• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4530 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۷ آذر

بعد از بدترين شروع تاريخ نيويورك نيكز در NBA

سرمربي 22 ميليون دلاري اخراج شد

روز جمعه نيويورك نيكز با سرمربي خود يعني ديويد فيزدال و يكي از دستيارانش كيت اسمارت قطع همكاري كرد. اين قطع همكاري در پي يكي از بدترين شروع‌هاي تاريخ اين تيم در بسكتبال NBA رقم خورد. مديران باشگاه اعلام كردند فعلا ميك ميلر دستيار ديگر فيزدال يعني مايك ميلر هدايت تيم را بر عهده خواهد گرفت.

فيزدال فصل را نااميدكننده شروع كرد. تيم او در 22 بازي 18 بار شكست خورد در حالي كه هشت شكست آخر آن پياپي بوده است. آنها در دو ديدار گذشته برابر ميلواكي و دنور در مجموع با اختلاف 81 امتياز شكست خوردند. چنين اتفاقاتي در NBA معمولا به اين شكل تفسير مي‌شود كه بازيكنان ديگر به مربي پاسخ نمي‌دهند. نيكز فعلا در آخرين رده جدول كنفرانس شرق رقابت‌هاي باشگاهي بسكتبال امريكا قرار دارد.

واقعيت اين است كه فيزدال از نوامبر سال گذشته در معرض اخراج قرار داشت. هنگامي كه آنها در مديسون اسكواير گاردن نيويورك برابر كليولند كاواليرز شكست خوردند. اين شكست باعث شد رييس تيم استيو ميلز و مديركل تيم اسكات پري در همان نيمه دوم با مالك باشگاه يعني جيمز ال دولان ملاقات كنند. اما آنها در كنفرانس خبري بعد از بازي كه به صورت غيرمنتظره‌اي برگزار شده بود، اعلام كردند تيم مقداري با انتظارات فاصله دارد. آن موقع همه گمان مي‌كردند، قرار است خبر اخراج سرمربي تيم را بشنوند. نيكز از زمان باخت مقابل كليولند 10 باخت و 2 پيروزي به دست آورد. با اين وجود او در مجموع با 21 برد در برابر 83 باخت و ثبت كمترين درصد برنده در تاريخ باشگاه جوري مديران تيم را تحت فشار قرار داد كه در نهايت چاره‌اي جز قطع همكاري با مربي‌اي كه 22 ميليون دلار پايش پول پرداخت كرده بودند، پيدا نكردند.

فصل قبل نيكز 17 برد در برابر 65 شكست را تجربه كرده بود. مدير تيم به وضوح انتظار داشت كه تيمش در مسابقات اين فصل رقابتي‌تر باشد و اينقدر راحت نبازد. در ماه فوريه ميلز و پري چند بازيكن را راهي تيم‌هاي ديگر كردند تا بتوانند برخي ستاره‌هاي خود نظير جونيور و كورتني‌لي را مديريت كنند. آنها در نامه‌اي به هواداراني كه بليت‌هاي فصل را تا انتها خريده بودند، آينده را بسيار روشن توصيف كردند. در ابتداي فصل مديران نيكز اعلام كردند كوين دورانت، فوق ستاره فصل قبل گلدن استيت را به خدمت خواهند گرفت. اما درست در لحظاتي كه هواداران منتظر اين انتقال فوق‌العاده بودند، اعلام شد كه اين جابه‌جايي ممكن نيست. گويا مالك نيكز حاضر نشده بود به خاطر مصدوميت دورانت حداكثر دستمزد را به او بپردازد. دورانت مدتي به خاطر آشيل از ميادين دور مانده بود.

دورانت در مصاحبه‌اي راديويي درباره منتفي شدن انتقال گفت كه نيكز قدم‌ به قدم از قرارداد درست فاصله گرفته است. البته آنها تيم بسيار خوبي هستند. آنها در سال 1999 در فينال حاضر بودند و من اين را به ياد دارم. اما بچه‌هاي من اين را نديده‌اند. به همين خاطر اين براي برند نيكز اصلا جالب نيست. البته اين مشكلي است كه خيلي از ابرقدرت‌هاي سابق با آن دست به گريبان هستند.

تغيير سرمربي مي‌تواند وضعيت نيكز را تغيير دهد، اما مشكلات آنها بسيار عميق‌تر است. جونيور بازيكن ممتازي كه از دالاس به اين تيم آمده نتوانسته انتظارات را برآورده كند. پيش‌بيني كارشناسان بر اين است كه نيكز در بهترين حالت فصل را با 20 برد و 62 شكست به پايان خواهد رساند. فيزدال بعد از باخت برابر دنور ناگتس با نتيجه 129 بر 92 در پاسخ به سوالي نسبت به امكان اخراجش گفت: «من به اين چيزها اهميتي نمي‌دهم. تمام تمركزم روي بازي بعدي تيم است و اينكه چطور مي‌توانم به تيم كمك كنم.» با اين حال فيزدال اخراج شد تا او در هر دو تجربه سرمربيگري خود كه هر يك كمتر از 2 سال به طول انجاميد، اخراج شده باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون