• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4516 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳۰ آبان

سينما پس از چند روز دوباره رونق مي‌يابد

بازگشت تماشاگران

تينا جلالي

 

 

در پي بروز اتفاقات اخير در سطح شهرها، سينماها هم از اين حوادث در امان نماندند. استقبال از فيلم‌هاي روي پرده سينماها كاهش يافت و فيلم‌ها افت فروش محسوسي داشتند.

دو فيلم كمدي «مطرب» و «چشم و گوش بسته» از ۱۵ آبان در سينماها اكران شدند و گيشه فيلم‌ها روزهاي پررونقي را پشت‌سر مي‌گذاشتند، اما به يك‌باره در ابتداي هفته جاري در پي بروز اعتراضات و شلوغي‌هاي پيش‌ آمده و اختلالات ناشي از قطع اينترنت فروش سينماها نيز به صورت ناگهاني با كاهش شديدي مواجه شد. طبق اعلام سايت سينما تيكت مجموع فروش اين هفته سينماها نسبت به هفته گذشته ۳۰درصد كاهش داشته كه اين كاهش غيرمعمول فيلم‌هاي پرفروش صدر جدول را هدف قرار داده و صاحبان فيلم‌ها متضرر شده‌اند.

جالب اينجاست كه در ميان اين شلوغي‌ها فيلم «مطرب» به كارگرداني مصطفي كيايي و باوجود كاهش فروش يك ميلياردي توانست گليم خود را از آب بيرون بكشد و به فروش 3 ميليارد و 700 ميليون تومان دست يابد و با اختلاف صدرنشين جدول فروش شود. البته «مطرب» بيشترين تعداد سالن سينما را هم دراختيار دارد.

فيلم كمدي «چشم و گوش بسته» ساخته فرزاد موتمن هم كه تاكنون با استقبال مخاطبان همراه بوده ۹۲۰ ميليون تومان فروش كرد و در رتبه دوم جدول قرار گرفته. فيلم پرحواشي «خانه پدري» ساخته كيانوش عياري هم در رتبه سوم جدول اكران خود را ازسر گرفت و توانست تنها با ۱۶ سالن به فروش ۴۲۷ ميليون تومان برسد. از طرفي اختلالات ناشي از قطع اينترنت هم بر فروش آنلاين فيلم‌ها تاثير نامطلوب داشت، عدم آگاهي مردم از امكان استفاده از سايت‌هاي داخلي باعث شد علاوه بر كاهش فروش كلي سينماها، فروش آنلاين بليت نيز كاهش چشمگيري پيدا كند. فروش آنلاين بليت در تاريخ سه‌شنبه ۲۸ آبان، ۳۹۰ ميليون تومان بوده كه نسبت به سه‌شنبه هفته گذشته ۵۴درصد كاهش داشته است.در همين زمينه سجاد نوروزي مدير پرديس سينمايي آزادي در گفت‌وگويي با مهر به اين نكته اشاره كرد كه اولين كسب و كارهايي كه در ناآرامي‌ها و حركات تخريبگرانه تهديد مي‌شود، صنعت سينما به عنوان يكي از مهم‌ترين اركان اوقات فراغت مردم است: «اين موضوع در كنار خسارات مادي كه ايجاد مي‌شود، ضربه فرهنگي به جامعه مي‌زند. مردم هم طبيعتا
به خاطر اين ناآرامي‌ها نگراني دارند. البته در مراكز شهر اين نگراني كمتر وجود دارد، ولي در سينماهايي كه در غرب و شرق تهران واقع شده‌اند اين نگراني محسوس است و فروش‌ها به‌شدت كاهش يافته است. مضاف‌بر اينكه در سال‌هاي اخير بيشتر فروش‌ سينماها مربوط به فروش مكانيزه و آنلاين بوده كه با اختلال در اينترنت، در اين چند روز اين نوع فروش هم به‌شدت كاهش داشته است.»اما افت شديد فروش فيلم‌ها با نگراني صاحبان فيلم‌ها و اهالي سينما همراه بود. در همين زمينه شوراي عالي اكران جلسه فوق‌العاده‌اي را ترتيب داد و در اين جلسه تصميم گرفته شد كه با فيلم‌هاي در حال حاضر روي پرده همكاري بيشتري صورت بگيرد، به همين منظور باتوجه به شرايطي كه در اين چند روز در كشور پيش آمده يك هفته به اكران تمام فيلم‌هاي روي پرده در كل سينماهاي كل كشور اضافه مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون