• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4522 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۷ آذر

تاكيد رييس‌جمهوري بر مسووليت شوراي عالي امنيت ملي و وزارت كشور در اجراي طرح اصلاح نرخ بنزين

همزمان با مردم متوجه اجراي طرح شدم

رييس‌جمهوري به منظور بازديد از مناطق زلزله‌زده و افتتاح طرح‌هاي عمراني و توسعه‌اي استان آذربايجان شرقي صبح چهارشنبه وارد تبريز شد و در فرودگاه شهيد مدني از سوي نماينده ولي فقيه در استان، استاندار و مقامات ارشد محلي مورد استقبال قرار گرفت. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني نهاد رياست‌جمهوري، حسن روحاني در جلسه شوراي اداري استان آذربايجان شرقي حضور يافت و با تاكيد بر اينكه «دشمنان از اواخر سال 96 با آموزش و ارسال تجهيزات در كنار فشار سهمگين اقتصادي سرمايه‌گذاري عظيمي براي به‌هم ريختن اوضاع كشورمان انجام داده بودند» گفت: «مردم انقلابي ايران با هوشياري و وقت‌شناسي هميشگي خود براي حفظ امنيت، ناموس، استقلال و عزت خود فداكارانه به صحنه آمدند و با همه وجود دشمن را مأيوس كردند.»

او همچنين در اين نشست ماجراي اصلاح قيمت سوخت را روايت كرد و توضيح داد: «پس از اصلاح قيمت‌ها تقريبا از غروب جمعه برخي از حركت‌ها آغاز شد و از روز شنبه با همه توان وارد عمل شدند و فكر مي‌كردند تحركات آنها ماه‌ها طول مي‌كشد و كشتار و جنگ داخلي را به دنبال خود خواهد داشت. آنان تصور مي‌كردند كه اگر بانك‌ها و خانه مردم را آتش بزنند، مي‌توانند استقلال و آزادي را از مردم بگيرند و مردم را تسليم كنند. اما مردم با عمل خود به صراحت به دنيا نشان دادند كه در برابر توطئه خارجي تسليم نشده و ايستادگي خواهند كرد.» روحاني با تاكيد بر اينكه «شرايط سخت كنوني اقدامات مهم و جراحي‌هاي مهمي هم انجام شده است» گفت: «البته در چنين شرايطي مي‌توانستيم اين جراحي‌ها را انجام ندهيم؛ اما بي‌ترديد دولت بعد دچار مشكل مي‌شد. مي‌توانستيم اصلاح قيمت سوخت نداشته باشيم و همان قيمت ادامه مي‌يافت، اما نتيجه اين مي‌شد كه در سال 1400 بايد بنزين وارد مي‌كرديم. » رييس‌جمهوري ادامه داد: «در سال 96 هم اين موضوع در دولت مطرح شد كه طرح اصلاح قيمت را به ‌طور مشترك با مجلس ارايه دهيم و تصميم مشتركي بگيريم؛ اما كميسيون تلفيق مجلس به همراه رييس مجلس عنوان كردند كه اجراي اين طرح را به عقب انداخته و در سال 97 اجرا كنيم. در سال 97 هم كه با اعمال تحريم‌هاي شديد مواجه شديم و گفتند در شرايط كنوني به‌صلاح نيست و باز هم اجراي آن را به تعويق انداختيم. وقتي خواستيم سال گذشته آن را اجرا كنيم، در دولت مطرح شد كه تا 22 بهمن صبر كنيم و بعد از آن اجرا كنيم، پس از 22 بهمن نيز گفته شد كه شب عيد است و به بعد از عيد موكول شود. ارديبهشت ماه امسال هم وقتي خواستيم اجرا كنيم، يك خبرگزاري روز سه‌شنبه اعلام كرد كه دولت قصد دارد پنجشنبه در قيمت بنزين تغيير ايجاد كند و بلافاصله پس از آن صف‌هاي طولاني و كيلومتري در پمپ بنزين‌ها شكل گرفت و شلوغي به حدي بود كه بنزين تمام شده و ارسال بنزين نيز امكان نداشت، لذا وزير نفت تماس گرفت و خواستار لغو اجراي آن از روز پنجشنبه شد، لذا اين تصميم نيز لغو گرديد.» روحاني با بيان اينكه نحوه و زمان اجراي سهميه‌بندي بنزين به وزير كشور و شوراي عالي امنيت ملي واگذار شده بود، مدعي شد: «به آنها گفتم كه نحوه تبليغات، برنامه‌ريزي و اجراي آن را خودتان مديريت كنيد. با صدا و سيما هماهنگ باشيد و هر زماني را كه مناسب ديديد آن را اجرا كنيد و تاكيد كردم كه حتي زمان اجراي آن را به من هم نگوييد و خود من هم همزمان با مردم متوجه اجراي اين طرح شدم.» رييس‌جمهوري همچنين از وزارت اطلاعات و كشور خواست تا به مردم توضيح دهند افرادي كه دستگير شده‌اند و در خانه‌هاي‌شان سلاح‌هاي فراواني پيدا شده و خانه‌هاي تيمي داشتند، چگونه ساماندهي شده بودند.

روحاني با تاكيد بر اينكه «اصلاح قيمت انرژي يك موضوع ضروري بود اما اينكه شيوه‌اي كه اجرا شد، دقيق بود يا نه به عنوان دولت آن را به شوراي امنيت ملي واگذار كرديم و از نظر ما آنان نيز همه تلاش خود را به‌كار گرفتند» گفت: «طرح اصلاح قيمت‌ بنزين با حضور سران سه قوه، تصويب شده است، وقتي آن را خدمت مقام معظم رهبري ارايه كردم، ايشان فرمودند آيا سران هر سه قوه با آن موافقيد؟ و مصوبه‌اي كه هر سه آن را امضا كرده بوديم به ايشان نشان دادم و ايشان نيز آن را پذيرفتند.»

او همچنين در پايان مطرح كرد: «دشمن تصور مي‌كرد بهترين فرصت ايجاد شده و همه توان خود را به كار گرفت، اما فقط 48 ساعت توانست در زندگي مردم و وضعيت خيابان‌ها اخلال ايجاد كند در حالي كه در مخيله‌شان نمي‌گنجيد كه اگر همه توان و افرادشان را به خيابان بياورند پس از 48 ساعت همه آنها جمع خواهند شد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون