• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4548 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۸ دي

از انتشار نامه‌هاي همكلاسي «آدولف هيتلر» تا هنرمنداني كه «شواليه» مي‌شوند

تهيه كننده «گارفيلد» درگذشت

گروه فرهنگ و هنر

هنرمنداني كه «شواليه» مي‌شوند

سم مندس و استيو مك‌كويين كارگردان، استيون نايت بازيگر، التون جان و اوليويا نيوتون جان خواننده، در فهرست دريافت نشان «شواليه» قرار گرفته‌اند. به گزارش مهر به نقل از ددلاين، سم مندس كارگردان «۱۹۱۷» و استيون نايت خالق سريال تحسين شده «پيكي بلايندرز» از جمله چهره‌هاي بريتانيايي هستند كه در فهرست افتخار سال نوي ملكه بريتانيا قرار گرفتند. اين جوايز سالي يك بار و براي تجليل از دستاوردهاي افراد تاثيرگذار سال در بريتانيا، به آنها اهدا مي‌شود. نيل استريت كه در كنار مندس فيلم «۱۹۱۷» را توليد كرده و نايت كه نويسنده بي‌بي‌سي است و نسخه اقتباسي «يك سرود كريسمس» را براي اف‌ايكس توليد كرده، نيز شواليه مي‌شوند. مندس كه از چهره‌هاي جدي اسكار امسال است و در اين فهرست به خاطر تلاشش در زمينه نمايش لقب شواليه دريافت مي‌كند، از اين پس «سِر سم» خوانده مي‌شود.

 

تهيه كننده «گارفيلد» درگذشت

تهيه كننده برنامه‌هاي محبوب تلويزيوني چون «گارفيلد» و «پناتوس» در ۸۶ سالگي درگذشت. به گزارش مهر به نقل از ورايتي، لي مندلسون تهيه‌كننده بيش از ۵۰ برنامه انيميشني محبوب تلويزيوني، روز كريسمس در خانه‌اش در كاليفرنيا درگذشت. او به دنبال مبارزه‌اي طولاني با سرطان در ۸۶ سالگي فوت شد. او تهيه كننده «پناتوس» براي تلويزيون بود. او سال ۱۹۶۵ «كريسمس چارلي براون» را ساخت و با آن اولين جايزه امي‌اش را دريافت كرد. او در طول فعاليت‌هايش ۱۲ جايزه امي برد كه آخرين آن در سال ۲۰۱۵ براي «اين پنجاهمين كريسمس است، چارلي براون» نصيبش شد.

 

انتشار نامه‌هاي هم‌كلاسي «آدولف هيتلر»

كتاب نامه «لودويگ ويتگنشتاين» با گردآوري «پائول انگلمان» و با ترجمه حامد عرفان منتشر مي‌شود. عرفان درباره اين كتاب كه در نشر سيب سرخ منتشر شده است در گفت‌وگو با ايسنا درباره لودويگ ويتگنشتاين توضيح داد: «لودويگ ويتگنشتاين» فيلسوف نامدار اتريشي قرن بيستم بود كه باب‌هاي زيادي را در فلسفه رياضي، فلسفه زبان و فلسفه ذهن گشود؛ او از سال ۱۹۲۹ تا ۱۹۴۷ در دانشگاه كمبريج تدريس كرد. او افزود: ويتگنشتاين تاثيرگذارترين فيلسوف قرن بيستم در دوران مدرسه همكلاسي آدولف هيتلر بوده است. او از تباري ثروتمند است كه هرگز پول فريفته‌اش نمي‌كند. حتي بعدها مبالغ هنگفتي به صورت ناشناس به گئورگ تراكل و راينر ماريا ريلكه مي‌بخشد. عرفان سپس بيان كرد: لودويگ ويتگنشتاين فيلسوف اتريشي در دوراني از مردي به نام پائول انگلمان در نامه‌هايي كه براي همديگر مي‌نويسند چندين بار ياد مي‌كند. اين دو رفت‌وآمدهاي خانوادگي دوستانه‌اي با هم دارند. نامه‌هاي ويتگنشتاين به «انگلمان» در دوره‌اي مكتوب مي‌شود كه هنگامه جنگ جهاني اول است و لودويگ در جبهه در كوله‌پشتي خود همواره روي يادداشت‌هايي فلسفي كار مي‌كند كه بعدها با مقدمه‌اي از برتراند راسل منتشر مي‌شود. اين مترجم زبان آلماني درباره كتاب نامه‌هاي ويتگنشتاين گفت: نگاه او در اين كتاب بيشتر به ستايش روح زنانه متمايل است. در كتاب به ‌طور مستقيم از خواهرش مينينگ و مادرش و همچنين روابط دوستانه با پائول و مادر او كه كتاب نيز به مادر انگلمان تقديم شده، ياد مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون