• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4520 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۵ آذر

استاد دانشگاه آكسفورد و مشاور سازمان ملل:

خاورميانه با تغيير اقليم در معرض تهديد است

پروفسور «نيكولاس ميدلتون» استاد دانشگاه آكسفورد و مشاور گرد و خاك برنامه محيط‌زيست سازمان ملل گفت: تغييرات اقليمي باعث بيابان شدن جنگل‌ها و ايجاد توفان‌هاي شديد گرد و غبار مي‌شود كه مشكلات بسياري براي سلامتي انسان ايجاد مي‌كند.

به گزارش ايلنا اين استاد دانشكده جغرافيا و محيط‌زيست دانشگاه آكسفورد و مشاور گرد و خاك برنامه محيط‌زيست سازمان ملل درباره تغييرات اقليمي و گرمايش زمين گفت: تغيير اقليم مساله بسيار مهمي است كه همه كشورهاي دنيا با آن مواجه هستند.

او با بيان اينكه شايد جزييات تغيير اقليم و گرمايش زمين بسيار واضح و مشخص نباشد، ادامه داد: در حقيقت همه تغييرات روزانه‌اي كه در آب و هوا و اقليم مي‌بينيم، مانند خشكسالي‌هاي مكرر، موج‌هاي گرما و توفان‌هاي شديد، دماي بالاتر و حوادث آب‌وهوايي حدي از جمله تغييرات اقليمي هستند.

مشاور گرد و خاك برنامه محيط‌زيست سازمان ملل درباره تاثيرات تغيير اقليم بر مهاجرت و امنيت غذايي گفت: يكي از عوامل تغييرات اقليم از بين رفتن بافت جنگل است و از بين رفتن جنگل‌ها منجر به ايجاد گردوغبار مي‌شود. ميدلتون با بيان اينكه اين مشكل در بسياري از جوامع وجود دارد، گفت: تغييرات اقليمي باعث بيابان شدن جنگل‌ها و ايجاد توفان‌هاي شديد گردوغبار مي‌شود كه مشكلات بسياري براي سلامتي انسان ايجاد مي‌كند. همچنين باعث بروز حوادث جاده‌اي و بسته شدن فرودگاه‌ها مي‌شود و مشكلاتي را در حمل و نقل ايجاد مي‌كند. او تاكيد كرد: تغيير اقليم قطعا در آينده مشكلات بيشتري را براي جوامع و كشورهاي مختلف به وجود مي‌آورد و حتي مي‌تواند در كشورهايي كه از انرژي خورشيدي استفاده مي‌كنند، مشكلات بسياري براي سلول‌هاي خورشيدي ايجاد كند و علاوه بر اين توفان‌هاي گردوغبار در اين كشورها باعث مي‌شود از سلول‌هاي خورشيدي الكتريسته كمتري توليد شود.

استاد دانشكده جغرافيا و محيط‌زيست دانشگاه آكسفورد بيان كرد: خاورميانه نيز با گرمايش زمين با مشكلات بسياري در زمينه تغيير اقليم و گردوغبار مواجه است و اين بخش از آسيا، ايران و ديگر كشورهاي خاورميانه با مشكلات عديده‌اي مواجه خواهند شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون