• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4548 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۸ دي

خبرخوان

هجوم ملخ‌ها به كشور اين بار بيشتر از قبل

محمدرضا مير، سخنگوي سازمان حفظ نباتات كشور گفت: پيش‌بيني مي‌شود سطح هجوم ملخ‌هاي صحرايي در دي ماه‌ جاري بيشتر از مرحله اول تهاجم باشد و تا 900 هزار هكتار برسد. او با تاكيد بر اينكه مرحله دوم هجوم ملخ‌هاي صحرايي از عربستان و شاخ آفريقا به كشور هنوز آغاز نشده است، اظهار كرد: در حال حاضر درگير ملخ‌هاي مهاجمي هستيم كه از هند و پاكستان در حال بازگشت به خاستگاه خود هستند. او ادامه داد: سطح مبارزه با اين ملخ‌ها حدود 3 هزار هكتار است كه بخشي از هرمزگان و سيستان‌وبلوچستان را درگير كرده است.

بنزين 1800 توماني تكذيب شد

كسري نوري، مديركل روابط عمومي وزارت نفت گفت: عرضه بنزين با قيمت ۱۸۰۰ تومان صحت ندارد. نوري در پي مطرح شدن شايعه تك‌نرخي شدن بنزين از روز دوشنبه اين هفته با قيمت ۱۸۰۰ تومان، گفت: اين خبر صحت ندارد و اين موضوع در مجموعه وزارت نفت به عنوان مجري طرح، نه مطرح است و نه فردي از آن اطلاع دارد.

وام مسكن چقدر قدرت خريد دارد؟

براساس جديدترين آمار مربوط به قيمت مسكن تهران، با وام ۲۴۰ ميليون توماني بانك مسكن در پايتخت مي‌توان ۱۷.۸ متر از يك واحد مسكوني را خريداري كرد. اين متراژ تقريبا نصف مساحت واحدهايي است كه شهرداري تهران براي ساخت آنها به دولت برنامه‌اي را ارايه كرده است. سال 97 و اوايل امسال متوسط قيمت مسكن در كشور بيش از صددرصد افزايش يافت؛ موضوعي كه به كاهش شديد قدرت خريد مردم و به دنبال آن كاهش معاملات مسكن منجر شد تا جايي كه در تابستان امسال ميزان معاملات بيش از 70درصد در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته كاهش يافت.

خداحافظي با لوازم خانگي قاچاق

بعد از سه سال انتظار بالاخره قرار است آيين‌نامه شناسه و رهگيري كالا موضوع ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز در بخش لوازم خانگي اجرا شود، به‌طوري‌كه طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) «تمامي توليدكنندگان و تشكل‌هاي صنعتي لوازم خانگي توليد داخل تا ۱۵ دي ماه فرصت دارند كه براي ۸ گروه كالايي خود فرآيند ثبت و اخذ شناسه را انجام دهند و براي كالاهاي خود شناسه دريافت كنند و بعد از ۱۵ دي ماه اگر كالايي داراي شناسه كالا نباشد در سطح بازار كالاي قاچاق تلقي خواهد شد.

اطلاعيه جديد وزارت رفاه درباره يارانه معيشتي

ستاد شناسايي مشمولان طرح حمايت معيشتي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در اطلاعيه‌اي اعلام كرد: به ‌اطلاع هموطنان عزيز و متقاضيان دريافت طرح حمايت معيشتي مي‌رساند كه به ‌منظور رفاه حال بيشتر، از مراجعه حضوري به دفاتر پليس+10 خودداري كنند. بر اين اساس، از تاريخ 10 دي ماه 98 افرادي كه تاكنون براي دريافت يارانه اقدام و ثبت‌نام نكرده‌اند و متقاضي دريافت طرح حمايت معيشتي هستند، مي‌توانند براي پيگيري فرآيند درخواست برخورداري از بسته حمايت معيشتي به سايت hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت‌نام كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون