• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4526 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۲ آذر

خبر

حمايت رييس‌جمهوري از افراد داراي معلوليت

رييس‌جمهوري در پيامي با گراميداشت روز جهاني افراد داراي معلوليت با تاكيد بر اينكه دولت تدبير و اميد از نخستين روزهاي فعاليت خود اهتمام و حمايت همه‌جانبه از افراد داراي معلوليت را مورد توجه قرار داده است، تصريح كرد: «دولت تدبير و اميد تلاش مي‌كند تا با تامين منابع اعتباري قانون حمايت از حقوق معلولان، بستر مناسبي را جهت عملي كردن مفاد اين قانون مهيا كند. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوي، حسن روحاني در اين پيام گفت: « تلاش‌هاي دولت در احياي حقوق معلولان، توانمندسازي و بهره‌گيري از توانمندي‌هاي آنان، تنها زماني از اثربخشي لازم برخوردار خواهد بود كه مورد حمايت ساير قوا و نهادها قرار گيرد.»

كشف و ضبط تعدادي كلاشنيكف كلت كمري و لباس نظامي

مديركل ضدتروريست وزارت اطلاعات گفت: «چندين تيم تروريستي كه برنامه‌ريزي يا نقش موثر در خرابكاري و حمله به مراكز حساس و مردم در سطح كشور داشتند، شناسايي و دستگير شدند كه در آينده نزديك به سمع و نظر مردم بصير كشور خواهد رسيد.» به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت اطلاعات، مديركل ضد تروريست وزارت اطلاعات اعلام كرد: «با اقدامات شبانه‌روزي سربازان گمنام امام زمان(عج) در استان خوزستان ۷۹ نفر از عناصر اصلي حمله به مراكز عمومي و خصوصي، پايگاه‌هاي نظامي و انتظامي و مردم شناسايي و در حين و بعد از اغتشاشات دستگير شدند. از اين افراد ۱۳ قبضه انواع اسلحه از جمله كلاشنيكف و كلت كمري، لباس نظامي، پلاك جعلي خودرو و تابلو ايست و بازرسي كشف و ضبط گرديد.» او ادامه داد:
«3 تيم تروريستي كه با حمايت يكي از كشورهاي حوزه خليج فارس آموزش‌هاي ويژه ديده و نقش مهمي در حمله به مراكز دولتي و شليك به حافظان امنيت و مردم داشته‌اند كه يكي از اتباع اين كشور نيز جزو دستگيرشدگان هستند.» او همچنين گفت: «چندين تيم تروريستي كه برنامه‌ريزي يا نقش موثر در خرابكاري و حمله به مراكز حساس و مردم در سطح كشور داشتند، شناسايي و دستگير شدند.»

لايحه «تضمين آزادي اجتماعات و راهپيمايي‌‌ها» آماده طرح در دولت

معاونت حقوقي رييس‌جمهوري با استناد به اصل ۲۷ قانون اساسي، لايحه «تضمين آزادي اجتماعات و راهپيمايي‌‌ها» را جهت بررسي و تصويب در هيات دولت تدوين كرده است. به گزارش ايلنا، آزادي‌هاي گروهي (آزادي اجتماعات و راهپيمايي‌ها) در زمره ساز و كارهاي تضمين ‌كننده قانون اساسي و حقوق و آزادي‌هاي شهروندان و ابزار نظارت عمومي بر حكومت به شمار مي‌‌روند. اصل ۲۷ قانون اساسي با همين چشم‌انداز به شناسايي آزادي اجتماعات و راهپيمايي‌‌ها پرداخته است. حقّ بيان جمعي انديشه‌ها و اعتقادات مي‌تواند از طريق گردهمايي‌ها، راهپيمايي‌ها و تشكل‌ها اعمال شود. بسترسازي براي اعمال اين حق‌ها به معناي آماده كردن محيط مناسب براي مشاركت مردم در امور عمومي و اجتماعي است و بدون چنين مشاركتي هيچ ملتي نمي‌تواند به قله‌هاي پيشرفت و توسعه برسد. در همين راستا، لايحه تضمين آزادي اجتماعات و راهپيمايي‌ها (اصل ۲۷ قانون اساسي)، در 8 ماده توسط معاونت حقوقي رييس‌جمهور تهيه شده و به صورت دوفوريتي در دستور كار دولت قرار گرفته است. لازم به ذكر است كه متن اين لايحه در 8 ماده تنظيم شده است.

توضيح وزير ارتباطات درباره قطعي اينترنت سيستان و بلوچستان

يكي از كاربران توييتر در صفحه كاربري خود با مخاطب قرار دادن وزير ارتباطات از ادامه قطع بودن اينترنت در استان سيستان و بلوچستان خبر داد كه محمدجواد آذري جهرمي وزير ارتباطات درپاسخ به اين توييت نوشت: «پيگير هستم، شمال استان برقرار شده، در جنوب هم اميدوارم امروز مجوز صادر شود. پيامك‌هاي زيادي از مردم سيستان و بلوچستان دريافت كردم.»

انتقاد آشنا از رويكرد صدا و سيما در پوشش اعتراض‌ها

حسام‌الدين آشنا، نماينده قوه مجريه در شوراي نظارت بر سازمان صدا و سيما در نامه‌اي به حجت‌الاسلام محسني اژه‌اي خواستار ابلاغ اعتراض شوراي نظارت درخصوص رويكرد تقليل‌گرايانه صدا و سيما در پوشش اعتراض‌هاي آبان‌ماه ۹۸ شد. به گزارش خبرآنلاين، در ابتداي اين نامه به هدف‌گيري دولت و اتخاذ يك رويكرد جناحي و سياست‌زده توسط صدا و سيما اشاره شده و آمده است: «همان‌گونه كه مستحضريد طرح سهميه‌بندي بنزين، مصوب سران قوا و مورد تاييد مقام معظم رهبري بوده است. بررسي بخش‌هاي خبري صدا و سيما و برنامه‌هاي گفت‌وگومحور آن نشان مي‌دهد با فروكش كردن اعتراضات به سهميه‌بندي بنزين، رويكرد صدا و سيما نيز به هدف‌گيري دولت تغيير پيدا كرده است.» او در اين نامه مي‌نويسد: «اين مواجهه سياست‌زده و جناحي با يك مساله ملي، تقليل موضوع و بر خلاف وظيفه صدا و سيما به عنوان رسانه ملي است»

درخواست ميرسليم براي مناظره با روحاني

حزب موتلفه اسلامي در بيانيه‌اي اعلام كرد مصطفي ميرسليم از حسن روحاني براي شركت در مناطره دعوت مي‌كند. به گزارش تسنيم، در ابتداي اين بيانيه آمده است: «حزب موتلفه اسلامي در انتخابات رياست‌جمهوري جناب آقاي مهندس سيدمصطفي ميرسليم را به عنوان نامزد خويش به مردم عرضه داشت، شخصيتي كه تدين و سلامت و خدمات او مورد تاييد همگان است و اكنون از رياست محترم جمهوري مي‌خواهد با شخص ايشان در يك مناظره، در هر جا كه تعيين كنند به سوالات مردم درباره مسائل جاري كشور پاسخ دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون