• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4520 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۵ آذر

تهراني‌ها در حمايت از اقتدار امنيتي راهپيمايي كردند

امنيت براي همه

اقشار مختلف مردم تهران با برپايي تجمعي در ميدان انقلاب تهران دخالت بيگانگان و همچنين تخريب اموال عمومي و آسيب به مردم در شهرهاي مختلف كشور را محكوم كردند. در پي دعوت شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي، ظهر دوشنبه (۴ آذر ماه 98) جمعي از مردم تهران به همراه مقامات لشكري و كشوري با برپايي تجمعي در ميدان انقلاب ضمن حمايت از اقتدار و امنيت كشور، تخريب اموال عمومي و مردم در شهرهاي مختلف كشور را محكوم كردند. همچنين از يكشنبه شب، مسيرهاي راهپيمايي در واكنش‌ به ناآرامي‌هاي اخير بارها از سوي صداوسيما اطلاع‌رساني شد.

به گزارش ايسنا، تهراني‌ها با شعارهاي «لبيك يا خامنه‌اي»، «مرگ بر امريكا»، «مرگ بر فتنه‌گر»، «ما همه باهم هستيم پيرو رهبر هستيم» و... انزجار خود را از مواضع خصمانه امريكا اعلام كردند. همچنين برخي تجمع‌كنند‌گان پلا‌‌كاردهايي با عنوان «مسوولان ذوق نكنيد، مخالف گراني‌ها هستيم، به عشق سيدعلي آمده‌ايم»، «ما دلواپسيم، ما گله‌منديم، چون ما انقلابي هستيم»، «نه به بي‌كفايتي، به فساد، به خيانت، نه به نفوذ» و... در دست داشتند. شركت‌كنندگان در تجمع بزرگ مردمي در لبيك به رهبر معظم انقلاب اسلامي و حمايت از اقتدار و امنيت كشور، با قرائت قطعنامه‌اي مواضع خود را در ۶ بند اعلام كردند. متن قطعنامه تجمع بزرگ مردم در حمايت از اقتدار و امنيت كشور به شرح زير است: ما شركت‌كنندگان در اين راهپيمايي و اجتماع عظيم مردمي با فرياد رسا و نداي‌الله اكبر- خامنه‌اي رهبر- مرگ بر امريكا اعلام مي‌نماييم:

1- بيانات هوشمندانه، شجاعانه و حكيمانه قافله‌سالار صبر و بصيرت در دفاع از كيان اسلام و نظام مقدس اسلامي در فضاي غبارآلود اين ايام را عامل شكست توطئه جهاني و جدايي صف ملت از اغتشاشگران و اشرار دانسته، ضمن تجديد ميثاق با رهبر مقتدر و مقتداي عظيم‌الشان عزيزتر از جان‌مان، آمادگي تا پاي جان خود براي اطاعت محض از فرامين معظم‌له به عنوان فصل‌الخطاب، تنها راه غلبه بر مشكلات و مايه عزت و سربلندي ملت و كشور اعلام مي‌نماييم.

۲- دفاع حكيمانه مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) از مصوبه سران قوا در موضوع مديريت سوخت را كه در واقع حمايت هوشيارانه از كيان نظام و كليت قواي سه‌گانه كشور، كه دو قوه آن برگرفته از راي ملت مي‌باشد، دانسته و به عنوان مطالبه جدي ملت، بررسي چرايي بي‌تدبيري در شيوه و زمان اجراي مصوبه و ضرورت ريشه‌يابي و شناسايي عناصر دخيل در اين اقدام و پاسخگويي منطقي مسوولين را خواهانيم.

۳- با حفظ اتحاد و انسجام ملي و حضور آگاهانه در صحنه، مراتب نفرت و انزجار قلبي خود از جنايات نابخشودني دشمنان كينه‌توز اسلام و مسلمين؛ به سركردگي شيطان بزرگ امريكا و ايادي زبون داخلي استكبار اعم از اشرار، منافقين، سلطنت‌طلبان و ورشكستگان سياسي ذلت‌پيشه و حملات ددمنشانه به اماكن و قرآن‌سوزي رذيلانه را اعلام و از دستگاه‌ قضايي محاكمه فوري و اشد مجازات مسببين را خواهانيم.

4- با اعتراض جدي نسبت به بي‌تدبيري صورت گرفته در نحوه و زمان اجراي افزايش نرخ بنزين آن هم در مقطع حساسي كه با فتنه‌انگيزي استكبار و دولت‌هاي مرتجع منطقه، جبهه مقاومت و كشورهاي پيراموني ايران دستخوش التهابات بود و در داخل نيز تورم و گراني بي‌سابقه ناشي از تحريم‌هاي ظالمانه و ضعف مديريت، معيشت مردم را هدف قرار داده است، اهتمام واقع‌بينانه غيرشعاري در كاستن از آثار تورمي و گراني كالا و خدمات ناشي از مصوبه اخير و جبران خسارات آسيب‌ديدگان از اغتشاشات اخير و توجه جدي به نظرات كارشناسان دلسوز انقلابي را وظيفه مسوولين مي‌دانيم.

۵- با الهام از رهنمودهاي گهربار مقام معظم رهبري (مدظله العالي)، اقتصاد مقاومتي، رونق توليد، خاتمه دادن به فرصت‌سوزي سال‌هاي اخير، دل نبستن و چشم اميد نداشتن به مذاكرات بي‌حاصل با بيگانگان و اتكا به توانمندي‌هاي مايه مباهات داخلي و نسل جوان متعهد انقلابي را وظيفه ذاتي مسوولين دانسته و هرگونه سهل‌انگاري و بي‌توجهي به آن را محكوم مي‌نماييم.

۶- از دولت و شوراي‌عالي فضاي مجازي تقويت شبكه ملي اطلاعات، راه‌اندازي اينترنت ملي و محدوديت فعاليت رسانه‌هاي معاند مُخلّ امنيت و مصلحت كشور را خواهانيم.

 

اكنون نوبت ما مسوولان است كه كمربندها را ببنديم و مشكلات آنها را حل كنيم

سردار حسين سلامي، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در جمع راهپيمايان تهران سخنراني كرد. به گزارش ايسنا، سردار سلامي گفت: «باور كنيد جنگي كه در خيابان‌هاي ما آغاز شد يك نقشه جهاني بود. شما دقيق عمل كرديد، آن لحظه كه نمي‌بايست به پياده‌نظام‌ها بپيونديد، نجيبانه صف خود را جدا كرديد؛ امروز كه بايد به صحنه بياييد، آمديد. اسلام جاودانه شد، ايران سرافراز شد، امروز دشمن از شكوه حضور شما نااميد شد و تير خلاص زده شد.»

به گزارش ايسنا، سلامي ادامه داد: «دشمن ماه‌ها منتظر بود؛ نمي‌توانست حادثه بسازد، اما منتظر حادثه‌اي بود تا از آن استفاده كند. دشمن حتي مي‌خواست از پوشك بچه هم استفاده كند. بنزين بهانه بود. ديديد كه به صحنه آمد و همه‌جا را آتش مي‌زد اين مفهوم دموكراسي و حقوق بشر در منطق امريكايي‌ها بود.»

فرمانده سپاه بيان كرد: «ترامپ جلسه استيضاح را نرفت، در كاخ سفيد ماند و اتاق فرماندهي تشكيل داد تا ايران را شكست دهد. باور كنيد ما رصد مي‌كرديم اين بار همه توان خود را به صحنه آورد؛ جنگ حداكثري راه انداخت. همه پياده نظام مزدور داخلي را به صحنه آورد؛ حتي ناو هواپيمابري كه ماه‌ها بود از ترس نيروي‌هاي ما عقب مانده بود، جلو آمد. من به آنها مي‌گويم دير شده ‌است، همه چيز تمام شده‌ است. به صهيونيست‌ها هم مي‌گويم او هميشه دير مي‌آيد منتظر او نباشيد، نابود كه شديد مي‌آيد، آن‌وقت ديگر دير است.» سلامي با بيان اينكه هر شخصي از رهبر انقلاب فاصله گرفت افتاد، گفت: «امروز دشمنان قادر به هيچ عملي نبوده و پژمرده و افسرده و نااميد و عاجز هستند. ما همه‌جا آنها را تعقيب مي‌كنيم و هيچ حركتي را بي‌پاسخ نمي‌گذاريم. ما مديون هيچ قدرتي نمي‌شويم و با همه تسويه‌حساب مي‌كنيم. روز و كيفيت انتقام را ما مشخص مي‌كنيم.»

او با اشاره به اينكه دشمن هزاران ميليارد عليه ما هزينه كرده، ولي نتيجه نگرفته است، گفت: «دشمن عليه ما در جنگ اقتصادي است. ما اطلاعات محرمانه‌اي داريم كه سفير يكي از كشورها ساير سفرا را جمع كرده و به آنها گفته كه به اروپايي‌ها بگوييد ايراني‌ها در حال بريدن وابستگي اقتصاد خود از نفت هستند. پس راه نفت ايران را باز كنيد وگرنه اقتصاد ايران از نفت مستقل مي‌شود. ما امروز به خيمه دشمن نزديك شده‌ايم و دشمن ديگر نفس ندارد. در برابر ارتش و سپاه ما هيچ قدرت ايستادگي و ياراي عكس‌العمل ندارد. ما به پيش مي‌رويم. مردم انقلاب را با گراني و بنزين عوض نمي‌كنند، همه مي‌دانند بنزين بهانه است.»

فرمانده سپاه ادامه داد: «ما صاحب رهبري هستيم و تا زماني كه او را در سختي‌ها همراهي كنيم هيچ قدرتي قادر نيست ما را تكان دهد. ديديد كه در 48 ساعت چگونه بساط فتنه جهاني جمع شد. ما مسوولان در كنارتان هستيم. من به عنوان يك پاسدار كوچك عشق و آرزويم اين است كه چندين‌بار به پاي شما مردم ذبح و قطعه‌قطعه شوم تا ارادتم به شما ملت بزرگ اثبات شود.»

او تاكيد كرد: «من به نيابت همه شما به مسوولان كشور عرض مي‌كنم ملت آمد و وظيفه خود را انجام داد اكنون نوبت ما مسوولان است كه كمربندها را ببنديم ميان مردم حركت كنيم مشكلات آنها را حل كنيم.»

سلامي در بخش ديگري از اين سخنراني خطاب به دشمنان گفت: «شما ما را در ميدان نبرد تجربه كرديد، سيلي‌هاي محكمي خورديد، نتوانستيد پاسخ هم بدهيد؛ بعضي از اين سيلي‌ها را همه جهان ديده است، برخي را هم نديده است. منتظر باشيد از خط قرمز ما عبور كنيد، نابودتان مي‌كنيم. هر كسي بخواهد به مال و جان و ناموس ملت ما تعرض كند، سخت مجازات خواهد شد؛ آن‌گونه كه همگان عبرت بگيرند. ما نجابت به خرج داديم، مدارا كرديم؛ اما مراقب باشيد صبر ما انتها دارد. به ملت ايران احترام بگذاريد، مودب باشيد؛ اگر اين انرژي متراكم آزاد شود، هيچ دشمني در هيچ جاي جهان امنيت نخواهد داشت.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون