• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4523 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۹ آذر

خبر

واكنش توييتر سايت رهبري به سفر ترامپ به افغانستان

حساب كاربري توييتر منتسب به سايت رهبر انقلاب به سفر دونالد ترامپ به افغانستان واكنش نشان داد. به گزارش خبرآنلاين، توييتر منتسب به سايت رهبر انقلاب اسلامي با انتشار توييتي نوشت: «‏امريكايي‌ها بي‌اجازه بلند مي‌شوند مي‌آيند وارد يك كشوري مي‌شوند مثل كشور عراق، نه به سراغ دولت آن كشور مي‌روند، نه به سراغ پايتخت آن كشور مي‌روند، آنجا پايگاه دارند، مي‌روند داخل پايگاه خودشان! يعني آزادي ملت‌ها و استقلال ملت‌ها را رسما مورد توهين قرار مي‌دهند.» توييتر سايت رهبري اين توييت را با هشتگ نظام سلطه و استقلال منتشر كرده است.

صدا و سيما درباره پرونده 947 ميليون دلاري توضيح دهد

نماينده تهران در ارايه توضيحاتي درباره اظهارات اخيرش درباره پرونده مالي صدا و سيما خاطرنشان كرد كه مسوولان اين سازمان معتقدند كه همه مدارك نحوه هزينه‌كرد مبلغ 947 ميليون دلار را دارند. به گزارش ايسنا، مصطفي كواكبيان گفت: «آنچه در جمع دانشجويان دانشگاه فردوسي مشهد از پرونده 947 ميليون دلاري صدا و سيما گفتم، حرف جديدي نيست؛ اين موضوع را در ديدار با آقاي رييسي نيز گفتم و تاكيد داشتم قوه قضاييه بايد به همه پرونده‌ها بدون هيچ‌ گونه جانبداري رسيدگي كند كه اين شامل پرونده 947 ميليون دلاري صدا و سيما در دوره آقاي ضرغامي نيز مي‌شود. او افزود: «اين موضوع را قبلا آقاي رييس‌جمهور در جمع مردم يزد بيان كرده بود. در همين باره مسوولان صدا و سيما معتقدند همه مدارك نحوه هزينه‌كرد اين مبلغ را دارند. لذا دستگاه‌هاي نظارتي مي‌توانند آن را بررسي كنند. تاكيد ما هم اين است كه اين موضوع بايد كنار همه پرونده‌هاي مالي در دستگاه قضايي مورد بررسي قرار گيرد. از صدا و سيما مي‌خواهم كه با ارايه توضيحاتي به افكار عمومي ابهامات موجود در اين باره را برطرف كنند.»

تعيين 9 محل براي اعتراض‌هاي احزاب و گروه‌هاي تهراني

معاون سياسي اجتماعي استاندار تهران با اشاره به اعطاي مجوز به اعتراضات قانوني گفت: «9 محل به اعتراضات قانوني احزاب و گروه‌ها در تهران اختصاص پيدا مي‌كند.» به گزارش تسنيم، شكرالله حسن‌بيگي ضمن اعلام موافقت با اعتراضات قانوني افزود: «هر فردي كه خواهان تجمع است و مي‌خواهد به موضوعي در چارچوب قانون اعتراض داشته باشد در قالب قانون مجوز مي‌دهيم و در همين راستا 9 محل در شهر تهران و در شهرستان‌ها نيز با نظر شوراي تامين براي اين اقدام اختصاص پيدا مي‌كند اما خط قرمز ما امنيت است و در مورد امنيت با كسي شوخي نداريم.» حسن‌بيگي تصريح كرد: «اگر احزاب و گروه‌ها بخواهند در چارچوب موازين قانوني اعتراض داشته باشند، مي‌توانند از اين مكان‌ها استفاده كنند. به علاوه بايد قدر مردم را بدانيم؛ مردم با همه سختي‌ها از نظام دفاع مي‌كنند وظيفه ما نيز خدمت‌رساني بهتر و بيشتر به مردم است.»

انسداد مرز مهران تا عادي شدن شرايط عراق

مديركل امور مرزي وزارت كشور درباره بسته شدن مرز مهران گفت: «مهم‌ترين مساله‌اي كه اينجا وجود دارد بحث امنيت شهروندان ما است كه مي‌خواهند به عراق سفر كنند. اخبار و گزارش‌هايي كه از داخل عراق داريم و رصد مي‌كنيم نشان مي‌دهد كه اغتشاشات به حدي است كه ناامني‌هاي جدي را براي خود عراقي‌ها ايجاد كرده است. قطعا در اين حالت شهروندان ما هم در امان نخواهند بود.» به گزارش ايلنا، حسين قاسمي درباره اخباري كه مبني بر مسدود شدن مرز مهران منتشر شده است، گفت: «درباره صحت و سقم اين مطلب، بنده نيز بر اساس اخباري كه در فضاي مجازي و رسانه‌ها منتشر شده، متوجه شده‌ام. از ديشب ساعت ۲۴ و بنا بر تصميمات محلي مرز مهران بسته شده است.» مديركل امور مرزي وزارت كشور درباره علت اين تصميم گفت: «علت آن هم اتفاقات، ناامني‌ها و اعتراضاتي است كه در شهرهاي نجف و كربلا و برخي استان‌هاي عراق افتاده است.» او در پاسخ به پرسشي در رابطه با مدت زمان ادامه يافتن اين تصميم نيز گفت: «تا زماني كه شرايط عادي شود و امنيت كامل براي زايران فراهم باشد اين تصميم به قوت خود باقي است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون