• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4541 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۳۰ آذر

خبر

دستور رهبري به روحاني براي رفع مشكل فاضلاب اهواز

«سيل» اين روزها يكي از اصلي‌ترين مشكلات اهواز است. كليدواژه‌اي كه با توجه به روند اقدامات صورت گرفته در استان خوزستان موجبات انتقادات بسياري را به شخص وزير كشور و مجموعه قوه مجريه ايجاد كرده است، اما آنچه سبب افزايش اين انتقادات شد، سفر وزير كشور به استان بجنورد بود. با اين حال مساله اهواز در بجنورد نيز فراموش نشد و عبدالرضا رحماني‌فضلي در بدو ورود به فرودگاه اين شهر به سوالاتي در اين زمينه پاسخ داد.

او درباره تلاش‌ها براي رفع مشكلات اهواز اظهار كرد: «مشكل اصلي اهواز و شهرهاي اطرافش، فاضلاب است كه زيرساخت‌هاي مناسبي ندارد و در سيل قبل نيز تذكرات لازم به مديران داده‌ شده بود. گزارشي پيش‌ از اين به رهبري داده شد و ايشان نيز به رييس‌جمهوري براي رفع اين مشكل دستوراتي دادند تا دولت و رييس‌جمهوري براي اين موضوع اعتباري لحاظ كند. رييس‌جمهوري نيز به رييس سازمان برنامه‌ و بودجه در راستاي تخصيص بودجه دستور داده است تا درون بودجه 99 يا خارج از آن، اعتباري براي رفع مشكل مردم اهواز در نظر گرفته شود.» او همچنين تاكيد كرد: «مشكل خاصي الان در اهواز نيست و امكانات و وسايل براي مردم ارسال ‌شده و بر اساس گزارش ديشب از اين منطقه، مشكل كم شده است؛ اما بايد شهرداري و آب و فاضلاب براي رفع اين مشكل مرتب اقدام كنند.»

دستور رييسي براي احصاي نياز واقعي استان‌ها به وكيل

روز گذشته آزمون وكلاي مركز، كارشناسان رسمي و مشاوران خانواده قوه قضاييه برگزار شد كه غلامحسين اسماعيلي در قامت سخنگو و رييس حوزه رياست قوه قضاييه تحت مديريت سيد ابراهيم رييسي از يكي از مراكز برگزاري اين آزمون بازديد كرد. او در حاشيه اين بازديد در جمع خبرنگاران حضور يافت و در پاسخ به اين پرسش كه «آيا تصميمي براي برگزاري بيشتر اين آزمون و افزايش تعداد آن وجود دارد يا خير»، اظهار كرد: «رياست قوه قضاييه دستوري براي همه استان‌ها و همچنين مركز امور وكلا و كارشناسان رسمي قوه قضاييه صادر كرد كه چه از طريق كانون وكلا و چه از طريق مركز وكلاي فعال در هر استان نياز واقعي آن استان به وكيل احصا و بر اساس آن نيازي كه احصا مي‌شود، زمينه جذب را براي وكلا فراهم كنيم.» اين مقام مسوول در قوه قضاييه جمهوري اسلامي همچنين تاكيد كرد: «اين موضوع با بررسي كارشناسي و نيازسنجي شهر به شهر و حوزه به حوزه انجام مي‌شود و در مرحله‌اي از مراحل بعدي متناسب با نياز جامعه اين اقدام را انجام خواهيم داد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون