• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4516 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳۰ آبان

خسارت ۴۰ تا ۵۰ ميليارد توماني به شبكه اورژانس كشور در ناآرامي‌هاي اخير

دست‌كم 124 دستگاه آمبولانس آسيب كلي و جدي ديده‌اند

كيانوش جهانپور رييس مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت بهداشت، آمار خسارات وارده به اورژانس و مراكز فوريت‌هاي پزشكي در حوادث روزهاي گذشته در برخي نقاط كشور را اعلام كرد.

به گزارش مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت بهداشت، در پي برخي حوادث روزهاي گذشته كه طي آن عده‌اي افراد، اموال عمومي را تخريب كرده و باعث اخلال در خدمت‌رساني در برخي نقاط شدند، كيانوش جهانپور، در توضيح آمار تجميعي خسارات وارده به مراكز فوريت‌هاي پزشكي و اورژانس تا لحظه تنظيم اين خبر، اظهار كرد: متاسفانه علاوه بر اختلال در عبور و مرور در برخي مناطق و موارد متعدد، اخلال در فرآيند خدمت‌رساني و امدادرساني به بيماران و مصدومان و امدادجويان از سوي آشوبگران و اخلالگران، حداقل ۱۲۴ دستگاه آمبولانس و خودروي پشتيباني و عملياتي آسيب كلي و جدي ديده‌اند، به نحوي كه تعداد زيادي از آنها به كلي از چرخه عمليات خارج شده‌اند.

او همچنين، به آسيب به تجهيزات پزشكي و غارت اين لوازم و تجهيزات در جريان حوادث سه روز گذشته اشاره كرد و افزود: متاسفانه ده‌ها دستگاه AED، ونتيلاتور و دستگاه تله مديسين و تجهيزات پزشكي پورتابل آسيب ديدند و بيش از ۴۰ پايگاه اورژانس ۱۱۵ نيز غارت و تخريب شده است.

رييس مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: برآوردهاي اوليه، از خسارت ۴۰ تا ۵۰ ميليارد توماني به شبكه اورژانس و فوريت‌هاي پزشكي حكايت دارد. جهانپور ضمن ابراز تاسف از رفتارهاي شرارت‌آميز و ضداجتماعي عده‌اي اغتشاشگر در «ضرب و شتم و آسيب جرحي تعدادي از تكنسين‌ها، پرسنل اورژانس و فوريت‌هاي پزشكي از سوي آشوبگران حين امدادرساني و خدمت‌رساني»، بيان كرد: به‌رغم وقوع اين موارد و مشكلات، نظام سلامت و سازمان اورژانس كشور با بسيج كردن كليه امكانات و استفاده از تمامي ظرفيت‌ها، گستردگي خدمات خود در مناطق درگير را افزايش داده است. در خلال اتفاقات روزهاي گذشته، تلاش همكاران ما در حوزه بهداشت و درمان، خدمت‌رساني و امداد حداكثري به مردم بوده است كه تاكنون نيز به بهترين نحو ممكن، اين خدمات به شهروندان و هموطنان عزيزمان ارايه شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون