• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4527 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۳ آذر

در آيين بيست و سومين سالروز ملي صادرات

شركت فولاد خوزستان صادركننده نمونه كشور شد

لوح تقدير و تنديس ويژه صادركننده نمونه كشور در سال ۹۸ در آيين بيست‌وسومين سالروز ملي صادرات به شركت فولاد خوزستان اهدا شد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، علي محمدي، مديرعامل فولاد خوزستان لوح و تنديس صادركننده نمونه كشور را از اسحاق جهانگيري، معاون اول رياست‌جمهوري و رضا رحماني وزير صنعت، معدن و تجارت دريافت كرد.

اين گزارش حاكي است، مراسم بيست‌وسومين سالروز ملي صادرات روز دوشنبه ۱۱ آذرماه ۹۸ در محل سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد و در آن علاوه بر مقامات عاليرتبه دولتي و نمايندگان مجلس، جمع زيادي از مديران عامل شركت‌هاي صادركننده و روساي سازمان‌ها حضور داشتند. اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهور در اين مراسم از صادركنندگان به عنوان رزمندگان جنگ اقتصادي و مدافعان كيان و تماميت ارضي كشور نام برد و با بيان اينكه قطعا اين دوران در تاريخ ايران به ثبت خواهد رسيد، افزود: بايد دست فعالان عرصه صادرات كه توانسته‌اند با وجود فضاي بسته و محدوديت‌هاي مختلف فعاليت كنند را بوسيد.

وي با اشاره به خروج آمريكا از برجام و فشار‌هاي همه‌جانبه اين كشور بر بخش‌هاي اصلي اقتصاد ايران گفت: امريكايي‌ها در دو سال گذشته تمام گلوگاه‌هاي اصلي فعاليت اقتصادي ايران را مسدود كردند، اما با وجود همه اين مسائل، امروز با سرافرازي مي‌گوييم كه اقتصاد ايران اگرچه با مشكلات مختلفي روبه‌رو شد، اما توانست روي پاي خود بايستد.

معاون اول رييس‌جمهور افزود: بر اساس آمارها ميزان صادرات غيرنفتي در ۸ ماه سال جاري بيش از ۱۶ درصد از نظر وزني نسبت به سال گذشته رشد داشته است كه اين يعني كشتيراني و بنادر ايران فعاليت گسترده‌اي داشته و صادر كنندگان نيز ريسك‌هايي را پذيرفته‌اند تا در نهايت اقتصاد كشور توانسته روي پاي خود بايستد.

جهانگيري از صادرات غيرنفتي به عنوان يك فرصت براي مبارزه با رقبا و به دست آوردن بازارهاي بين‌المللي ياد كرد و با تاكيد بر اينكه صدور بخشنامه‌هاي لحظه‌اي مي‌تواند به صادرات لطمه وارد كند، گفت: مدير واقعي كسي است كه نيازهاي كشور را شناسايي و نسبت به آن پاسخ دهد. هر تصميم و سياستگذاري ما ممكن است براي يك بخش مفيد باشد اما بايد ابعاد و زواياي مختلف و تاثيرات آن بر ساير بخش‌ها را نيز به دقت مورد ارزيابي و بررسي قرار دهيم.

وي صادرات غيرنفتي را از مهم‌ترين پيشران‌هاي اقتصاد كشور برشمرد و گفت: بر اساس برنامه‌ريزي‌ها و تصميمات اتخاذ شده نظام بانكي ۱۰۰ هزار ميليارد تومان تسهيلات براي تامين سرمايه در گردش واحدهاي توليدي پيشران اقتصاد پرداخت خواهد كرد كه در اين راستا واحدهاي توليدي كه فعاليت صادراتي دارند در اولويت خواهند بود.

وزير صنعت، معدن و تجارت هم در اين مراسم يكي از راهبردها براي مقابله با تحريم را مشاركت مردم و فعالان اقتصادي عنوان كرد و گفت: اين يك شعار نيست بلكه سياست دولت و سياست وزارت صمت است كه تشكل‌ها، بخش خصوصي و مردم محور فعاليت‌هاي اقتصادي باشند.

رحماني خاطرنشان كرد: يكي از راهبردهاي اساسي براي عبور از تحريم‌ها حضور پررنگ مردم و تشكل‌هاي بخش خصوصي در همه عرصه‌ها به ويژه در حوزه اقتصاد است.

وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: افزايش نرخ ارز بايد سبب جهش صادراتي بشود، اشكالات ساختاري براي نيل به اين هدف بايد اصلاح بشود. همچنين به دنبال شيوه‌هاي نوين تامين مالي هستيم، نظام بانكي بايد تقويت بشود و اين نيازمند همكاري و همراهي مشترك است.

رحماني ادامه داد: توسعه صادرات جزو ۷برنامه محوري ماست و باور داريم كه امسال و سال آينده پيشران اقتصادي ما همين صادرات است.

رييس اتاق بازرگاني ايران نيز در اين مراسم توسعه صادرات را يكي از راه‌هاي دستيابي به توسعه اقتصادي دانست و گفت: بسياري از كشورها با تاكيد بر بخش صادرات توانسته‌اند به رشد بالاي اقتصادي دست پيدا كنند.

مساله تامين مالي صادرات، ماليات بر ارزش افزوده، نبود متولي واحد و مديريت يكپارچه براي سياستگذاري در امر صادرات از مهم‌ترين مسائلي بود كه از سوي رييس اتاق بازرگاني ايران مطرح شد.

گزارش خبرنگار روابط عمومي حاكي است، شركت فولاد خوزستان به دليل كيفيت جهاني شمش توليدي، همواره از توان بالاي صادراتي براي فروش محصولات خود در بازارهاي منطقه و بين‌المللي برخوردار بوده است. اين شركت طي سال‌هاي گذشته با توجه به كيفيت مرغوب محصولات و وجود مشتريان خاص، جهش قابل توجهي در حوزه صادرات داشته است و محصول خود را به ۱۸كشور در ۴ قاره جهان صادر نموده است.

شركت فولاد خوزستان در سال جاري با اولويت تامين نياز داخل كشور، صادرات ۲ميليون تن از محصولات خود را هدفگذاري نموده و همچنان پرچمدار صادرات در حوزه فولاد كشور است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون