• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4550 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۰ دي

خبر

يك عضو حزب اتحاد ملت با كفالت از زندان آزاد شد

يك عضو حزب اتحاد ملت ديروز با قرار كفالت از زندان آزاد شد. به گزارش ايلنا، مهدي محموديان، عضو حزب اتحاد ملت روز گذشته با قرار كفالت آزاد شد. محموديان كه روز ۱۹ آذر به دليل امضاي بيانيه 77 نفر، به دادسراي فرهنگ و رسانه احضار شده بود، به دليل پايان ساعت اداري قادر به توديع وثيقه ۵۰۰ ميليون توماني نشد و تا ديروز در بازداشت بود. اين عضو حزب اتحاد ملت روز گذشته با قرار كفالت از زندان آزاد شد.همچنين محمود كيانوش‌راد فعال سياسي اصلاح‌طلب و ازجمله اعضاي شوراي مركزي حزب اتحاد ملت كه روز 24 آذرماه به‌دليل مشابه محموديان، يعني امضاي بيانيه 77 نفر درباره حوادث آبان 98 بازداشت شد، همچنان در زندان اوين به ‌سر مي‌برد.

گزارش حدادعادل درباره ائتلاف اصولگرايان

حجت‌الاسلام محمدحسين موسي‌پور، عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت با اشاره به برگزاري دهمين نشست تشكل‌هاي اصولگرا با جامعه روحانيت مبارز در روز 5 دي‌ماه گفت: «غلامعلي حدادعادل، دبير شوراي ائتلاف نيروهاي انقلاب در اين جلسه گزارشي از آخرين اقدامات انجام شده در استان‌ها و نيز فرآيند دستيابي به فهرست نهايي كانديداهاي ائتلاف در تهران ارايه مي‌دهد.» به گزارش نامه نيوز، او با بيان اينكه جامعه روحانيت تمام تلاش خود را براي ارايه فهرستي واحد از سوي اصولگرايان انجام مي‌دهد، اعلام كرد: «تلاش مي‌كنيم اصولگرايان در عرصه گفتماني ناظر بر مشكلات و دغدغه‌هاي حقيقي جامعه به اجماع برسند.»

بازديد امير دريادار خانزادي از ناوشكن‌هاي چين و روسيه

فرمانده نيروي دريايي ارتش به دعوت فرماندهان ناوگروه روسي و چيني از يگان‌هاي شركت‌كننده دو كشور در رزمايش مركب ايران، روسيه و چين بازديد كرد. به گزارش ايسنا، امير دريادار خانزادي فرمانده نيروي دريايي ارتش پس از پايان رزمايش مركب ايران، روسيه و چين به دعوت فرماندهان ناوگروه روسي و چيني از يگان‌هاي شركت‌كننده دو كشور در اين رزمايش بازديد كرد.امير دريادار خانزادي در اين بازديد با حضور در ناوشكن روسي «ياروسلو مودري» ضمن بازديد از بخش‌هاي مختلف اين ناوشكن‌ها، با قابليت‌ها و امكانات اين يگان آشنا شد.فرمانده نيروي دريايي ارتش در ادامه به دعوت فرمانده يگان چين در رزمايش مركب دريايي سه‌جانبه با حضور در ناوشكن «شينينگ» از بخش‌هاي مختلف اين يگان نيز بازديد كرد. همچنين در ادامه با حضور فرماندهان يگان‌هاي شركت‌كننده در رزمايش مركب ايران، روسيه و چين نشست بررسي و ارزيابي عملكرد يگان‌هاي اين رزمايش نيز برگزار شد.

تلاش براي ارتقاي سن مسووليت به ۱۸ سال

معاون حقوق بشر وزير دادگستري گفت: در جرايم مستوجب قصاص در تلاش براي ارتقاي سن مسووليت به ۱۸سال هستيم. به گزارش ايسنا، كنفرانس تخصصي حقوق كودك در تاريخ ۸ دي‌ماه در سالن كنفرانس استانداري فارس برگزار شد. محمود عباسي، معاون حقوق بشر وزير دادگستري در اين كنفرانس ضمن اشاره به اسناد بين‌المللي و داخلي در حوزه حقوق كودك، تكاليف نظارتي و اجرايي دستگاه‌هاي دولتي در حوزه حمايت از حقوق كودك و نهاد خانواده را مهم بر شمرد. او درخصوص برخي اظهارنظرها راجع به جرايم مستوجب قصاص تاكيد كرد: «قانونگذار سال ۹۲ ظرفيت‌هاي خوبي در زمينه اين موضوع فراروي ما گذاشته كه قضات با بهره‌گيري از آن مي‌توانند به خوبي از ظرفيت ماده ۹۱ قانون مجازات اسلامي استفاده كنند. قاطبه حقوقدانان و حتي نماينده حوزه‌هاي علميه در شوراي هماهنگي مرجع ملي كنوانسيون حقوق كودك اعتقاد دارند كه با استفاده از ظرفيت‌هاي ماده ۹۱ اساسا نبايد حكمي در زمينه قصاص براي افراد زير 18سال استفاده شود.»

ليست نهايي ائتلاف اصولگرايان با نظرسنجي انتخاب مي‌شود

عضو شوراي ائتلاف نيروهاي انقلاب گفت: در كل شهر تهران نظرسنجي خواهيم كرد تا ۳۰ نفري كه بيشترين رأي مردمي را داشته باشند در ليست نهايي شوراي ائتلاف قرار گيرند. به گزارش ايرنا، مهدي چمران با اشاره به مراحل سه‌گانه تهيه ليست شوراي ائتلاف اصولگرايان گفته است: مرحله اول بررسي معيارها، شاخص‌ها و توانمندي‌هاي نامزدهاست تا از ميان آنها تعداد واجد شرايط را انتخاب كنيم. تعداد گزينه‌هاي مرحله اول مشخص نيست ممكن است ۱۵۰ نفر باشد يا به ۳۰۰ نفر هم برسد. او ادامه داد: در مرحله دوم، نامزد مشخص شده در مرحله اول را در مجمع عمومي ۱۸۰۰ نفره كه حدود ۱۰ بهمن برگزار خواهيم كرد به رأي اعضاي مجمع خواهيم گذاشت تا در نهايت اين تعداد به ۶۰ نفر برسند. چمران گفت: در نهايت و در مرحله سوم درباره اين ۶۰ نفر كه خروجي دو مرحله گذشته بوده‌اند در كل شهر تهران نظرسنجي خواهيم كرد تا ۳۰ نفري كه بيشترين رأي مردمي را داشته باشند در ليست نهايي شوراي ائتلاف قرار بگيرند.

سهم وسايل نقليه به تفكيك در آلودگي هوا

سيد ابوالفضل موسوي، نايب رييس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي گفته است: ما در مجلس دهم دو قانون ويژه در راستاي حمايت از محيط زيست به تصويب رسانديم كه يكي از اين قوانين قانون هواي پاك بود. در اين قانون به آلودگي هواي كلانشهرها توجه شده و وظايف تمام دستگاه‌ها براي مقابله با اين موضوع روشن است. به گزارش ايسنا، اين نماينده مجلس همچنين اعلام كرد: براساس گزارش‌ها ۴۰ درصد از آلودگي هواي كلانشهرها به اتوبوس‌ها، 1۰ درصد به موتوسيكلت‌ها و ۴۳ درصد به اتومبيل‌ها باز مي‌گردد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون