• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4538 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۶ آذر

پيشخوان

نپيوستن به FATF شرايط مبادلات بانكي و مالي را سخت مي‌كند

محمد كاظمي، نايب‌رييس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس در توضيح تبعات قرارگرفتن ايران در ليست سياه گروه اقدام ويژه مالي (FATF) به دليل تعيين تكليف نشدن لوايح الحاق ايران به كنوانسيون مقابله با تامين مالي تروريسم (CFT) و كنوانسيون مبارزه با جرايم سازمان‌يافته فراملي (پالرمو) در مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: «ما اكنون در كشور به لحاظ تحريم‌ها شرايط سختي را در مبادلات بانكي و مالي شاهد هستيم. اين شرايط سخت در مبادلات مالي ما با اروپا و حتي كشورهاي دوست نيز به چشم مي‌خورد. هنگامي كه ما به كشورهاي دوست نفت مي‌فروشيم در مبادلات مالي دچار مشكل مي‌شويم.» به گزارش ايسنا؛ او افزود: ‌«پيوستن به FATF مقداري مي‌تواند اين مبادلات مالي را روان كند. قرار نگرفتن ما در ليست سياه FATF مي‌تواند يك تنفس در اين شرايط باشد. مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز بايد كمك كند كه اين مصوبه مجلس اجرايي شود.» نايب‌رييس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس درباره استدلال مخالفان پيوستن به FATF اظهار كرد: «آنها معتقدند در اين شرايط اگر به FATF نپيونديم و تعهدي به آن نداشته باشيم به نفع ما خواهد بود. اما اينچنين نيست؛ ما مي‌توانيم در عين رعايت مسائل مربوط به FATF كار خودمان را در بحث دور زدن تحريم‌ها در حدي كه هم‌اكنون انجام مي‌دهيم پيش ببريم.»

تعهد داده‌ايم كشور را در همه زمينه‌ها از بيگانگان بي‌نياز كنيم

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اينكه تعهد داده‌ايم كشور را در همه زمينه‌ها از بيگانگان بي‌نياز كنيم، اظهار كرد: در عرصه‌هايي كه تحت فشار جهاني قرار بگيريم بيشتر پيشرفت مي‌كنيم. به گزارش ايسنا، سرلشكر پاسدار حسين سلامي، فرمانده كل سپاه صبح دوشنبه در حاشيه بازديد از نمايشگاه پيشگامان گام دوم انقلاب؛ مروري بر دستاوردهاي آموزشي، پژوهشي و خدمات سلامت دانشگاه علوم پزشكي بقيه‌الله‌(عج) در جمع خبرنگاران گفت: دانشگاه علوم پزشكي بقيه‌الله جزو يكي از دانشگاه‌هاي ممتاز كشور است كه از هيات علمي خوبي برخوردار است كه حتي برخي از آنها در سطح جهان هم جزو برجستگان پزشكي هستند. او افزود: اين دانشگاه با مسيري كه طراحي كرده در حال گذر از شرايط موجود و در حال حركت به سمت تبديل شدن به يكي از دانشگاه‌هاي برتر علوم پزشكي جهان است.

فرمانده كل سپاه با بيان اينكه «ما فقط در حوزه‌هاي اقتصادي تحريم نيستيم» خاطرنشان كرد: ما در عرصه‌هايي كه تحت فشار جهاني قرار مي‌گيريم، بهتر پيشرفت مي‌كنيم زيرا مجبور مي‌شويم به ظرفيت‌هاي داخلي و جوانان‌مان رجوع و الگوهاي پيشرفت را خودمان
تدوين كنيم. سرلشكر سلامي ادامه داد: آنچه در اين نمايشگاه ديديم، قدم‌هاي بسيار مثبت و درخشاني بود اما هيچ مسير طولاني بدون برداشتن گام‌هاي اول طي نمي‌شود. او با بيان اينكه «اعتقاد دارم اگر دانشگاه بقيه‌الله اين مسير را ادامه دهد، موفقيت‌هاي بسيار بزرگي را كسب خواهد كرد» خاطرنشان كرد: ما تعهد داده‌ايم كه در همه زمينه‌ها اين كشور را از بيگانگان بي‌نياز كنيم و معتقديم اين دانشگاه به عنوان نماد دانش پزشكي انقلاب اسلامي بايد نيروي پيشران و لكوموتيو حركت ما در مرزهاي دانش پزشكي و فناوري‌هاي اين حوزه باشد.

دشمن دنبال ايجاد

جنگ نيابتي داخلي است

فرمانده قرارگاه جنگ‌هاي نوين ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: استعمار نو با به وجود آوردن داعش، جنگ نيابتي خارجي را براي ما ايجاد كرد اما انقلاب اسلامي در آن پيروز شد و حالا دشمن نسبت به ايجاد جنگ نيابتي داخلي اقدام كرده است. به گزارش ايسنا، سرلشكر مصطفي ايزدي صبح روز گذشته در اولين همايش سراسري قدرت نرم انقلاب اسلامي كه در دانشگاه افسري امام حسين(ع) برگزار شد با بيان اينكه انقلاب اسلامي، حركتي است كه در حال تحميل نظم جديدي به جهان است، گفت: انقلاب ما در راه مقابله با اين نظم جهاني و طرح‌هايي نظير طرح «خاورميانه بزرگ» مطرح مي‌شود هر چند كه در نظام اسلامي، نيروي نظامي وسيله‌اي عليه قدرت است.

فرمانده قرارگاه جنگ‌هاي نوين ستاد كل نيروهاي مسلح با تاكيد بر اينكه سياست امريكا به‌گونه‌اي است كه بر مبناي قدرت‌طلبي حركت مي‌كند، تصريح كرد: امروز جنگ بسيار مهمي در زمينه‌هاي فضاي مجازي، فضاي شناختي و فضاي انديشه‌اي وجود دارد و امريكايي‌ها به عنوان راس نظام سلطه، مي‌خواهند يك ساعت يكپارچه ذهني در عالم به وجود بياورند و كاري كنند كه مصرف‌كننده كالاها و صاحبان اطلاعات يكسان باشند. او گفت: امروز تمدن غربي در همه زمينه‌ها در حال افول است و مسائلي كه امروز در كشورهايي نظير انگليس، فرانسه و امريكا در ابعاد سياسي، فرهنگي و اقتصادي به وجود آمده است، ريشه اين تمدن را مي‌زند.

ايزدي با تاكيد بر اينكه امروز استعمار داخل و خارج كشور عليه انقلاب اسلامي فعاليت مي‌كند، تصريح كرد: استعمار نو با به وجود آوردن داعش، جنگ نيابتي خارجي را براي ما ايجاد كرد، اما به لطف خدا انقلاب اسلامي در جنگ نيابتي خارجي پيروز شد؛ بنابراين دشمن نسبت به ايجاد جنگ نيابتي داخلي اقدام كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون