• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4534 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۱ آذر

شهردار مشهد:

به مبارزه با فساد اعتقاد دارم

شهردار مشهد گفت: من به شفافيت و مبارزه با فساد يا مشاركت مردمي اعتقاد دارم.

محمدرضا كلايي در سومين نشست خبري خود كه در سالن همايش‌هاي نمايشگاه بين‌المللي مشهد برگزار شد، گفت: اينكه ما گرايش سياسي داريم و در اين چارچوب مسووليتي به ما سپرده شده يك بحث است و اينكه ما در عمل چه وظيفه‌اي داريم بحث دوم. من اصلاح‌طلب هستم و اعتقادات خاص خودم را هم دارم، من به شفافيت و مبارزه با فساد يا مشاركت مردمي اعتقاد دارم اما در قالب شهردار مشهد من شهردار همه مردم شهر هستم يعني شهردار كساني كه نگاه سياسي مرا قبول ندارند و حتي با آن دشمن هستند هم هستم، بنابراين بايد حرف‌هاي آنها را هم شنيد.

وي تصريح كرد: اصل مهم برقرار كردن ارتباط درست بين اين دو است. من شهردار شهر مشهدي هستم كه شايد جريانات مختلف قدرتمند سياسي در آن حضور داشته باشند و بايد با همه آنها گفت‌وگو كنم و ‌نظرات‌شان را بشنوم اما اين سبب هم نخواهد شد كه از الگوهايي كه به آنها اعتقاد دارم كوتاه بيايم.

شهردار مشهد در ادامه ضمن تاكيد بر اين مساله كه هيچ خط قرمزي در مواجهه و برخورد با فساد وجود ندارد، عنوان كرد: ما يك موسسه‌اي داريم به نام شهرآرا، در حوزه توليد و نشر خبر و در حوزه خبرنگاري، شهرآرا براي ما يك سرمايه خيلي ارزشمند است. در اين دو سال شهرآرا پيشرفت چشم‌گيري داشت و ما حامي شهرآرا هستيم.

شهردار مشهد در ادامه از احداث بزرگ‌ترين پارك سرپوشيده خاورميانه در مشهد خبر داد و گفت: با توجه به جمعيت زائر و مسافري كه وارد شهر مشهد مي‌شوند، ايجاد چنين پاركي نياز شهر به حساب مي‌آيد.

كلايي با عنوان اينكه داشتن چنين پاركي در شأن و نياز مشهد مقدس است، تصريح كرد: بزرگ‌ترين پارك سرپوشيده خاورميانه در اراضي آبشار دو، در پارك 30 هكتاري ميدان تير ايجاد خواهد شد.

وي با بيان اينكه تامين مالي مبتني‌بر بدهي، احداث شهربازي در مقياس بين‌المللي در پارك چهل‌بازه، ساخت كارخانه نوآوري، احداث ميدان مركزي ميوه و تربار، شهر بدون گرسنه و تكدي و بي‌سواد در دستوركار قرار دارد، اضافه كرد: از ديگر پروژه‌هاي ما احداث نمايشگاه دايمي گل و گياه است و بنا داريم بزرگ‌ترين پارك سرپوشيده گل و گياه در اراضي آبشار را در ميدان تير سابق ايجاد كنيم.

كلايي به پروژه نوسازي و بهسازي بافت پيراموني حرم مطهر رضوي هم اشاره كرد و افزود: اين پروژه از سال ۱۳۷۲ آغاز شده و با همكاري استانداري و حمايت دستگاه قضايي مقرر شده‌ است در شوراي راهبردي بافت پيراموني حرم مطهر رضوي بخشي از مشكلات پيچيده موجود، بازنگري و با طرح و تامين مالي حل شود. بهسازي بافت پيراموني حرم مطهر رضوي مشكلات بسياري دارد، در حال حاضر ۲۹۲ پروژه داراي مشكل‌ در اين بافت موجود است كه اميدواريم بتوان در اين شورا بخشي از مشكلات سرمايه‌گذاران را حل كرد.وي اظهار كرد: در موضوع مبارزه با فساد زيرساخت‌هاي الكترونيكي براي نظام‌مند كردن رابطه كارگزاران با شهروندان فراهم شده و وجود شهرداري الكترونيك در منطقه ۱۲ مصداق بارز اين امر است. موضوع شفافيت و مبارزه با فساد از مهم‌ترين موضوعات، ضروري، قطعي و زمانبر است.شهردار مشهد با بيان اينكه از طرح سوت زني به جد حمايت مي‌كنيم، ادامه داد: در زمينه مبارزه با فساد در شهرداري، ۲۷ نفر به هيات تخلفات شهرداري معرفي شده‌اند، ۱۶ نفر جابه‌جا و ۴۹ مورد تذكر، اخطار و تشكيل پرونده صورت گرفته‌ است. براي مبارزه با فساد بايد سراغ شاخه‌هاي فساد و دلالان در بيرون از مجموعه شهرداري برويم كه اين مهم نيز در دستور كار است و به زودي اقدامات خوبي در اين خصوص انجام خواهد شد.

كلايي درباره سامانه «چشم شهر» به عنوان سامانه‌اي براي رصد مشكلات شهر و اطلاع‌رساني مشكلات شهر از طريق شهروندان اشاره كرد و افزود: مرحله آزمايشي بهره‌برداري از اين سامانه به پايان رسيده و هزار و ۴۰۰ ميليارد ريال براي اين سامانه اعتبار گذاشته شده كه تا نيمه دي ماه امسال وارد فاز عملياتي مي‌شود.

كلايي ادامه داد: تكميل خطوط قطارشهري از ديگر پروژه‌هاي مهم و هزينه‌بر است و براي ساخت هر كيلومتر آن در مشهد بيش از 7 هزار و ۵۰۰ ميليارد ريال هزينه مي‌شود اما تلاش داريم فاز اول خط سوم تا پايان سال ۱۴۰۰ افتتاح شود، در دولت نيز پيگير مسائل مالي هستيم.

وي با بيان اينكه در برخي نقاظ شهر سيما و منظر شهري داراي مشكلات جدي است، گفت: مسيرهايي با همكاري اداره كل ميراث فرهنگي براي تغيير جدي در سيما و منظر شهر انتخاب شده كه بتوانيم با سيماسازي هويتي فضاي شهر را از حالت خاكستري خارج كنيم.

كلايي با بيان اينكه ايمني شهر مشهد پايين است، اظهاركرد: بايد آخرين تكنولوژي را در بحران داشته باشيم. حال مشهد به‌طور نسبي خوش است و بايد روي تاب‌آوري شهري سرمايه‌گذاري كنيم.

وي با بيان اينكه از ورزش قهرماني به‌طور نظام‌مند حمايت مي‌كنيم، افزود: حمايت ما از ورزش‌هايي است كه مردم بيشتر به دنبال آن هستند. ما متولي ورزش نيستيم، اما از آن حمايت مي‌كنيم. درست است از فوتبال و كشتي حمايت كرديم، اما از واليبال و بسكتبال هم حمايت كرده‌ايم.

وي عنوان كرد: براي جلوگيري از اجرايي نشدن آن توافق شد پروژه شهر براي همگان آغاز شود تا حقوق همه اقشار نظير كودكان، زنان، گروه‌هاي آسيب‌پذير و معلولان در آن در نظر گرفته شود، موضوع عدالت ترميمي نيز در اين خصوص مورد توجه قرار گرفت.شهردار مشهد درباره پروژه توس نيز گفت: پروژه توس در سه مرحله و ساير پروژه‌هاي آن نيز در دست اجراست و اين پروژه بايد به يك پروژه برندينگ اجتماعي تبديل شود و تلاش مي‌شود تا نوروز ۹۹ اين پروژه تكميل گردد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون