• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4513 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۷ آبان

شش نكته درباره حضور رييس‌جمهور امريكا در توييتر

همان‌قدر كه ما به غذا نياز داريم، ترامپ به توييت نياز دارد

روزنامه «نيويورك‌تايمز» به تازگي اعلام كرده كه دونالد ترامپ در سي و سه ماه گذشته، يازده‌هزار توييت منتشر كرده؛ توييت‌هايي كه معمولا خط و نشان كشيدن براي همه است؛ از صاحب‌منصبان جهاني تا رسانه‌ها. حضور ترامپ در توييتر حالا ديگر براي اهالي اين شبكه اجتماعي عادي شده، اما رييس‌جمهور امريكا همچنان به اين حضور عادت نكرده و توييتر همچنان براي او يك رسانه مجازي است كه شبيه به يك اسبا‌ب‌بازي براي ديده شدن به او كمك مي‌كند. سايت خبرآنلاين با ترجمه گزارش «نيويورك‌تايمز» در گزارشي به شش نكته درباره ترامپ و حضورش در توييتر اشاره كرده. آنچه در ادامه مي‌خوانيد منتخبي از اين گزارش است.

1. كالين كانوي مشاور ارشد كاخ سفيد در گفت‌وگويي به نيويورك‌تايمز گفته است كه ترامپ همان‌قدر به توييتر نياز دارد كه ما به غذا احتياج داريم. اما شخص ترامپ اين روند را اين‌طور توصيف كرده: «ضربه‌اي مي‌زنم و در عرض دو دقيقه خبر فوري درست مي‌شود.» برخلاف نظرات كارشناسان بسيار، او البته معتقد نيست كه شبكه‌هاي اجتماعي به رييس‌جمهور شدنش كمك كرده‌اند. در تيرماه امسال ترامپ پيش از شركت در نشست شبكه‌هاي اجتماعي كه در كاخ سفيد برگزار مي‌شد، نوشت كه معتقد است بدون كمك شبكه‌هاي اجتماعي هم مي‌توانسته رييس‌جمهور شود.

2. اولين‌بار ترامپ در سال 2009 وارد توييتر شد و از سال 2012 به بعد شروع به نوشتن توييت‌هاي سياسي و حمله به چهره‌هاي ايالات متحده كرد. او مدام اوباما و دولت او را مورد انتقاد قرار مي‌داد و به سياست‌هاي آنها به‌ويژه در مورد خاورميانه انتقاد مي‌كرد. سال گذشته رومانا كريس پژوهشي در مورد توييت‌هاي ترامپ انجام داد كه در آن به اين نتيجه رسيده بود كه رييس‌جمهور امريكا با مخاطب قرار دادن «مردم»، از آنها دسته‌هايي همگون در مقابل رقبايش را دارد. او تلاش كرده از ادبياتي استفاده كند كه مردم را خودي و سياستمداران داخلي و برخي رهبران خارجي را بيگانه از مردم نشان دهد. 3. بر اساس گزارش نيويورك‌تايمز اولين پيام توييتري ترامپ در روز تحليف او از اين قرار است: «امروز شروع مي‌شود! ساعت يازده همه شما را براي مراسم سوگند مي‌بينم. اين جنبش ادامه دارد، كار تازه راه افتاده.» درست سه روز بعد از اين توييت او مستقيما به مخالفانش كه به خيابان‌ها آمده بودند، حمله كرد و نوشت: «اعتراضات ديروز را ديدم اما فكر مي‌كنم همين تازگي‌ها انتخابات برگزار كرديم. اين آدم‌ها چرا راي ندادند؟ سلبريتي‌ها خيلي به جنبش ضربه مي‌زنند.» او در اين زمان خودش را رهبر جنبش «اول امريكا» مي‌دانست و از همكاري سلبريتي‌ها با مردم ناراضي كه به خيابان‌ها آمده بودند، عصباني بود. اين اولين حمله ترامپ بعد از ورود به كاخ سفيد و به گروهي از افراد از طريق حساب توييترش بود و تا امروز اين حملات ادامه دارد. هرچقدر كه رييس‌جمهور امريكا از دست بقيه افراد و رسانه‌ها ناراضي است، از خودش خوشش مي‌آيد. او در سه سال گذشته 2026 توييت در ستايش خودش نوشته است. او كه البته گاهي هم اطرافيانش را در همان توييتر مورد محبت و لطف قرار مي‌دهد، بيشتر از هر كسي به خودش علاقه‌مند است. 4. ترامپ مدعي شده كه توييتر در ميزان لايك‌هاي او دست مي‌برد. او مي‌گويد كه وقتي توييت «زيبايي» را منتشر مي‌كند ارقام و اعداد دستكاري مي‌شوند. اين در حالي است كه حتي وقتي او نوشت: «ممكن است كره شمالي از روي كره زمين حذف شود» باز هم توييتر با وجود درخواست‌هاي زيادي كه وجود داشت حاضر به حذف آن توييت نشد؛ خوب است بدانيم كه اين سياست فقط در مورد ترامپ صدق مي‌كند و توييتر سابقه حذف توييت‌هاي ديگر را دارد. اين شبكه اجتماعي علت حذف نشدن آن توييت را ارزش خبري‌اش اعلام كرده بود. اما توييتر بر سر كپي رايت با كسي شوخي ندارد و وقتي ترامپ يك ويديو تبليغاتي را پست كرده بود كه موسيقي متن فيلم «شواليه در تاريكي» را داشت، دست به حذف آن زد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون