• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4539 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۷ آذر

افتتاح كارخانه كربن بارد و ايجاد ۱۵۰ شغل جديد

گام بزرگ ستاد اجرايي فرمان امام براي كاهش آلودگي هواي پايتخت

كارخانه تبديل دي‌اكسيد كربن به كربن دارويي و خوراكي با حضور رييس ستاد اجرايي فرمان امام در كنار پالايشگاه تهران به بهره‌برداري رسيد. محمد مخبر، رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) در مراسم بهره‌برداري از كارخانه كربن‌بارد تهران با قابليت تبديل سالانه 40 هزار تن دي‌اكسيد كربن پالايشگاه تهران به كربن صنعتي و خوراكي و تبديل آن به اولين پالايشگاه سبز كشور اظهار كرد: در اين وضعيت كشور كه اساسي‌ترين مساله و مشكل آن اشتغال است بايد دست كارفرمايان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ براي ايجاد اشتغال در كشور بوسيد و آنها فرماندهان جنگ اقتصادي هستند.

او در اين باره بيان كرد: در اقتصاد موضوع توسعه پايدار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داريم كه براي به كار گرفتن منابع جهت ايجاد زيرساخت‌ها و شرايطي كه جامعه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مهيا كند، مطرح مي‌شود.

رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) افزود: توسعه‌اي پايدار است كه مساله نسل فعلي را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حل كند و به توان نسل آينده آسيبي نرساند و اگر به قيمت از بين بردن توان ديگر كشورها توسعه پيدا كنيم اين مطلوب نيست.

مخبر گفت: توسعه حالت بي‌رحمانه‌اي دارد كه در قامت جامعه اسلامي جايي ندارد. در بعضي از كشورها كه رشد اقتصادي آنها دو رقمي شده است، بعضي از آدم‌هاي آن كشور در كنار ديوارها به دنيا مي‌آيند و مي‌ميرند ولي آن سوي ديوارها رفاه و اشرافي‌گرايي موج مي‌زند.

او خاطرنشان كرد: بنابراين توسعه‌اي كه همراه با عدالت نباشد در قاموس نظام اسلامي جايي ندارد و به همين دليل است كه مقام معظم رهبري اعلام مي‌كند كه بحث توسعه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پيشرفت بگوييد.

رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) اظهار كرد: يكي از فاكتورهاي ايجاد يك پروژه، توجه به مسائل زيست‌محيطي است؛ چراكه محيط زيست حق بشر محسوب مي‌شود. اگر از بين برود، معناي آن مردن است و اگر محيط زيست را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از بين ببريم به معناي آن نيست كه بخشي از زندگي را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حبس كرده‌ايم بلكه امكان زندگي ديگر وجود ندارد.

مخبر تاكيد كرد: ما در ستاد اجرايي فرمان حضرت امام‌(ره) هيچ پروژه‌اي كه پيوست محيط زيستي نداشته باشد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اجرايي نمي‌كنيم. به عنوان مثال در شهرك دارويي كه حدود 200 هكتار بوده است، نزديك به 40 هكتار درختكاري كرديم و به موضوعات پسماند و فاضلاب آن توجه جدي داشته‌ايم.

او خاطرنشان كرد: در تهران هزار هكتار پروژه درختكاري داشته‌ايم؛ به عنوان مثال ملارد يكي از شهرستان‌هاي استان تهران است كه 700 هكتار درختكاري داشته‌ايم و بخش‌هايي كه شنزار بوده و به آلودگي تهران مي‌افزود و حدود 200 هكتار هم
در ده سيد درختكاري داشته‌ايم.

رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) اظهار كرد: هزار هكتار در خراسان جنوبي مراتع براي پرورش شتر در نظر گرفته‌ايم و در سيستان و بلوچستان 2000 هكتار در اين خصوص ايجاد كرده‌ايم.

مخبر اضافه كرد: در مابقي پروژه‌ها نيز به اين موضوع توجه شده كه بخشي از پروژه در اختيار درختكاري و توسعه زيست محيطي باشد و در پروژه‌هاي ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) حتي يك درخت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم قطع نكرده‌ايم.

او بيان كرد: تاكنون ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره)
يك باغ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم تبديل به ساختمان يا برج نكرده و اجازه نمي‌دهيم باغ‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تغيير كاربري بدهند و براي بخشي از اين باغ‌ها هم در حال مذاكره با شهرداري هستيم.رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) اظهار كرد: در اسلام موضوع معيشت بسيار مهم و قابل توجه است و بايد از نعمت‌هايي كه خداوند داده است به درستي استفاده كنيم.مخبر بيان كرد: ما داراي نيروي انساني جوان، خلاق، با انگيزه، توانمند و دلسوز هستيم و اين نيروها سرمايه‌اي نيستند كه به راحتي از آن بگذريم.

او يادآور شد: در بعضي از كشورها نه نفت، نه آب و نه كشاورزي دارند ولي رشد اقتصادي دو رقمي داشته‌اند كه تنها با نيروي انساني تامين شده است.

رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) اظهار كرد: طي سال‌هاي گذشته سرمايه‌گذاري‌هاي عظيمي در كشور صورت گرفته كه بخشي از آنها بلااستفاده باقي‌مانده است.مخبر بيان كرد: ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) يكصد هزار شغل در سال ايجاد كرده كه معني آن اين است كه بيش از 90 درصد احياي سرمايه داشته‌ايم.مخبر افزود: در ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) روزانه بيش از يكصد طرح و 300 شغل ايجاد مي‌شود كه اگر به كارآفرين و مردم توجه بيشتري شود، مي‌توانيم مسائل و مشكلات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حل كنيم.

او خاطرنشان كرد: تلاش مي‌كنيم كه در سال آينده بتوانيم بيش از 150 هزار شغل در كشور ايجاد كنيم و راهكار آن هم اين است كه مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به صحنه بياوريم.

در ادامه اميرحسين مدني، مديرعامل بنياد بركت اظهار كرد: در اين مركز ساليانه 40 هزار تن از گاز دي‌اكسيدكربن آلوده پالايشگاه را كه براي هواي تهران هم آلودگي ايجاد مي‌كرد، تبديل به گاز پاك مي‌كنيم.

او با اشاره به اينكه در فاز دوم 140 هزار تن آلودگي پالايشگاه از بين مي‌رود، گفت: با افتتاح اين كارخانه ضمن صرفه‌جويي در مصرف 18 هزار تن گازوييل براي توليد گاز دي‌اكسيدكربن پاك، پالايشگاه تهران به نخستين پالايشگاه سبز كشور تبديل مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون