• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4547 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۷ دي

10 سال پس از آنكه بايد فاضلاب مركز خوزستان تمام مي‌شد، انجام گرفت

شهردار و مديرعامل آب و فاضلاب اهواز به دادسرا احضار شدند

گروه اجتماعي | به نظر مي‌رسد اقدامات قضايي عليه مديران اجرايي موثر در بحث فاضلاب شهر اهواز خيلي دير شروع شده باشد، زيرا آنچه بايد به‌عنوان شبكه فاضلاب شهر اهواز به اجرا درمي‌آمد و براي آن از بانك جهاني وام گرفته مي‌شد، سررسيدش سال 1388 بوده است. اين درحالي است كه از سال 1388 تاكنون از هيچ‌يك از مديران و مقامات مسوول پرسشي درباره چگونه صرف وام 109 ميليون دلاري اختصاصي فاضلاب اهواز نشده است. حالا و 10 سال بعد از پايان سررسيد زماني كه شبكه فاضلاب اهواز بايد به‌سرانجام مي‌رسيد، دادستان اهواز از احضار شهردار و مديرعامل آب و فاضلاب اهواز به دادسرا خبر داده است. پيرو اعلام جرم عليه شهرداري و شركت آب ‌و‌ فاضلاب اهواز به دليل آبگرفتگي و تهديد بهداشت عمومي، پرونده قضايي براي رسيدگي به اين شكايت در دادسرا تشكيل شد. براساس گزارش «تسنيم»، عباس حسيني‌پويا، دادستان اهواز با اشاره به اينكه سلامت مردم و بهداشت عمومي خط قرمز دستگاه قضايي است، گفت: در اين زمينه پرونده قضايي تشكيل شده شهردار و مدير آبفاي اهواز به دادسرا احضار شدند. دادستان اهواز متوليان اصلي آبگرفتگي و سرريز فاضلاب به شهرهاي مختلف اهواز را شهرداري و شركت آب و فاضلاب خواند و تصريح كرد: اين دو مرجع موجب بروز مشكلات زيست‌محيطي و نارضايتي شديد مردم شده‌اند و بايد پاسخگوي مشكلات به وجود آمده باشند. پيش از اين مهرداد شريفي، مديريت شوراي سلامت شهرستان اهواز در گفت‌وگو با «ايرنا» از اعلام جرم نسبت به اين دو مرجع خبر داده و گفته بود: شهرداري و شركت آبفا اهواز متوليان اصلي آبگرفتگي هستند اما با وجود هشدارهايي كه قبل از بارندگي داده شد، به وظايف خود عمل نكرده‌اند، به همين دليل عليه آنها اعلام جرم كرديم.

رييس مركز بهداشت غرب اهواز با اشاره به اينكه سلامت مردم خط قرمز ماست و هيچ‌گونه محافظه‌كاري و ملاحظه‌كاري در اين زمينه نداريم از پيگيري اين شكايت خبر داده بود. شريفي در اين گفت‌وگو به شكايت قبلي نسبت به دو مدير سابق آب و فاضلاب اهواز اشاره و اظهار كرد: مشكلات اين كلانشهر فوق‌العاده زياد است و شهردار و مديران مناطق بايد رويكردشان را تغيير داده و سلامت‌نگر و جامع‌نگر باشند. مشكلات حوزه بهداشت و سلامت شهر، دسته‌بندي و اولويت‌بندي شده و راهكارهايي نيز براي آنها توصيه شده اما متاسفانه به‌رغم مكاتبه، با گذشت 7 ماه از انتصاب شهردار جديد، هنوز موفق به ملاقات و گفت‌وگو با او نشده‌ايم.

پيرو گزارش «اعتماد» روز چهارشنبه، يكي از دلايل به‌‌سرانجام نرسيدن پروژه‌هاي آب و فاضلاب در اين استان، عدم شفافيت مالي اعتبارات تخصيص يافته به منظور رفع مشكلات موجود در شبكه فاضلاب استان است. علي ساري، نماينده اهواز در مجلس دهم در گفت‌وگو با «اعتماد»
با اشاره به اينكه از وام بانك جهاني 102 ميليون آن به شركت آب و فاضلاب اهواز تخصيص يافته شده بود، اذعان داشت: اما اين شركت آب و فاضلاب اهواز است كه بايد پاسخگو باشد، بايد بگويد چنين رقم كلاني را به چه شكل و در كجا هزينه كرده است. ساري، عمده خروجي اين هزينه‌كردها را «صفر» خوانده و خواستار توضيح وزارت نيرو درباره سرنوشت مبهم بودجه‌هاي ميلياردي در اين استان شده بود. علاوه بر انتقادات وارد به نحوه عملكرد آب و فاضلاب اهواز، نحوه عملكرد شهرداري اهواز در جمع‌آوري آب‌هاي سطحي نيز همچنان مورد سوال است. طبق گزارش «اعتماد»، شهرداري متولي جمع‌آوري آب‌هاي سطحي در شهر است اما در حال حاضر اهواز فاقد اين شبكه شهري است و تاكنون شهرداري رقمي را براي احداث اين شبكه تخصيص نداده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون