• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۹ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4523 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۹ آذر

به بهانه درخشش مارتين اودگارد در سوسيداد

رئال در انتظار ستاره جوان

سيد لاو، فوتبال‌نويس گاردين در مورد مارتين اودگارد نوشته: «به عقيده من او تا اينجاي فصل، بهترين عملكرد را بين هافبك‌هاي لاليگا داشته و مي‌توان گفت مارتين اودگارد بهترين هافبك لاليگا بوده.» اين جملات در مورد بازيكن بيست ساله رئال سوسيه‌داد است و سنگيني بار جمله اينجا مشخص مي‌شود كه در مورد ليگي صحبت مي‌كنيم كه برنده سابق توپ طلا يعني لوكا مودريچ، توني كروس، كاسميرو، آرتور، ويدال، بوسكتس و انبوهي از ستارگان رئال، بارسا، اتلتيكو و سويا در آن به ميدان مي‌روند. مارتين اودگارد، عملكردي قابل ستايش داشته و در آخرين بازي تيمش مقابل رئال مادريد، تحسين هواداران را برانگيخت و برنابئو او را تشويق كرد.

اودگارد پنج سال پيش با رئال مادريد قرارداد بست و از آن زمان تاكنون پيشرفت او محسوس بوده. زماني كه اودگارد 15 ساله در تيم ملي بزرگسالان نروژ درخشيد، تقريبا تمام باشگاه‌هاي بزرگ اروپا خواهان او بودند. او توري اروپايي برگزار كرد و با اغلب تيم‌هاي مطرح اروپا يك هفته تمرين كرد. سرانجام بعد از اين بود كه تصميم گرفت با توجه به پيشنهادات مطرح شده، حضور در رئال مادريد را به ديگر باشگاه‌هاي اروپايي ترجيح بدهد. اما در تمام اين سال‌ها تنها 31 دقيقه براي رئال مادريد به ميدان رفته است. با توجه به مبلغ دستمزدي كه براي او در نظر گرفته شد، بسياري توقع داشتند او از همان سال‌هاي ابتدايي شروع به درخشيدن در تركيب رئال مادريد بكند. اما برنامه رئال اين نبود و آنها با توجه به شرايط ملتهب بازار تصميم داشتند روي استعدادي كه ممكن است در آينده شكوفا شود، قمار كنند. قماري كه جواب داده و حالا آنها بازيكني با كيفيت جهاني را بدون خرج هزينه‌اي هنگفت مي‌توانند به تركيب‌شان اضافه كنند. با توجه به افت شديد مودريچ و با توجه به اينكه گرت بيل احتمالا زمستان از رئال جدا مي‌شود، در ليست رئال براي او جا باز مي‌شود و او مي‌تواند بالاخره به آرزوي بزرگش برسد.

مسير پيشرفت اودگارد در اين سال‌ها ستودني بوده. او موفق شده از يك استعداد بزرگ، به يك ستاره تبديل شود. رئال او را به تيم‌هاي هيرنفين، ويتس و سوسيه‌داد قرض داده و اگر زمستان او را بازنگرداند، تابستان سال 2020 حضور او در تركيب رئال مادريد قطعي است. خريد هافبكي با كيفيت اودگارد در وضعيت فعلي مي‌توانست 100 ميليون يورو براي رئال هزينه داشته باشد، اما حالا بدون صرف هيچ هزينه‌اي، اين بازيكن به جمع كهكشاني‌ها اضافه مي‌شود. رئال مادريد از سرمايه‌گذاري روي بازيكنان جوان در فصول گذشته نهايت بهره را برده و تركيب مناسبي از بازيكنان مستعد در اختيار دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون