• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4517 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲ آذر

خبرخوان

بارندگي‌هاي اخير عامل اصلي افزايش قيمت

مديركل روابط عمومي وزارت جهاد كشاورزي اعلام كرد كه علت افزايش قيمت گوجه‌فرنگي در بازار كاهش برداشت محصول به دليل بارندگي‌هاي روزهاي اخير بوده و از ابتداي هفته آينده قيمت‌ها به حالت سابق بازمي‌گردد. سيد علي محققي اظهار كرد: با توجه به بارندگي‌هاي چند روز گذشته كشاورزان محصولات خود را برداشت نكردند و در رسيدن محصول به بازار نيز تاخير به وجود آمد اما با كاهش بارندگي‌ها ظرف روزهاي آينده كشاورزان در جنوب كشور برداشت محصولات خود را از سر گرفتند و با رسيدن اين محصولات به بازار در روزهاي ابتدايي هفته آينده قيمت به حالت سابق بازمي‌گردد.

نوسان مقطعي بازار سكه و طلا

محمد كشتي‌آراي، نايب‌رييس اتحاديه طلا و جواهر تهران درباره وضعيت سكه بازار سكه و طلا در هفته گذشته اظهار كرد: از روز شنبه هر اونس طلا ۱۴۶۹ دلار بود كه در آخرين روز كاري هفته به ۱۴۷۱ دلار رسيد. اما اين افزايش دو دلاري باعث افزايش قيمت در بازار داخلي نبوده است، اين در حالي است در هفته‌اي كه گذشت، بيشترين رشد قيمت به دليل افزايش نرخ ارز به دليل افزايش تقاضا براي خريد ارز وجود داشته است.

بيشترين تخلفات كشف شده مربوط به كدام كالاهاست؟

داريوش بهنود قاسمي، مديركل بازرسي و امور قاچاق سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان از ارسال ۴۵۷۶ مورد پرونده تخلف به تعزيرات در چهار روز اول هفته گذشته خبر داد و تصريح كرد: عمده پرونده‌هاي تشكيل‌شده مربوط به ميوه، قند، ‌شكر، مرغ، ‌برنج، لبنيات، ‌گوشت قرمز، تخم مرغ، حمل و نقل، ‌لاستيك، ‌روغن موتور و مصالح ساختماني بوده است.

قيمت نيمي از كالاهاي اساسي كاهشي شد

جديدترين آمار منتشره از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان مي‌دهد كه از بين ۴۳ كالاي اساسي قيمت ۲۲ مورد در شهريور امسال نسبت به ماه قبل از آن كاهش يافته است. طبق اين آمار بيشترين كاهش قيمت مربوط به سيب‌زميني درجه يك، جوجه يك‌روزه گوشتي و گوجه‌فرنگي بوده كه به ترتيب ۲۳.۲، ۲۰.۱ و ۱۵.۴ درصد كاهش قيمت داشتند و در شهريورماه امسال با قيمت حدود ۴۷۰۰، ۱۸۰۰ و ۲۸۰۰ تومان به فروش رسيده‌اند.

ارزآوري ۵ ميليارد دلاري از محل صادرات بنزين

سيد حميد حسيني، سخنگوي اتحاديه صادركنندگان فرآورده‌هاي نفتي با اشاره به كنترل مصرف داخلي و كاهش قاچاق با واقعي‌شدن قيمت بنزين، گفت: بر اين اساس ايران مي‌تواند از محل صادرات بنزين سالانه ۵ ميليارد دلار ارزآوري داشته باشد كه معادل صادرات روزانه ۳۰۰ هزار بشكه نفت است. او با بيان اينكه ظرفيت توليد بنزين ايران در شرايط فعلي، ۱۱۵ ميليون ليتر در روز است، ادامه داد: پيش‌بيني مي‌شود بعد از سهميه‌بندي، روزانه حدود ۶۰ ميليون ليتر بنزين سهميه‌اي و ۲۰ تا ۲۵ ميليون ليتر بنزين آزاد در كشور مصرف شود و بر اين اساس مصرف كشور به ۸۵ ميليون ليتر كاهش پيدا مي‌كند كه پتانسيل صادرات ۳۰ ميليون ليتر بنزين در روز را فراهم خواهد كرد.

مردم نگران ثبت‌نام در سايت مسكن ملي به دليل مشكل اينترنت نباشند

محمد اسلامي درباره ثبت‌نام در سايت مسكن ملي در شرايط قطعي اينترنت تاكيد كرد: مردم نگران نباشند و قرار نيست اين شرايط باعث جاماندگي عده‌اي از ثبت‌نام در سايت مسكن ملي شود. وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه قرار نيست اين شرايط باعث تاخير در اجراي برنامه اقدام ملي توليد و عرضه مسكن شود، اظهار داشت: در تلاش هستيم كه سايت جايگزيني طراحي شود كه با زيرساخت اينترنت ملي بتوان از آن براي ادامه ثبت‌نام‌ها استفاده كرد.

ايجاد هاب احراز هويت مشتريان در نظام بانكي

رييس گروه بلاكچين و فناوري‌هاي نوين شركت خدمات انفورماتيك بانك مركزي گفت: ايران نيازمند ايجاد يك هاب احراز هويت مشتريان در نظام بانكي است تا بتواند امنيت اطلاعات را كه دغدغه بانك‌ها و مشتريان به شمار مي‌رود، برطرف كند. حسين يعقوبي موضوع احراز هويت در نظام بانكي را يكي از مسائل بسيار مهم تلقي كرد و گفت: ايران نيازمند ايجاد يك هاب احراز هويت مشتريان در نظام بانكي است تا بتواند امنيت اطلاعات را كه دغدغه بانك‌ها و مشتريان به شمار مي‌رود، برطرف كند. وي افزود: بر اين اساس مركز نوآوري مالي خدمات انفورماتيك با طراحي يك رويداد زمينه لازم را براي تحول در اين حوزه با مشاركت استارت‌آپ‌هاي فعال در حوزه فين تك فراهم كرده است به خصوص اينكه با گسترش زندگي ديجيتال و نياز افراد به دريافت خدمات الكترونيكي، موضوع احراز هويت به صورت ديجيتال مورد توجه قرار گرفته است.

كاهش 40درصدي قيمت خشكبار

مصطفي احمدي، رييس اتحاديه خشكبار تهران گفت: با توجه به كاهش ۴۰ درصدي قيمت خشكبار از ابتداي سال تاكنون و افزايش توليد، افزايش قيمتي در شب يلدا نخواهيم داشت. رييس اتحاديه خشكبار تهران با بيان اينكه قيمت پسته نسبت به سال گذشته 60 درصد كاهش يافته است، خاطرنشان كرد: اقلام وارداتي خشكبار نيز به دليل ثبات نرخ ارز، قيمت‌ آنها تغييري نداشته و به دليل فراواني جنس حتي قيمت‌ها حدود 20 درصد ارزان‌تر از سال گذشته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون