• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4542 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱ دي

خبرخوان

گازوييل در بودجه ۹۹ گران نشده است

به گفته سخنگوي سازمان برنامه و بودجه، ادعاي افزايش قيمت گازوييل در لايحه بودجه سال ۱۳۹۹ سنديت و مبناي كارشناسي ندارد. مهدي قمصريان با اشاره به رقم ۴۵۵ هزار و ۹۴۹ ميليارد ريالي منابع حاصل از فروش داخلي فرآورده‌هاي نفتي در سال ۱۳۹۸ كه در جدول تبصره (۱۴) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ كل كشور درج شده است، تاكيد كرد: در لايحه بودجه ۱۳۹۹، مبلغ مذكور در بند (۱) با توجه به رشد مصرف حداقلي فرآورده‌ها و با لحاظ عدم افزايش نرخ اين فرآورده‌ها به ۴۶۰ هزار و ۷۳۷ ميليارد ريال مي‌رسد.

 

شرايط بازنشستگي كارمندان اعلام شد

بر اساس بخشنامه‌اي كه از سوي جمشيد انصاري، رييس سازمان اداري و استخدامي كشور ابلاغ شده است، آمده كه در راستاي رسيدن به اهداف مقرر در بند الف ماده ۲۸ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه بر مبناي كاهش حجم و منطقي كردن اندازه دولت و همچنين به منظور ايجاد ظرفيت لازم براي اجراي تدابير دولت تدبير و اميد مبني بر بهره‌گيري از توانمندي‌هاي زنان و جوانان مستعد كشور براي تصدي پست‌هاي مديريت حرفه‌اي و افزايش سهم و نقش آنان در مديريت اجراي كشور اين بخشنامه از سوي شوراي عالي اداري بر اساس بند الف ماده ۱۰۳ قانون مديريت خدمات كشوري كه تصريح دارد، دستگاه اجرايي مي‌تواند كارمند خود را با حداقل ۳۰ سال سابقه خدمت براي مشاغل غيرتخصصي و ۳۵ سال خدمت براي مشاغل تخصصي با تحصيلات دانشگاهي كارشناسي ارشد با درخواست كارمند براي سنوات بالاتر از ۳۰ سال بازنشسته كند.

هشدار فعالان اقتصادي نسبت به چندنرخي شدن ارز در سال ۹۹

مسعود خوانساري، رييس اتاق بازرگاني تهران از نامه‌نگاري فعالان اقتصادي با مجلس در خصوص اشكالات ارزي بودجه ۹۹خبر داد و گفت: با اعداد و ارقام ارز در لايحه بودجه، پاي ارز چندنرخي دوباره به اقتصاد باز خواهد شد. او با انتقاد از نحوه بودجه‌نويسي دولت در بخش ارز براي سال ۹۹ گفت: بايد از دولت پرسيد كه نرخ ۸۵۰۰ توماني در نظر گرفته شده در لايحه بودجه سال ۹۹ كل كشور، چه مبنايي داشته و بر چه اساسي محاسبات صورت گرفته كه دولت به چنين رقمي رسيده است؛ اين در شرايطي است كه بررسي‌هاي ما نشان مي‌دهد كه در نظر گرفتن اين نرخ دستوري در بودجه، به هيچ عنوان در اقتصاد عملياتي نخواهد بود.

صادرات 152 ميليون دلاري ايران به ازبكستان

حميد زادبوم، معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به صادرات 152 ميليون دلاري ايران به ازبكستان درباره وضعيت تجارت ايران و ازبكستان گفت: صادرات ما به ازبكستان از نظر ارزشي 60 درصد و از نظر وزني 67 درصد در 8 ماهه ابتداي امسال نسبت به مدت مشابه سال 97 رشد داشته است.

 

واگذاري ۱۱۰۰ ميليارد تومان اموال دولتي تا پايان اسفند

رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان تهران گفت: طي ۶ ماه نخست سال جاري رقمي حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ ميليارد تومان طرح مشاركتي به بخش خصوصي واگذار كرديم. نعمت‌الله تركي اظهار داشت: درآمد مالياتي استان تهران در هشت ماه سال جاري به تناسب سال گذشته رشد خوبي داشته و بالاي ۸۶ درصد درآمدهاي مالياتي تهران محقق شده است. رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان تهران افزود: براي سال آينده ۸۰ هزار ميليارد تومان سهم ماليات استان تهران است كه ۴۹ درصد درآمدهاي لايحه بودجه ۹۹ را در بخش منابع عمومي بودجه تشكيل مي‌دهد و رشد ۱۸ درصدي نسبت به سال جاري دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون