• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4545 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۴ دي

اسپانسر اجباري تيم ملي

ماجراهاي ويلموتس و فدراسيون فوتبال ايران به حدي پيچيده شده كه پاي چندين نهاد نظارتي و قضايي به مساله پرداخت پول اين سرمربي بلژيكي باز شده است. فدراسيون فوتبال بايد مبلغي حدود دو ميليون يورو به ويلموتس و كادر همراهش پرداخت مي‌كرد. اين در حالي بود كه در خزانه فدراسيون يك ريال هم نبود و پاداش‌هاي فيفا هم كه به دليل تحريم‌هاي امريكا قابل برداشت نيستند. هر چند كه از محل پاداش‌هاي فيفا نمي‌توان دستمزد مربي را پرداخت كرد و اين موضوع با اصول كمك‌هاي فيفا كه براي گسترش فوتبال پرداخت مي‌شود در تناقض است. به هر حال به دليل شرايط مالي فدراسيون، براي اينكه موضوع به شكايت از فيفا كشيده نشود، مهدي تاج با رابطه‌هايي كه داشت، موفق شد از يكي از شركت‌هاي پتروشيمي تابع شستا (شركت سرمايه‌گذاري تامين اجتماعي) حدود 30 ميليارد تومان استقراض كند و از محل حساب ارزي اين شركت، طلب ويلموتس پرداخت شد. اين اتفاق بدون اطلاع هيات‌مديره و با تاييد ستاد تحريم رخ داده است.

زماني كه اين خبر رسانه‌اي شد، انتقادات زيادي به شستا شد. ايسنا در گزارشي اين پرسش را مطرح كرد: «آيا بهتر نيست سازمان تامين اجتماعي و شركت سرمايه‌گذاري‌اش به جاي پرداخت دستمزد مارك ويلموتس به وظايف ذاتي خود كه ارايه خدمات درماني و بازنشستگي به جامعه تحت پوشش است، بپردازند و كيفيت خدمات را بهبود بخشند و به كاهش ميزان نارضايتي‌ها در حوزه درمان و مستمري بپردازند؟» همين انتقادات باعث شد موضوع اسپانسري شستا مطرح شود. موضوعي كه به سرعت توسط شستا تكذيب شد، اما گويا فدراسيون به اين دليل بحث اسپانسرينگ را به جاي استقراض مطرح كرده كه موانع قانوني را دور بزند.

يكي از اعضاي هيات‌مديره شستا اعلام كرده وظيفه يك شركت پتروشيمي ارايه تسهيلات به فدراسيون فوتبال نيست و چنين امري كاملا خلاف قانون است. اين عضو هيات‌مديره در ادامه گفته سازمان تامين اجتماعي از نظر نقدينگي با مشكل روبه‌روست و در چنين شرايطي اسپانسر شدن غيرمنطقي است. موضوع بسيار مهم اينجاست كه دو ميليون يورو از حساب يك شركت پتروشيمي وابسته به شستا پرداخت شده و هنوز براي افكار عمومي روشن نشده اين پول بابت اسپانسرينگ پرداخت شده يا استقراض بوده. بايد روشن شود چه كسي اجازه برداشت اين پول را صادر كرده. بايد مشخص شود آيا استقراض به فدراسيون قانوني بوده يا خير. در شرايطي كه تامين اجتماعي با بحران نقدينگي روبه‌رو شده، آيا منطقي است كه 30 ميليارد تومان به فدراسيون قرض يا بدتر از آن به صورت بلاعوض بدهد؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون