• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4521 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۶ آذر

خبر

لايحه نحوه مديريت تعارض منافع به مجلس رفت

حسن روحاني، رييس‌جمهوري لايحه «نحوه مديريت تعارض منافع در انجام وظايف قانوني و ارايه خدمات عمومي» را پس از تصويب در جلسه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ هيات دولت، براي طي مراحل قانوني به مجلس شوراي اسلامي ارسال كرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ لايحه «نحوه مديريت تعارض منافع در انجام وظايف قانوني و ارايه خدمات عمومي» به پيشنهاد معاونت حقوقي رييس‌جمهوري در دستور كار دولت قرار گرفت و با طي مراحل بررسي، در جلسه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ هيات وزيران مشتمل بر (۴۰) ماده تصويب شد.

 

اعمال محدوديت‌هاي جديد عليه كارمندان «ايران اينترنشنال»

در پي اقدامات شبكه ايران اينترنشنال به منظور ساماندهي اقدامات تروريستي، براندازانه و تجزيه‌طلبانه و تشويق به تخريب اموال مردم و رصد دقيق اين تحركات از سوي سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي ايران محدوديت‌هاي قانوني عليه عناصر كليدي اين شبكه معاند اعمال شده است. به گزارش ميزان؛ با توجه به رصد دقيق عناصر كليدي اين شبكه، اقدامات سازماندهي شده اين شبكه و عناصر آن در اتفاقات روز‌هاي اخير به وضوح قابل مشاهده است، بر همين مبنا عناصر كليدي و موثر اين شبكه معاند كه در خارج از كشور مشاركت مستقيم در تخريب اموال عمومي و شهروندان داشتند با محدوديت‌هاي قضايي و حقوقي در مورد اموال خود مواجه شده‌اند.

 

ابهامات قتل ميترا استاد از زبان وكيل محمدعلي نجفي

حميد گودرزي، وكيل مدافع محمدعلي نجفي با اشاره به برگزاري دادگاه اين متهم گفت: «جلسه دادگاهي كه تعيين شده به اين لحاظ است كه ديوان عالي كشور راي قبلي دادگاه را نقض كرده و نقايصي را مطرح كرده بود؛ طبق قانون بايد آن نواقص رفع مي‌شد و پس از آن دادگاه موظف بود تا دوباره زمان رسيدگي تعيين كرده و راي جديد صادر كند. در همين راستا نيز دادگاه مراتب را به تيم كارشناسي پزشكي قانوني و اسلحه‌شناسي ارجاع كرد كه آنها هم اظهارنظر كردند. البته ما ابهاماتي را به نظر كارشناسان وارد دانستيم و در هفده مورد به صورت كتبي به دادگاه اعلام كرديم و بايد به صورت قانوني اين موارد به كارشناسان مجددا ارجاع شده و نظر آنها اخذ مي‌شد و در اختيار وكلا قرار مي‌گرفت تا در دفاع از آنها تدارك ببينند؛ اما دادگاه وقت رسيدگي تعيين كرد به اين معنا كه اين موارد ابهام به كارشناسان ابلاغ نشده است.»

به گزارش ايلنا، او افزود: «احتمال دارد كه دادگاه بخواهد در جلسه دادرسي اين ابهامات را به كارشناسان اعلام كند كه البته به اين علت كه كارشناس يك نفر واحد نبوده و تيم كارشناسي نظر داده است تا حدي مشكل دارد، چراكه اعضاي كميسيون بايد براي پاسخ به ابهام با يكديگر مشورت كنند و در جلسه اين مشاوره آسان نيست.» وكيل محمدعلي نجفي در بيان جزييات برخي از اين ابهامات گفت: «براي مثال ما در اين كميسيون شش كارشناس داريم كه پنج كارشناس نظر داده و نفر ششم نظرش را اعلام نكرده و دادگاه هم از وي نخواسته تا نظرش را اعلام كند. مورد بعدي اين است كه كارشناسان پزشكي قانوني و اسلحه‌شناسي بايد هر يك جداگانه در حوزه تخصصي خود نظر بدهند اما از هر دو گروه يك نظر واحد اخذ شده و اين تداخل در صلاحيت كارشناسان است. مورد بعدي اين است كه گلوله‌اي كه به لبه وان حمام خورده الان در زير وان وجود دارد؛ اگر اين گلوله بيرون آورده شود و روي آن آزمايش DNA صورت بگيرد، مشخص مي‌شود كه آيا اين گلوله به خانم استاد برخورد كرده است يا خير كه خودش مي‌خواهد تئوري ما را مبني بر اينكه شليك به دست و شليك به قفسه سينه دو شليك جداگانه بوده را ثابت مي‌كند. همچنين يك سوال اين است كه گلوله‌اي كه به دست خورده و از نقطه‌اي خارج شده؛ مسير حركت خود را تغيير داده است يا خير كه اگر تغيير كرده باشد با توجه به اينكه زاويه‌دار و غيرمستقيم به قفسه سينه خورده بحث كمانه كردن مطرح مي‌شود.»

 

پنجمين كنگره حزب نداي ايرانيان برگزار مي‌شود

پنجمين كنگره حزب نداي ايرانيان روز پنجشنبه ۲۱ آذر ماه از ساعت ۸ صبح در سالن پيامبر اعظم(ص) برگزار مي‌شود. به گزارش اعتماد، در اين نشست كه با دستور كار «بررسي گزارش عملكرد دبيركل، شوراي مركزي و بازرسان» برگزار خواهد شد، علاوه بر برگزاري انتخابات شوراي مركزي و بازرسان، سياست‌هاي حزب در يازدهمين انتخابات مجلس بررسي مي‌شود.

 

درخواست طلاب براي حضور آيت‌الله يزدي در انتخابات خبرگان

مدير روابط عمومي جامعه مدرسين از دعوت گروهي از طلاب و اساتيد حوزه علميه قم از آيت‌الله يزدي براي كانديداتوري در انتخابات مياندوره‌اي مجلس خبرگان خبر داد. به گزارش تسنيم؛ حجت‌الاسلام حمزه قرباني مدير روابط عمومي جامعه مدرسين حوزه علميه قم درباره درخواست برخي گروه‌هاي سياسي و حوزوي از آيت‌الله يزدي براي كانديداتوري در انتخابات مياندوره‌اي مجلس خبرگان رهبري گفت: «گروهي از طلاب و اساتيد حوزه چه در قالب تشكل‌هاي حقوقي و چه به شكل شخصي از آيت‌الله يزدي براي حضور در انتخابات مياندوره‌اي مجلس خبرگان دعوت كرده‌اند.»

او در مورد نظر آيت‌الله يزدي درباره كانديداتوري يا عدم كانديداتوري در انتخابات مياندوره‌اي خبرگان رهبري تصريح كرد: «ايشان هنوز تصميم‌شان را در اين زمينه اعلام نكرده‌اند و حضور يا عدم حضور ايشان در همان دوران ثبت‌نام نامزدها مشخص مي‌شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون