• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4538 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۶ آذر

خبر

خبرنگار پارلماني فارس

در خانه ابدي آرام گرفت

زهرا عبدالمحمدي، خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس كه صبح ديروز از مقابل منزلش تشييع شده بود، در خانه ابدي در بهشت زهراي تهران آرام گرفت. به گزارش فارس، صبح روز گذشته پيكر زهرا عبدالمحمدي، خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس با حضور اصحاب رسانه از مقابل منزلش تشييع شده و در خانه ابدي در بهشت زهراي تهران آرام گرفت.

مراسم تدفين مرحومه عبدالمحمدي با حضور جمع كثيري از اصحاب رسانه و همچنين پيام تيرانداز، مديرعامل خبرگزاري فارس برگزار شد. خبرنگار فقيد فارس، ديروز پس از طي يك دوره بيماري دعوت حق را لبيك گفت.

رييس مجلس شوراي اسلامي، قائم‌مقام شوراي نگهبان، سخنگوي دولت، رييس سازمان انرژي اتمي، چند تن از روساي كميسيون‌هاي تخصصي از جمله الياس حضرتي، رييس كميسيون اقتصادي مجلس، تعدادي از نمايندگان و رييس مركز پژوهش‌هاي مجلس از جمله چهره‌هايي بودند كه فقدان زهرا عبدالمحمدي را تسليت گفتند.

كميسيون اصل 90 درباره

وقايع آبان‌ماه گزارش تهيه مي‌كند

سخنگوي كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي گفت كه اين كميسيون بر اساس درخواست روساي سه فراكسيون سياسي مجلس گزارشي را درباره چرايي زمان و نحوه اجراي اصلاح قيمت بنزين و وقايع پس از آن ميزان خسارت، آمار جانباختگان، مجروحان و بازداشت‌شدگان تهيه كرده و با برخي از اين خانواده‌ها نيز ديدار خواهد كرد. به گزارش ايسنا، بهرام پارسايي با اشاره به جلسه ديروز هيات رييسه كميسيون اصل 90 گفت: « با توجه به اينكه روشن شدن زواياي اين موضوع خواست كلي مجلس است، قرار شد كميسيون در همين رابطه با سران سه قوه، وزارتخانه‌هاي مسوول و نهادهاي امنيتي مرتبط مكاتبه كند.»

پارسايي ادامه داد: «ما در اين گزارش همچنين به اين موضوع خواهيم پرداخت كه يارانه معيشتي به چه تعداد پرداخت شد و چه ميزان آسيب مالي و جاني در جريان اجراي اين مصوبه به مردم وارد شد كه اعم از خساراتي است كه به مردم وارد شده يا مثلا در جريان قطع اينترنت به برخي كسب و كارها تحميل شده است.» او گفت: «از وزارت كشور درخواست مي‌كنيم با همكاري پزشك قانوني، دادستاني و دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي آمار كشته‌شدگان و بازداشت‌شدگان را در اختيار ما قرار دهند.»

او تاكيد كرد: «كميسيون اصل 90 همچنين اين آمادگي را دارد كه اطلاعات و شكايات خانواده‌هاي آسيب ديده و كساني كه عضوي از خانواده آنها كشته شده يا بازداشت شده را دريافت و مورد بررسي قرار دهد. بر همين اساس اين افراد مي‌توانند موارد مدنظر خود را به كميسيون اصل 90 ارجاع دهند.»

راه‌اندازي پايگاه اينترنتي

براي پيگيري خسارات حوادث آبان

سايت پيگيري خسارات حوادث آبان راه‌اندازي شد. در اين سايت كه به نشاني daadsetan.com راه‌اندازي شده‌، خسارت‌ديدگان در جريان حوادث هفته پاياني آبان مي‌توانند با مراجعه به اين آدرس اينترنتي گزارش خسارات خود را اعلام كنند تا از طريق دادستاني پيگيري شود. به گزارش ايسنا در اين درگاه رسانه‌اي نوشته شده است: «اين مطالبه براي اعلام گزارش و خسارات وارده بر مردم به علت اتفاقات آبان ماه 98 و قبول وكالت افتخاري و رايگان وكلا جهت دريافت خسارات از جمله ديه و ساير خسارات قانوني و پرداخت آن به مردم ايجاد شده است. پس اگر قصد دريافت خسارات خود را داريد، حتما فرم زير را تكميل كنيد.»

در بخش ديگري از اين سايت نيز بخشي تعبيه شده كه وكلا مي‌توانند با خسارت‌ديدگان در حادثه آبان امسال همكاري كنند. البته در اين پايگاه اينترنتي درج شده‌ كه «دادستان هيچ گونه ارتباطي با مراجع قضايي كشور ندارد و وجه انتخاب اين اسم معناي آن است.»

امضاهاي استيضاح

وزير آموزش و پرورش از نصاب افتاد

علي اصغر يوسف‌نژاد، عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي گفت: «طبق گزارش كميسيون آموزش امضاهاي استيضاح محسن حاجي‌ميرزايي وزير آموزش و پرورش از حد نصاب افتاد و بر همين اساس گزارش استيضاح او بايگاني و از دستوركار خارج شد.» به گزارش فارس، يوسف‌نژاد همچنين: «در مورد استيضاح وزير نفت هم با وجود گذشت يك هفته هنوز گزارش كميسيون انرژي واصل نشده است.»

تصويب كليات بودجه

در كميسيون برنامه و بودجه مجلس

يك عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس از تصويب كليات لايحه بودجه سال ۱۳۹۹ در اين كميسيون خبر داد. به گزارش ايسنا؛ محمدرضا تابش در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: «در جلسه عصر دوشنبه كميسيون برنامه و بودجه كليات لايحه بودجه سال ۱۳۹۹ با اكثريت آرا به تصويب رسيد.» به گفته تابش، بررسي جزييات لايحه بودجه از روز سه‌شنبه در كميسيون برنامه و بودجه آغاز خواهد شد. نماينده مردم اردكان در مجلس همچنين با اشاره به برگزاري نشست كميسيون برنامه و بودجه مجلس با رييس و معاونان سازمان برنامه و بودجه، يادآور شد: «بررسي راهكارهاي چگونگي عبور از تحريم‌ها، پايدارسازي اقتصاد كشور و معيشت مردم از تكانه‌هاي سياسي و تقويت اعتبارات عمراني و اشتغالزايي از جمله محورهاي مورد تاكيد نمايندگان در اين جلسه بود و دولت نيز برنامه‌هاي خود را درخصوص موضوعات مطروحه تشريح كرد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون