بياموزند اما وقتي شما مدام در حال يادگيري هستيد ضررهايي را تجربه خواهيد كرد. اما جنگجويان به خوبي مي‌دانند كه هنوز وقت زيادي تا رسيدن به پلي‌آف دارند و معتقدند با بازگشت كري، درست زماني كه تيم به آن نياز مبرم دارد گره‌ها را خواهد گشود. در اين راه طولاني چند باخت نمي‌تواند به تيم مدعي گلدن‌استيت آسيبي برساند. منبع: فوربس

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون