• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4523 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۹ آذر

شهردار اصفهان:

اصفهان بايد براي شهروندان و گردشگران سالمند زيست‌پذير باشد

شهردار اصفهان با بيان اينكه نزديك به 11 درصد جمعيت شهر اصفهان سالمند هستند، گفت: سالمندان به عنوان سرمايه‌هاي اجتماعي شهر در صورت ايجاد فرصت مي‌توانند با تجربه‌ها و تدابير خود به اداره شهر كمك كرده و تجارب خود را انتقال دهند.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌اي شهرداري اصفهان، قدرت‌الله نوروزي در نشست تخصصي دو روزه «شهر دوستدار سالمند» كه با حضور نماينده صندوق جمعيت سازمان ملل متحد، مشاور بين‌المللي طرح و مسوولان شوراي ملي سالمندان كشور، اعضاي شوراي شهر و مديركل سازمان بهزيستي در اصفهان آغاز شد، گفت: طبق آمار سال 95، شهر اصفهان داراي بيش از دو ميليون و 250 هزار نفر جمعيت و سومين شهر پرجمعيت ايران است. اين شهر به لحاظ موقعيت جغرافيايي و وجود صنايع مختلف و بزرگ، شهري مهاجرپذير است؛ شهري كه تا سال 95 و بر اساس آمار بيش از 400 هزار حاشيه‌نشين در 9 منطقه حاشيه‌اي داشته است.

او با بيان اينكه نزديك به 11 درصد جمعيت شهر اصفهان سالمند هستند، افزود: اين سالمندان به عنوان سرمايه‌هاي اجتماعي شهر با كوله باري از تجربه مي‌توانند در صورت ايجاد فرصت با تدابير خود به اداره شهر كمك كرده و تجارب خود را انتقال دهند. اصفهان به عنوان شهري تاريخي، فرهنگي و گردشگري و به عنوان شهر دوستدار سالمند لازم است تدبيري براي استفاده از سرمايه سالمندان داشته باشد. بسياري از كساني كه امروز اصفهان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب مي‌كنند گردشگران فرهنگي و تاريخي هستند كه بخش زيادي از آنها داراي سن بالايي بوده و جزو طبقه سالمند محسوب مي‌شوند، بنابراين بايد در اين شهر راهكارهايي انديشيده شود كه زندگي هم براي سالمندان شهر اصفهان و هم براي سالمندان ساير كشورها كه به اين شهر وارد مي‌شوند، آسوده‌تر شود و گردشگران با ماندگاري بيشتر در اين شهر به رونق گردشگري و زمينه‌سازي براي ايجاد اشتغال و شادابي شهر كمك كنند.

در همين حال ليلا جودان، نماينده صندوق جمعيت سازمان ملل متحد گفت: اصفهان بايد تجربيات ساير شهرهاي دوستدار سالمند را بومي‌سازي كند.

ليلا جودان در نشست تخصصي شهر دوستدار سالمند با بيان اينكه تفاهمنامه شهر دوستدار سالمند از يك ماه پيش بين شهرداري اصفهان و سازمان بهزيستي امضا شده و با سرعت پيش مي‌رود، اظهار كرد: امروز در نشست تخصصي شهر دوستدار سالمند گردهم آمده‌‌ايم تا از اقدامات انجام شده در شهر اصفهان با خبر شده و نتايج آن را به اشتراك بگذاريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون