• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4549 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۹ دي

به‌رغم صدرنشيني در لاليگا

هيچ كس والورده را دوست ندارد

چند روز پيش شنيده شد با توجه به ‌بندي كه در قرارداد ارنستو والورده با بارسلونا وجود دارد، اين مربي يك سال ديگر نيز روي نيمكت آبي‌اناري‌ها خواهد نشست. اعلام اين خبر موجي از واكنش‌هاي منفي هواداران بارسلونا را برانگيخت. همچنين در نظرسنجي موندو دپورتيوو مشخص شد كه 80 درصد هواداران بارسلونا ديگر علاقه‌اي به ديدن والورده روي نيمكت تيم محبوب‌شان ندارند. اين در حالي است كه والورده هم‌اكنون تيمش را به صدر جدول لاليگا رسانده و در ليگ قهرمانان نيز صعودي مقتدرانه را تجربه كرده است.

صدرنشيني و قهرماني احتمالي در لاليگا و صعود به مراحل پاياني ليگ قهرمانان مي‌تواند اكثر هواداران بسياري از تيم‌ها را راضي كند اما گويا هواداران بارسا چيزهاي بيشتري از سرمربي تيم‌شان مي‌خواهند. آنها با وجود داشتن مسي به هيچ چيزي جز قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا راضي نمي‌شوند. مخصوصا آنها دوست ندارند كسي سرمربي تيم‌شان باشد كه بخشي از بزرگ‌ترين كامبك‌هاي ليگ قهرمانان را خلق كرده است؛ با باخت مقابل رم و ليورپول در دو سال متوالي. كاتالان‌هاي طرفدار بارسلونا در همان نظرسنجي موندو نشان دادند تمايل‌شان به يورگن كلوپ و رونالد كومان نسبت به ساير سرمربيان بيشتر است. آنها با راي دادنشان اعلام كردند كه ديگر حتي به آمدن گوارديولا هم علاقه‌اي ندارند.

بررسي عملكرد والورده يكي از پيچيده‌ترين وضعيت‌هاي ممكن در فوتبال است. اينكه او بالاخره در مجموع موفق بوده است يا نه سوالي است كه نياز به بررسي همه‌جانبه دارد. اما نكته‌اي كه در مورد آن ترديد و بحثي وجود ندارد اين است كه او چهره‌اي محبوب در نزد هواداران تيمش نيست. اين شايد برمي‌گردد به پرستيژ او يا ناكامي‌هاي عجيبش در دو بازي مشخص. وضعيتي كه والورده در بارسلونا تجربه مي‌كند را مربيان قبل از او به اين شكل تجربه نكرده بودند. نه فقط گوارديولا كه همه جام‌هاي ممكن را براي بارسا به دست آورد و نه فقط انريكه كه سه‌گانه‌اي ديگر براي بارسا رقم زد كه حتي ويلانواي فقيد كه شكست هفت بر صفر مقابل بايرن را در دو بازي رفت‌ و برگشت براي تيمش به ارمغان آورد و تاتا مارتينو كه با نظر مستقيم مسي به نيوكمپ آمد و تنها يك جام لاليگا به دست آورد نيز اندازه والورده نامحبوب نبوده‌اند.

استفاده از كلمه نامحبوب به جاي منفور به اين دليل است كه والورده عملا نمي‌تواند حتي حس تنفر را نيز به وجود بياورد. او دقيقا معناي كلمه «نچسب» را براي هواداران تيمش دارد. هواداران بارسلونا نمي‌توانند با او كنار بيايند چون احساس مي‌كنند مورچه آرام- لقب والورده- هيچ ويژگي خاصي ندارد. آنها شور و هيجان و كاريزما از سرمربي تيم‌شان انتظار دارند؛ چيزي شبيه به كلوپ يا رونالد كومان.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون