• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4531 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۸ آذر

سفر جهانگرد معروف يوتيوب به ايران

مارك وينز در ميدان آزادي ديده شده است

مارك وينز يكي از 20 جهانگرد معروف در «يوتيوب» است كه به تازگي به ايران سفر كرده است. خبرگزاري ايسنا با انتشار عكس‌هايي از سفر اين جهانگرد معروف، گزارشي از سفر او منتشر كرده است. متني كه مي‌خوانيد از ايسنا و عكس‌ از اينستاگرام وينز انتخاب شده است.

«وزارتخانه‌هاي امور خارجه برخي كشورها ازجمله فرانسه نيز در ماه‌هاي گذشته نقشه ايران را در وب‌سايت خود به رنگ زرد درآورده و از علائم هشداردهنده براي سفر به اين كشور استفاده كرده و حتي شهروندان‌شان را نيز از اين سفر برحذر داشته‌اند.

اين توصيه‌ها سبب تجديدنظر بعضي توريست‌ها براي سفر به ايران شده است. با اين حال برخي شخصيت‌هاي اثرگذار در شبكه‌هاي اجتماعي بدون توجه به اخبار رسانه‌ها و توصيه‌هاي دولت‌ها راهي ايران شده‌اند.

پيش از مارك وينز، جهانگردان اثرگذار ديگري به ايران سفر كرده‌ تا به گفته خودشان چهره‌ واقعي اين كشور را نشان دهند. ويديوهاي آنها نه‌تنها مخاطبان‌شان را، بلكه ديگر شخصيت‌هاي اثرگذار در يوتيوب را براي سفر به ايران به صف درآورده است. مارك از دو سال پيش قصد داشته به ايران سفر كند.

او گفته بود: «ايران يكي از كشورهاي مهم در ليست من است، از آنهايي كه حتما بايد سر بزنم و غذاهاي خوشمزه‌اش را امتحان كنم، اما متاسفانه تا امروز اين شانس را نداشته‌ام و بيشتر هم به دليل بودجه و اقامت بوده است. اميدوارم اين اتفاق زودتر بيفتد و بتوانم به ايران سفر كنم.» او حالا با انتشار تصاويري از برج آزادي و كباب ايراني از حضورش در ايران خبر داده است.

«مارك وينز» اصالتا امريكايي است اما با همسرش در بانكوك زندگي مي‌كند. سفرهاي او رسما از سال ۲۰۰۹ آغاز شده و در كشورهاي زيادي از چهار قاره ماجراجويي كرده و از غذاها و فرهنگ آنها ويديوها ساخته است.

او خود را يك مسافر تمام‌وقت معرفي مي‌كند كه گاهي به همراه همسر و فرزندش به انگيزه تجربه غذاهاي خوشمزه به دل فرهنگ‌هاي مختلف مي‌زند. اين ويديوبلاگر بيشتر به تهيه فيلم از غذاهاي خياباني و محلي علاقه‌مند است و طرفداران زيادي هم دارد.

در حال حاضر حدود هشت ميليون كاربر در يوتيوب، فيس‌بوك و اينستاگرام ماجراها و ويديوهاي مارك وينز را دنبال مي‌كنند. ويديوهاي او روزانه ميانگين
‌۱.۳ ميليون بازديد دارد. اين جهانگرد در مصاحبه‌هاي متعددي گفته كه در كنار خوردن غذاهاي خوشمزه، دوست دارد وبلاگ‌نويسي كند و تجربه‌هاي بي‌نظيرش را با مردم به اشتراك بگذارد.

درآمدش هم از تبليغ در اين فيلم‌ها، فروش كتاب‌هاي الكترونيكي، تي‌شرت و ليوان تامين مي‌شود. آخرين بار يك نشريه كه از درآمد سلبريتي‌ها در شبكه‌هاي اجتماعي گزارش تهيه مي‌كند، تخمين زد او از محل تبليغات در ويديوهايش روزانه حدود ۵ هزار دلار مي‌تواند درآمد كسب كند.

مارك، غذا را مهم‌ترين و بهترين راه ارتباطي با مردم جهان مي‌داند و در وبلاگش نوشته است: «معتقدم وقتي مسافرت مي‌كنيد، بهتر از غذا راه ديگري براي ارتباط با مردم نداريد. مهم نيست از كدام فرهنگ يا كشور هستيد يا تصميم گرفته‌ايد به كجا سفر كنيد، مهم اين است كه غذا تنها موضوع مشترك بين ماست كه بخش بزرگي از زندگي‌مان را نيز تشكيل مي‌دهد. هدف من اين است كه در كنار توصيه‌هاي غذايي و معرفي غذاهاي خوشمزه و رستوران‌هاي معتبر، به شما الهام دهم تا از منطقه راحت خود خارج شويد، اهداف‌تان را تعيين كنيد و آنچه را كه بيشتر علاقه‌منديد، دنبال كنيد.»

در وبلاگ «مارك وينز» نوشته شده كه ويديوهاي او معمولا يكشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها به اشتراك گذاشته مي‌شود؛ ويديوهايي كه در برخي شبكه‌هاي بين‌المللي تلويزيوني هم پخش مي‌شود و به نظر مخاطبانش محتوايي هدفمند و محبوب دارد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون