• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4520 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۵ آذر

ميترا شعبانيان، سرمربي جديد تيم واليبال زنان ايران:

قرار است به جوانان اعتماد كنند

ديروز در جلسه فدراسيون واليبال، محمدرضا داورزني، رييس جديد اين فدراسيون طبق برنامه‌اي كه از قبل اعلام كرده بود خيلي سريع به وضعيت تيم ملي بانوان رسيدگي و تكليف اين تيم را تا حداقل يك سال آينده مشخص كرد. به اين ترتيب ميترا شعبانيان سرمربي تيم زنان پيكان كه سابق بر اين هدايت تيم ملي را بر عهده داشت، بار ديگر به اين سمت منصوب شد. زبردست سرپرست نايب‌رييسي فدراسيون واليبال پس از جلسه ديروز گفت: «همان‌طوركه انتظار مي‌رفت داورزني حمايت همه‌جانبه و كامل خود از تيم واليبال بانوان ايران را اعلام كرد و حضور در مسابقات انتخابي المپيك 2020 را به عنوان بازي‌هاي مهم تداركاتي براي بازيكنان جوان جهت كسب تجربه و حضور موفق بانوان در مسابقات قهرماني زير 19 سال آسيا دانست.

ميترا شعبانيان نيز پس از اين انتصاب به خبرنگار اعتماد گفت: «من فكر مي‌كنم با توجه به اينكه فرصت چنداني تا شروع مسابقات انتخابي المپيك باقي ‌نمانده است آقاي داورزني تصميم گرفتند خيلي سريع تكليف تيم ملي بانوان را مشخص كنند و به همين دليل ديروز جلسه‌اي را برگزار كردند و قرار بر اين شد كه بنده هدايت تيم ملي را برعهده بگيرم.»

اين انتخاب در حالي صورت مي‌گيرد كه كمتر از دو ماه تا شروع مسابقات انتخابي المپيك باقي مانده است. اين رقابت‌ها از تاريخ 17 تا 22 دي‌ماه در تايلند برگزار مي‌شود. شعبانيان درباره فرصت كم باقي‌مانده تا شروع مسابقات و برنامه‌هاي تيم ملي گفت: «كسب سهميه المپيك براي بانوان ما كمي دور از دسترس است. انتخاب بنده و برنامه‌هاي تيم ملي بر اين اساس است كه يك تيم جوان ساخته شود هم براي اينكه بازيكنان بتوانند تجربه كسب كنند و هم ايران در يك رويداد بزرگ بين‌المللي واليبال بانوان بي‌نماينده نباشد. به نظرم اينكه تصميم گرفته شده به جوانان اعتماد شود و ايران حتما در اين رقابت‌ها حاضر باشد خيلي تصميم خوبي است. اين باعث مي‌شود نسل جديدي از واليباليست‌هاي دختر به تيم ملي معرفي شوند و اين كاري است كه در همه جاي دنيا انجام مي‌‌شود.»

يكي از نكاتي كه در مورد انتخاب شعبانيان به عنوان تيم ملي مطرح مي‌شود حضور او در راس تيم پيكان است. اين مربي در مورد فعاليت همزمان در باشگاه و تيم ملي بانوان گفت: «من به صورت همزمان در تيم پيكان و تيم ملي فعاليت مي‌كنم. اين به خاطر كمبود فرصت است. اين حالت البته در تيم‌هاي آقايان هم ديده مي‌شود كه يك مربي هم در باشگاه و هم در تيم ملي فعاليت كند. اصلا اگر بحث خودم را كنار بگذاريم، خيلي از بازيكنان پيكان و تيم ملي مشترك هستند. براي همين فكر مي‌كنم مشكلي در اين رابطه وجود نداشته باشد.»

شعبانيان همچنين در مورد مدت قراردادش با فدراسيون واليبال افزود: «من هنوز هيچ قراردادي را امضا نكردم. فقط به من گفتند هدايت تيم را برعهده بگير و من قبول كردم.» اين در حالي است كه زبردست در مورد مدت قرارداد سرمربي جديد گفته بود: «خانم شعبانيان هدايت تيم بانوان را تا پايان مسابقات زير 19 سال آسيا كه سال آينده برگزار خواهد شد، بر عهده گرفته است.»

سرمربي جديد تيم ملي بانوان در مورد برنامه‌اش براي دعوت از بازيكنان قديمي و جديد براي اردوي تيم ملي نيز گفت: «برنامه من فعلا اين است كه بچه‌هاي جوان كه استعدادهاي آينده واليبال هستند و قد بلندي دارند و تجربه مسابقات خارجي را داشته‌اند را جمع كنم و از آنها استفاده كنم. اين افراد شامل بازيكنان تيم‌هاي نوجوانان و جوانان و اميد مي‌شود. ما در حال حاضر فرصت استعداديابي نداريم و نمي‌توانيم تعداد زيادي بازيكن به اردو دعوت كنيم تا از بين آنها چند نفر را انتخاب كنيم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون